zaterdag 8 september 2012

gespot...allerlei kei leuke FREE projecten

Zo de eerste schoolweek is alweer voorbij (gevlogen)
Het ritme van school/werken zit er weer in. Altijd even wennen. Hoewel mijn werk al drie weken geleden begonnen was, heb ik nu pas écht het gevoel dat de vakantie voorbij is.
Langzamerhand pakken we de dagelijkse dingen op.
Blogs worden weer gelezen en zo her en der plaats ik een reactie.

En zo kom je tot prachtige ontdekkingen:

Nieuwe bommen en ideetjes vliegen me om de oren.
En deze vind ik toch wel om te smullen hoor!!

Allereerst de "Sintjes" van Klaske


Zo vrolijk en zonnig deze "Sintjesquilt" Ik ga hem zeker maken, alleen ik weet nog niet van welke stofjes. Misschien dat ik volgende maand daar meer duidelijkheid over hem......

En dan per 28 september gratis te downloaden...


Ellen van Ellie's Quiltplace (die zulke mooie dingen maakt en ontwerpt) en haar "mams" hebben een nieuw, gratis project ontworpen. Een gezellige winterquilt, met 4 middenblokken en 4 hoekblokken, elk gemaakt in stitchery. Lees bij Ellen op de blog waar je elke week een blok kan downloaden, vanaf 28 september dus.



En deze FREE-bom is eigenlijk al een poosje te downloaden. Inmiddels is blok 9 al uit. Maar zo ontzettend leuk!!
Bij "ShabbyFabrics" kan je nu nog alle blokken downloaden.


Zoals je ziet zijn er heel wat gratis patronen in omloop waar je een heel nieuw quiltjaar makkelijk mee kan vullen ;-) Genoeg te doen dus

Lieve Groetjes
Tertia

8 opmerkingen:

  1. Leuk dat je deze quiltprojecten even onder het voetlicht brengt!
    Maar.... heb de eerste lapjes gesneden voor een nieuwe quilt....
    fijne zonnige dag,
    groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grappig. Deze drie projecten heb ik ook uitgekozen. Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je deze quilts laat zien. Ik heb meteen e.a. gebookmarked.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha,Jij bent de aanstichtster van de bovenste hoor!;-))Jij vroeg of ik de Sintsjes wou delen met jullie.
    Nou dat doe ik met alle plezier hoor!!Die andere 2 zijn ook leuk, maar ik ben niet zo goed in stichery...Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Al die verleidingen zijn toch gewoon
    te erg, als de tijd zo beperkt is!
    Ik had die leuke "Winter in Blogland"
    ook al gespot, maar de andere 2 kende
    ik nog niet. Bedankt voor de tip!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja als we alles downloaden wat gratis is dan zijn we voorlopig lekker bezig! En alles is zo leuk! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuke ideeen heb je doorgegeven wat een boel patroontjes , ben benieuwd welke jij gaat maken. Leuk hoor al die gratis quiltpatronen... maar ik moet eerst maar weer eens wat afmaken

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bedankt voor alle leuke Quilt tips :o)
    Ben wel benieuwd naar die van Ellie's quiltplace !

    In het ritme komen duurde bij mij ook langer als anders ;o)
    misschien nog niet eens helemaal ...
    Ben benieuwd welke stofjes je voor de Sintjes gaat gebruiken !
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!