maandag 24 november 2014

"Suita" voor mijn pubermeisje

Tijdens de KreaDoe dagen waren de mannen van MyBoshi ook aanwezig.
Ik had zelfs het voorrecht om tijdens de rit naar de Jaarbeurs,
 tussen Thomas en Felix te mogen zitten.
Dat vraagt natuurlijk voor een "Selfie" momentje ;-)


Natuurlijk ben ik nu "fan" van ze :-)

Het  boek met patronen
 (ook nog eens voorzien van de handtekening van de mannen)
 van deze mutsen en sjaals,
 samen met de enige echte myboshi garen NO1 
(inclusief haaknaald en labeltje) 
scoorde ik tijdens de KreaDoe-dagen.

Zo langzamerhand begint  de kou nu te overheersen 
en aangezien pubermeisje dagelijks naar school in de grote stad fietst, MOEST er een muts komen!!

Gelukkig waren de uitgekozen kleurtjes een schot in de roos.
Neonpink, Tatangrau en Schwartz
Stoer maar toch meisjes-achtig en daar houdt ze wel van.

Dus gisteren avond bedacht ik helemaal spontaan dat die muts er inderdaad moest gaan komen.
Om 19.30 zat ik er helemaal klaar voor......


Ik koos het patroon "Suita" uit de kleine haakgids Vol 10 van MyBoshi.

In het begin moest ik even wennen aan  het garen. 
Vergeleken met katoen, waar ik veelal mee werk, is dit veel grover en vond het meer op een vilten draad lijken.
Maar al snel had ik de smaak te pakken en ging het haken steeds beter.

Intussen werd ik liefdevol voorzien van een drankje en lekkere hapjes door pubermeisje ;-) 
Want ja die muts wilde ze de volgende dag wel op naar school.

Nu ben ik écht geen snelle haakster, maar toch heb ik in één avond deze muts af gekregen.


Om 22;30 werkte ik de laatste draadjes weg.

En de volgende ochtend was ik natuurlijk de allerliefste moeder :-)


Het boek "Mutsen haken & meer" kan ik je echt aanraden.
Niet alleen patronen om mutsen te haken staan erin, maar ook voor sjaals, tassen en handwarmers, die laatste zijn momenteel helemaal hip om te maken én dragen :-)

Heb je het boek nou (nog) niet in huis en je wilt wel graag een echte MyBoshi maken?
Op de website van Craftkitchen staat een erg leuke, gratis patroon.


KLIK hier voor het patroon

Gauw aan de slag dus, voordat Koning Winter echt zijn intrede doet:-) 

Lieve Groetjes
Tertia









1 opmerking:

  1. Ook ik ben fan van de heren van MyBoshi! De patronen zijn zo leuk en stoer en het garen, voor de verandering, lekker grof en stevig. Vorig jaar haakte ik al 2 mutsen (Sano), maar de ene is helaas kwijt en de andere kleurt niet bij de nieuwe winterjas. Ik moet dus nog aan de slag voor nieuwe mutsen voor mijn meiden, maar eerst moeten ze nog zelf de kleurtjes gaan uitzoeken.

    Groetjes, Daphne
    www.haak-en-maak.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!