woensdag 15 april 2015

Eindelijk rust in mijn kont, haken aan de Lily Pond ;-)

Zondagmiddag, 
eindelijk had ik de rust gevonden om aan mijn Lily Pond Cal te gaan beginnen.
Eerst maar eens de voorbereidingen hiervoor.
Het patroon is uitgeprint en komt in een handig mapje te zitten.
Netjes georganiseerd, daar hou ik van :-)


Alle bollen wol in een mandje, het past precies!
Ohhhh en wat is het handig dat die draadjes vanuit het midden er al uit  "piepen" 
De bollekes hebben er ook zin in hihihihi.
Alleen "Robins Egg" is tegendraads......daarvan zit het midden verstopt. 

De haaknaalden zijn uitgezocht......
omdat Caron "Simply Soft" net ietsjes dikker is dan de gebruikte Stylecraft voor deze cal,  gebruik ik ook een haaknaald groter. 
In mijn geval dus 4,5 - 5- 5,5 mm

Hiermee zal mijn Lily Pond ook groter gaan worden.
De aangegeven maten in het patroon zijn dus niet van toepassing maar ik moet wel de verhoudingen goed in de gaten gaan houden! (note voor mezelf ;-) )

In het patroon, 
dat overigens keurig netjes en duidelijk is vertaald door de dames van Yla Lifestyle & Wol, 
staat uiteraard de gebruikte kleuren vermeld van Stylecraft.
Om niet in de war te raken met mijn gekozen kleurtjes heb ik een staalkaartje gemaakt.
Super handig, zo kan ik in één oog opslag zien welke kleur ik moet pakken


Daar ga ik dan.......


En oh....wat vind ik het leuk!
Het garen haakt erg fijn, het patroon is duidelijk geschreven en met elke toer zie ik het lapje al groeien.

Voor toer 6 heb ik een andere kleur gebruikt, ipv Melon heb ik Mango gepakt, deze is iets feller maar komt beter tot zijn kleur tussen het groen en blauw ;-) 
Tijdens het haken maak ik notities op het patroon, zodat ik  precies weet wat ik heb gedaan, want er moeten immers 4 van dezelfde "lapjes" gehaakt worden.
Overigens ga ik in eerste instantie 1 lapje van patroon deel 1 maken en wacht ik de granny's verder af.
Zodra ik een granny heb gehaakt, weet ik hoe deze afmetingen zijn en of dit lapje er perfect op aan sluit (of niet) en kan ik indien nodig, aanpassingen doen. Het zou zonde zijn wanneer blijkt dat er niet iets klopt en ik dan met 4 lapjes zit :-( 


Inmiddels zijn de eerste "golfjes" gehaakt :-)
Het is nu woensdag en dus "ME-time" 
 ik ga lekker verder haken dus!!

Lieve Groetjes
Tertia

13 opmerkingen:

  1. Hier zat ik al op te wachten ;-). Je hebt al een heel mooi begin gemaakt. Idd een goed idee om nu één lapje te haken en de grannies af te wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kleuren heb je voor de CAL. Volgens mij is de Stylecraft Lily donkerder dan de Fuchsia, volgens mij klopt je staalkaartje dus niet helemaal (ik had dit zelf in eerste instantie ook verkeerd)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is het zo Mieke, style craft heeft ook een versie van special DK in het lijstje staan en vanaf deze garen heb ik mijn garen weer geconverteerd. Overigens ben ik bij toer 6 afgeweken van de kleur. Mango gebruik ik voor het hartje van de bloem. Eigenlijk zou ik dus Melon moeten gebruiken. Ach....ik zie straks verder wel hoe het uitkomt met mijn oranje bloemen. Gaat goed komen ;-)

      Verwijderen
  3. Heerlijk je enthousiasme Tertia. Ik ben helemaal niet van de dekens haken (te groot project voor mij), maar ik volg met veel plezier jouw vorderingen. Wordt ongetwijfeld weer prachtig. Fijne You-dag vandaag! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel lieve Gittepit, ik weet het, dat jij van de kleinere projectjes bent, maar evengoed geniet ik ook mee van jouw maaksels.

      Verwijderen
  4. Jij bent ook lekker bezig! Je hebt trouwens prachtige kleurtjes uitgezocht. Benieuwd hoe het gaat worden!
    Veel plezier tijdens je ME-time ;-)
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat handig om eerst alles voor jezelf goed te organiseren. Dat voorkomt fouten en frustraties. Het begin ziet er prachtig uit.
    Je bent nu vast al een flink stukje verder, want de dag is al een eind gevorderd.

    Veel haakplezier, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal je verklappen...het lapje is inmiddels af. Volgende week weer een blogpost over de Lily pond ;-)

      Verwijderen
  6. Wat een heerlijk project die Lily Pond Cal. Ik ga zo ook weer aan de slag. Veel haakplezier nog! Gr. Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat slim om te beginnen met één lapje i.p.v. vier. Daar was ik nog niet opgekomen! Ziet er leuk uit met die golfjes.

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie kleuren heb je uitgezocht. Ik heb zelf Special DK gekocht, alleen was niet alles voorradig bij wolplein (was zondag in het inspiratiecentrum, kon zaterdag helaas niet komen :-( ) dus kan nog niet beginnen, maar ik wacht geduldig af. En heb tot die tijd nog mijn andere CAL. :-) Fijne donderdag.

    Lieve haakgroetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi hoi, heel leuk om je te volgen vooral omdat ik ook jouw kleuren ga gebruiken. Misschien ken je me nog van de call 2014. Ik heb toen contact met je gehad en ik heb de versie in het rond gemaakt en het patroon uitgeschreven en mocht ik toen ook van je publiceren op de facebook site. Super leuk om te doen. Nu ben ik aan het wachten op het garen hihi. Groeten en haak ze Alice

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dankjwel, met deze bl8g heb je perfect mijn eerdere vraag op een eerdere blog beantwoordt. Heel mooi ! Op dit moment zelf bezig asn jouw/jullie cal2015 en sophie uniuniverse. Maar met die mooie oranje kleuren krijg ik toch de kriebels!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!