dinsdag 10 mei 2016

Dansen in de regen #week 3



Natuurlijk gingen alle Merino bollen voor de Scheepjes Cal mee naar de camping.
De strandtas die bij het pakket zat is er uitermate geschikte voor.
Hoewel mijn associatie bij die tas een cruiseschip, teenslippers en een zonnebril is, ging diezelfde tas gewoon mee naar de caravan.

En zo was het dat ik de woensdagochtend al hakend doorbracht......


Het was wel even een dingetje, dit lapje voor week 3.
Een hele uitdaging maar wel super leuk!
Bij het maken van bovenstaande foto ontdekte ik een foutje.....jullie ook?
Het linker bolletje zit niet helemaal op de juiste plaats :-(
Uithalen en opnieuw beginnen.

Na een dag van zwoegen, tellen, uithalen en opnieuw haken was het eerste lapje dan eindelijk klaar!


Om eerlijk te zijn vind ik het een vreselijke poepkleur hebben, dit lapje van deze week.
En hij kleurt ook zo leuk retro bij mijn oranje geblokte tafelkleed.
Maargoed, deze kleur hoort er gewoon bij hoor....hij gaat straks schitteren tussen de blauwtinten ;-) 
Het wordt zeker een mooi geheel, daar ben ik absoluut van overtuigd!

Het patroon van deze week heeft mij enorm "getriggerd"
Het was een enorme uitdaging om deze lapjes mooi vierkant te krijgen.
Het eerste lapje was in verhouding iets te breed, dus ik ben gaan spelen met verschillende maten van haaknaald.
Uiteindelijk heb ik de lossenketting met haaknaald 5 opgezet en de rest van de steken heb ik haaknaald 4,5 gebruikt.
Kijk maar eens wat een verschil tussen het eerste (rechts) en tweede (links) lapje.


Je begrijpt vast dat ik het eerste lapje heb uitgehaald. 
Ach...ik had toch vakantie ;-) 
Maar het is me weer gelukt, 4 bruine lapjes zijn klaar!
En ja....de hoekjes krullen om.....
En nee....ik doe niet aan blocken....
Omdat ik er van overtuigd ben dat wanneer ik alle lapjes aan mekaar ga haken, je dit niet meer gaat zien. 


Nog even alle soortjes bij elkaar, voor het idee hoe het als geheel uitziet.



Nou kom maar op met #week 4, want er kunnen er nog wel meer lapjes bij ;-) 
Tot volgende week!!

Lieve Groetjes
Tertia

3 opmerkingen:

  1. jouw lapjes zijn weer mooi gelukt Tertia en idd ze hebben een beetje een schijtkleur, zoals wij dat hier zeggen, vooral dan op die derde foto, hihi, maar ik denk dat het in het echt, echt wel meevalt...of niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat wordt dat leuk Tertia. Al doende word je er een kei in als ik dat zo lees en dat ingewikkelde lapje zie, knap hoor.
    groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb jij een engelengeduld zeg...steeds uithalen en opnieuw beginnen... daar heb ik het geduld niet voor... maar proficiat voor je puike werk... al is het idd een raar kleurtje

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!