zondag 28 augustus 2016

Hallootjes


Dat was het dan....6 volle vakantieweken op de camping.
We zijn weer thuis!!

Het was heerlijk relaxed en ik heb dit jaar moeite om thuis mijn draai weer te vinden.
Maargoed........het is niet anders.
Ik blik nog even terug op deze vakantie want ik heb veel te vertellen en om te laten zien :-)



Vakantie in eigen land valt of breekt met hoe het weer is. 
Zoals je waarschijnlijk wel gemerkt hebt, was het erg regenachtig. Niet leuk, het was het natste kampeerseizoen ik me kan herinneren in de 9 jaar dat we onze stacaravan hebben.
Maar gek genoeg heb ik er niet erg veel "last" van gehad. Ik vermaakte me wel....met haakwerkjes, lezen of t.v. kijken. En af en toe een dagje uit.
We hebben ook nog geklust op de camping, tja met een eigen caravan weet je dat er elke jaar wel "iets" aan onderhoud moet gebeuren. 
We pasten het terras aan en er werd een nieuw grasveldje gezaaid....euhhhh gerold.
De eethoek werd eruit gesloopt en we kochten 4 stoelen en een ronde tafel die ik heb opgeknapt.
We vierden ook nog een verjaardag.
De komende dagen zal ik in diverse blogverhaaltjes alles vertellen, mét foto's erbij......
maar eerst verdrietig nieuws.


Helaas hebben wij onze Jadey vorige week vrijdag moeten laten inslapen.
Het arme beestje was al hoogbejaard en het ging de laatste maanden niet zo goed met haar.
Ze was in aanzienlijke tijd erg veel afgevallen, eiwitten werden niet meer opgenomen, haar hartkwaaltje begon steeds meer op te spelenm d'r tandjes zaten los en vielen eruit, waardoor ze enorm ging kwijlen en waarvan ze weer smetplekken rondom haar bekje kreeg.
Zo zielig en sneu, het beestje was gewoon helemaal op.

Voor de vakantie had ik nog een afspraak met de dierenarts gemaakt voor een check-up en we hebben zelf aangegeven dat we nu moesten aftasten wat we wel of niet meer aan behandeling gingen doen.
Omdat Jadey nog altijd vrolijk was en goed at vonden we gevoelsmatig dat het nog niet de juiste tijd was om haar te laten gaan.....Dus ze ging met ons gezellig mee naar de camping.


Op haar oude dag genoot ze van het campingleven en was vrij relaxed.
Maar de wandelingen met haar werden steeds korter, het was meer het hekje uit, plassen en dan draaide mevrouw zich om, terug naar de caravan. Lukte de eerste weken nog wel de opstap op te komen.......viel ze steeds vaker eraf en moesten we haar tillen.
En toen kwam de dag dat ze niet meer wilde eten.....zelfs geen koekje :-( 
Voor ons de grens dat het genoeg was!

De volgende dag heb ik een afspraak bij onze dierenarts gemaakt waar we haar heel rustig en vredig hebben laten inslapen. Het was goed zo......maar het verdriet is er natuurlijk niet minder om :-(
We zijn dankbaar dat ze haar laatste 5 weken op de camping heeft kunnen doorbrengen. Op deze plek genoot ze altijd zichtbaar. 
Jadey is ruim 10 jaar geworden. 
Onze eerste hondje, onze eerste cavalier
Een eigenwijs, maar lief exemplaar.
We zullen haar niet vergeten :-( 

Morgen een update van de Scheepjes cal, want natuurlijk nam ik alle gemaakte vierkantjes en de bolletjes wol mee naar de camping.

Lieve Groetjes
Tertia



7 opmerkingen:

  1. Wat sneu... Maar fijn dat ze haar laatste dagen op haar favoriete plek mocht doorbrengen. Sterkte!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat ze de laatste weken toch nog met jullie is meegeweest. Sterkte met dit verlies.......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Tertia ,heel veel sterkte ik weet hoeveel je aan een huisdier kunt gaan hechten en dan zo'n beslissing te moeten nemen is, ook als is het verstandelijk gezien het beste,moeilijk.Maar fijn dat ze zo'n goed leven heeft gehad.
    Ik heb ook mijn eerst cavalier en moet er niet aandenken dat hij er niet meer zou zijn,maar Coentje is nog maar anderhalf dus als alles mee zit kan hij nog even mee.Nogmaals sterkte Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Tertia,
    Wat ontzettend akelig om zo'n geliefd huisdier te moeten laten gaan. Veel sterkte met je verlies. De rest van de foto's zien er erg mooi uit. Heel erg leuk.
    Fijne maandag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. kan me voorstellen na zes weken op de camping dat je weer even moet wennen thuis ;-)
    Wat jammer van jullie hondje, maar ze was idd al redelijk oud hè en het is beter om ze niet lang te laten afzien. Veel sterkte met dit verlies Tertia, het zal voor noa ook raar doen dat ze haar speelkameraadje kwijt is.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sterkte met het verlies van je hond. Mooi dat ze met jullie nog van de camping heeft kunnen genieten.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!