donderdag 1 september 2016

Dag augustus......



Augustus was een topmaand wat haken betreft.
Vakantie = vrije tijd en dan is er ook alle tijd om te gaan haken.

Links bovenin....geen haakproject maar een klusproject.


Mijn lieftallig echtgenoot maakte deze foto, als "revanche" omdat ik hem ook altijd fotografeer tijdens het klussen. In een ander blogbericht vertel ik je nog over dit klusproject, maar eerst de gemaakte haaksels ;-)


Dit is Mrs Donut.....is ze geen schatje.
Een mega grote donutkussen.
Deze moest ik in het geniep maken......al voor de vakantie was ik eraan begonnen, steeds tussendoor en in de avonduren, want mijn lieve pubermeisje mocht dit niet zien.
Onze dochter is gek op donuts en toen ik dit patroon voorbij zag komen wist ik gelijk dat ik deze MOEST gaan maken als verjaardagscadeautje.


Dus het was helemaal niet erg dat we tijdens de vakantie een paar regenachtige dagen hadden.
Ik zat "sneaky" verstopt in onze slaapkamer aan de donut te haken.
4 augustus was het dan zover!!
Pubermeisje wist écht van niets toen ze dit cadeau mocht uitpakken......


Mrs. Donut is ook uitvoerig getest door Nola en goedgekeurd :-) 

Wil jij ook Mrs. Donut haken?
Ik kocht een compleet pakket bij "Kreafabriek" maar je kan het patroon ook los kopen.


Tijdens de vakantie haakte ik ook de vlaggentas uit het nieuwste boek van Saskia Laan 
"Alles is haken" 
Wat mij betreft is dit de leukste haakboek die ik in mijn collectie heb, er staan zovéél leuk projecten in, dat ik wel "alles wil haken"  ;-)  
Heb je dit boek nog niet? Ik vind het een échte aanrader!

De "vlaggen" heb ik gemaakt van Lana Grossa, Cotton Mix80. Deze bolletjes kreeg ik al maanden geleden van Wilbert (van Schouten Handwerken in Hoorn) om uit te proberen. Het is een heerlijke zachte, maar dikke garen. (haaknaald 5) Het lijkt een klein beetje op softfun maar dan dikker. 
Het heeft eventjes geduurd voordat ik wist wat ik ervan wilde maken. 
Maar toen ik de vlaggentas uit "Alles is haken" zag, had ik een bestemming voor deze bollen gevonden!
Uit elke bol kon ik precies 2 vlaggen haken.
De ene kant is roze en de andere kant is groen......


De hengsel en de sluiting heb ik gemaakt van 2 riemen die ik nog had liggen (ooit bij de action gekocht) 
En weetje wat ik nou zo heerlijk aan dit project vond?....het was aardig snel klaar in tegenstelling tot grote dekens :-)

Dus haakte ik nog meer kleine projecten die snel klaar waren.
Tijdens een uitje naar Rotterdam kocht ik mezelf het boek "Gehaakte Lappenpoppen" van Sascha Blase. Ik heb heeeeeeeeeeeel lang getwijfeld of ik dit boek nou wel of niet wilde want ik ben niet zo van het amigurumi haken. Maar het zijn me toch leuke patronen!
Op verzoek van een vriendin haakte ik een roze olifant.


De losse onderdelen haken was prima te doen, maar het in elkaar zetten van zo'n amigurumi beestje vind ik altijd een dingetje......Maar het is gelukt :-) 


En nu maar hopen dat een 2 jarig meisje met deze roze olifant (met de scheve pootjes) blij gaat zijn.
Lieve Tham, met veel plezier voor je kleine nichtje gemaakt. De olifant komt spoedig naar je toe.

En toen had ik de smaak te pakken ;-) 


Na de roze olifant (met de scheve pootjes) haakte ik een oranje konijn met de lange oren.
Voor Nola.................!


Nog niet eens klaar maar nu al ingepikt.....haar nieuwe prooi.

Kijk....oud en nieuw


Nola kon nog niet kiezen :-)


Aan het begin van de vakantie scoorde ik voor slechts 2 euro een pakketje garen bij de kruidvat. Tja kon er niks aan doen......opruiming/sale heeft altijd een grote aantrekkingskracht op vrouwen hé. *U*


Het kwam door de kleurcombinatie....
zo mooi, nou voor 2 euro kon ik me er geen buil aan vallen, toch?

Maarja, toen kwam de hamvraag. "Wat ga je ervan maken?" 
Een deken natuurlijk!
"Terts, dan heb je wel ff meer garen nodig, hier kom je niet ver mee"
Maar in welke kruidvat ik ook keek en zocht....nergens meer van deze pakketjes in de opruiming :-(
Dus het idee van een deken moest ik laten varen.

Halverwege de vakantie, na onze klusproject wist ik wat ik wilde gaan haken van deze bolletjes.
Het moest een doile worden :-)

Na enig speurwerk op het www kwam ik een erg leuke patroon tegen.
"Mandala Summer '15", een gratis patroon op de website van "Cronelia"


Dit is het resultaat geworden!
Ik gebruik hem als kleedje en mijn boeddha staat er heel gezellig op ;-) 



De scheepjescal deken is in de zomervakantie ook af gekomen.
Ik liet jullie afgelopen week al een #laatsteupdate zien.
De foto's die ik maakte tijdens een heuse fotoshoot op een idyllisch plekje houden jullie nog van mij tegoed.......deze foto's verdienen echt een eigen blogverhaaltje ;-) 

Mmmmmmmm oké dan......1 fotootje dan.....


Ach.....wat een leuke bewerkte foto, gemaakt in "prisma" 
Een super leuke fotobewerking app voor op je tablet of telefoon, te downloaden in de Play Store (voor android gebruikers) 


Oja even een grapje van mij....ik kocht krijtstift en daarmee kan je ook op ramen/glas tekenen.
Nou zijn mijn tekenvaardigheden nietjevanhet......maar wat is dit (kinderlijk) leuk om te doen! Ik versierde de keukenraam van de caravan ;-) #happycampinglife (een door mijn veel gebruikte hashtag op Instagram)

Met recht was augustus de maand van #hakenopdecamping :-)

Lieve Groetjes
Tertia



16 opmerkingen:

  1. Wat een creatief mens ben je. Ik vind je doily leuk geworden. Misschien ga ik die ook eens maken.
    En nu weer werken?!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel mieke...inderdaad het werken is weer begonnen. Veel succes met je doily, deze is erg leuk om te haken!

      Verwijderen
  2. Hallo Tertia,

    Ik zei het al op IG: ik ben zeer vereerd dat je mijn doily hebt gemaakt. :-) Het was echt een verrassing om die opeens tegen te komen op je webblog! En wat is je tas leuk geworden! Mooie kleuren ...

    Groetjes,

    Corine
    http://thelittlefarmhouse1.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel...nou en ik was gewoon heel blij een Nederlands patroon van een doily te hebben gevonden hihihi.

      Verwijderen
  3. Wat een fijne vakantie heb je gehad Tertia, en leuke dingen heb je ook gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Tertia,
    Wat een mooie maand was augustus voor jouw. Wat een leuke haakwerkjes zeg. Die garenpakketjes van de kruidvat heb ik ook gezien, ik heb mezelf tegen weten te houden om het te kopen, want ik heb al zoveel garen. hihi (maar had niet veel gescheeld). Op naar een volgende topmaand.
    Fijn weekend alvast.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    ps. Heb je dit blogje van mij al gezien? http://casacreaemilia.blogspot.nl/2016/08/one-lovely-blog-award.html ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat goed van jou dat je je hebt weten te beheersen. Ik ga zo vlug naar je blog om te lezen ;-)

      Verwijderen
  5. Dag Tertia,
    Heb net enkele van je blogjes van de afgelopen weken gelezen. Het lijkt me dat je een hele fijne vakantie hebt gehad. Je deken is supermooi geworden (staat ook op mijn verlanglijstje - maar heb nog veel te maken :-). Camperen op de camping lijkt me super ontspannend. Jammer van je hondje maar ze heeft ongetwijfeld een mooi leven bij jullie geleid!
    Fijn weekend alvast!
    Ann

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja onze vakantie was écht heerlijk. Het campingleven is fijn. De deken is super leuk om te maken, zeker een aanrader maar sommige dingen zou ik een volgende keer anders doen.

      Verwijderen
  6. Prachtige dingen heb je in augustus gemaakt. En aan elk creatief maaksel kleeft een leuk verhaal. Goed dat Nola het donutkussen ook goed heeft gekeurd. Bij de knuffels is het nog even afwachten of ze gaat voor oud of nieuw.
    De lappendieren zien er mooi en schattig uit.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Margaret...ik heb echt veel plezier aan mijn gemaakte haaksels beleefd.

      Verwijderen
  7. Reacties
    1. Dankjewel Wendy....ik probeer mijn blogberichtjes altijd te schrijven zoals ik ben dus ik vind het wel een compliment :-)

      Verwijderen
  8. Nola is wel een braaf beestje hoor! Ik durf te wedden dat ons 'brave beestje' als eerste de oogjes en het neusje uit zo'n knuffel zou 'knagen'. Dus zo'n knuffel is aan haar niet besteedt. Kleine bolletjes garen daarentegen wel. Ja serieus, onze hond 'haakt' ook altijd met ons mee. Heel grappig om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De oogjes en neusjes zitten er nog aan, dus Nola is zuinig op haar knuffel ;-)

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!