maandag 5 september 2016

Dansen in de regen #defotoshoot


Ja....zeg maar eerlijk!
Jullie zaten te wachten he....;-)
Op de "fotoshoot" van mijn scheepjes deken.

Dé deken die ik voor Kreafabriek mocht maken.


Ik ben heel erg dankbaar dat aan mij werd gevraagd of ik deze deken wilde maken.
Met heel veel plezier en liefde heb ik deze deken dan ook gemaakt. Het is een hele reis geworden en jullie hebben (bijna) week voor week meekunnen liften.
Mijn frustraties, vreugde, de ohhh's en de ahhhh's.
De deken die ik met vallen en opstaan maakte.

Want zoals misschien vele deed/doet verbazen.....ik heb heel veel geleerd van deze deken!
Verschillende steken die ik nog nooit had gehaakt. Het joinen van alle losse lapjes volgens de "zipper methode" Men gaat er vanzelfsprekend uit dat ik alles wel kan.....maar niets is minder waar.


Wat ik misschien wel het allermoeilijkste vond aan deze deken..... was zorgen dat alle lapjes even groot werden. Helaas is dat niet helemaal gelukt.
Oké ik ben kritisch naar mijn eigen werk, ik zie alle foutjes en ik zie ook dat sommige lapjes lubberen.
Maargoed.....het is handwerk ;-) 
Ook het randje van vasten rondom ging niet altijd even eenvoudig. Gek hé, zoiets wat als heel makkelijk lijkt. 


En dan zal ik het maar niet hebben over de lapjes die écht niet wilden.....gelukkig soms met een simpele aanpassing dat het toch goed is gekomen. Maar er zijn er ook een paar bij die ik ietsjes anders hebben moeten doen, omdat het echt niet wilde......Maar hé, het is gelukt!!

De angst...."ik kan een cal niet bijhouden" Ja...nou en?
Jahaaa maar ik haak wel in opdracht van de Kreafabriek. Niet dat het lieve Claudia wat uitmaakte, maar ik wilde zelf.
 IK legde voor mezelf de lat hoog.


Maar kijk hem eens hangen.....
De Kreafabriek-scheepjesdeken, zoals ik hem tijdens het haken ging noemen.
Prachtige kleuren! 
Dat kreeg ik regelmatig als reactie op mijn Instagramaccount te lezen. wanneer ik weer eens een foto had gepost.
Helemaal mee eens, maar niet van mezelf. Het is een "origineel" pakket, "dance in the rain" 
Maar bij het zien van deze kleuren maakte mijn hart een sprongetje en wist ik dat het goed zat!
Gelukkig zaten Kreafabriek en ik op één lijn en mocht ik deze deken naar mijn pakketkeuze/smaak maken.
 (en ik kan het niet vaak genoeg zeggen...dank, dank, dank) 


En op een mooie zomerdag in augustus was de deken klaar en werd er op een idyllisch plekje op de camping een heuse "fotoshoot" gedaan.
In aanwezigheid van Claudia zelf, dat vond ik zo speciaal! 


Een speciale deken, die mijn eigen herinneringen met zich meedraagt.
Ik wilde hem overhandigen aan Kreafabriek.
"Kijk, hij is klaar, neem maar mee" 
Maar nee....de deken was van mij, jij houdt hem gewoon bij je....en wanneer we hebben nodig hebben lenen we hem wel.
Wat lief...zo lief en nog meer koester ik deze deken met mijn herinneringen eraan.



 Kreafabriek-scheepjes deken
Oftewel "Last dance at the beach"
naar patroon van Marinke en Friends
beschikbaar gesteld door Scheepjes 
(klik om naar de website te gaan waar het patroon gratis gedownload kan worden)

Garen: Merino soft
"Dance in the rain" (origineel pakket) 


Lieve Groetjes
Tertia

10 opmerkingen:

  1. Mooie foto's. Ben er blij mee. Nu kan ik duidelijk laten zien waar ik mee bezig ben. Ik haak hem nu voor mijn pap in het verzorgingshuis.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pr��chtig. Zal,ik toch na de mix en match overstag gaan��

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is ook een plaatje van een deken geworden ! Geniet er maar van.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Tertia,
    Wat een ontzettend mooie deken is het geworden zeg. Wauw wauw wauw. En wat gaaf dat je hem mag houden. Wat een geluksvogel ;-) en heerlijk natuurlijk omdat je er zoveel liefde in hebt gestopt.
    Fijne dinsdag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een verhaal achter de deken en ja, wij (of ik als leek) denken dat het zo gemakkelijk gaat voor de ervaren haakster. Niet dus...Prachtig is die geworden. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jouw deken verdient deze mooie fotoshoot. Er zijn vast wat mensen tussentijds afgehaakt. Misschien geef jij hen inspiratie om de deken met een kleine eigen twist toch af te maken.

    Geniet van jouw Last dance at the beach, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige deken! De kleuren passen zo goed bij elkaar, zou er zo onder willen kruipen :-) Mooie foto's heb je gemaakt, leuk!
    En je hebt een super leuke blog, ik ga je volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige fotoshoot! Je deken is echt supermooi geworden. Geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!