woensdag 21 december 2016

Update #4 Kimberley's cosy stripe blanket

Vandaag maar eens een extra update van Kimberley's cosy stripe blanket.
5 strepen van elke kleur is gehaakt en ik ga aan de 6e "toer" beginnen.
De deken meet nu 1.55 meter. Ik ben heel erg benieuwd of ik nog 1 of 2 strepen van elke kleur zou kunnen haken. Volgens mijn berekening moet het lukken.........
Helaas gaat deze deken voor de kerst niet af komen.
De komende dagen staat in het teken van alle voorbereiden voor onze kerstbrunch. Boodschappen doen, cadeautjes halen, je herkent het vast wel ;-) 

Wat een mooie kleurtjes zijn het toch!
Maar heb ik een half uurtje niks om handen dan worden er weer wat strepen aan de deken gehaakt. Gezellig onder/naast de kerstboom :-) 


Ik wil jullie nog hartelijk bedanken voor alle reacties en tips op mijn vorige blogberichtje over deze deken. Ondanks dat er nog heel wat strepen gehaakt moeten worden, was mijn hoofd al bezig met de rand. De tips die ik kreeg bevestigde wat ik eigenlijk al in gedachten had......

Ik ga de originele rand haken, maar dan in één kleur!
Pubermeisje wilde zelf donkerblauw als rand, maar ik was bang dat het te donker zou gaan worden.
Gelukkig heb ik haar kunnen overtuigen dat een "middenkleur" mooier zou zijn. En gelukkig vond ze dat oké :-)

Dus nog snel, voor de feestdagen, betreffende kleur besteld bij mijn Caron Simply Soft "garenboer" hahahaha bij "Schouten Handwerken" dus ;-) 
Maar kijk nou.......


Het was de kerstman die mij een pakketje stuurde!!!......
Zo lief!
Niet alleen het garen voor de rand zat erbij, maar ook 2 bollen Caron Simply Soft in oudroze....mijn lievelingskleur! En er zat ook een flesje kerst-huisparfum van het Beemster Zeepfabriekje in het pakketje. Het is dat internet geen geurtjes kan verspreiden maar wat ruikt dit lekker zeg! Je haalt hiermee echt een kerstgeur-gevoel in huis!


Dankjewel kerstman Wilbert voor dit lieve gebaar *U*


Voor de rand heb ik trouwens "Ocean" gekozen.
Helaas komt de kleur op de foto niet zo mooi over :-( 
(slechte camera of zou het aan de donkere dagen voor Kerst liggen?)
Nouja, ik kan nu in ieder geval met een gerust hart verder haken aan deze deken tijdens de kerstvakantie en uiteraard zal ik een "mini-fotoshoot" van de deken gaan maken.

Volgende update is dus écht wanneer Kimberley's cosy stripe blanket af is!!

Lieve Groetjes
Tertia


3 opmerkingen:

  1. Wat een lieve 'kerstman'zeg! Ben jij fijn verwent. Het is je gegund! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Tertia,
    Je deken wordt echt super mooi. En wat een geluk heb je met de kerstman ;-). Leuk hoor.
    Fijne kerstdagen.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij wordt mooi! Succes met de volgende strepen en uiteindelijk de rand. Ik ben benieuwd naar het totaal.
    Leuk, dat je verrast werd met kleine cadeautjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!