woensdag 11 januari 2017

"Hygge"

Hebben jullie 'm al voorbij zien komen?
Vast wel! 

Ik heb het natuurlijk over de nieuwe Scheepjes Cal "Hygge" 


Afgelopen weekend, toen ik in Zeeland was kreeg ik een berichtje van "Kreafabriek".

"Heb je de nieuwe cal al gezien? "
Paniek....welke cal?, ik heb iets gemist, waar, hoe & wat?
Ik opende mijn Facebook en zag gelijk een hoeveelheid aan berichtjes over deze cal op de tijdlijn staan :-) 

Hoe Scheepjes het voor elkaar krijgt weet ik niet.....maar bij het zien van de eerste sneak peak maakte mijn hart een sprongetje.....Ohohhhhhh!!!

Nou, voor degene die mij een klein beetje kennen........weten vast wel wat dit inhoudt :-)

Mijn reactie op de vraag van Kreafabriek was dat ook "Wowwww wat mooi!, maarre weet nog niet of ik mee ga doen hoor" Want in mijn hoofd zei een stemmetje dat er iets was met eerst iets afmaken en dan pas........mmmm ofzo, toch? 

Maar toen kwamen er nog meer foto's.




Hoewel ik eerst dacht dat het om een deken ging bleek het een sjaal te zijn.
Ook leuk!
Het patroon voor deze prachtige sjaal is geïnspireerd door traditionele Scandinavische designs en is versierd met zowel haakmotieven als kruissteken.
Wat leuk! Is weer eens wat anders en heeft zeker een uitdaging. Je kan kiezen uit drie kleurcombinaties:  Rainbow, Juweel en Pastel

Dussss ging er een appje naar Kreafabriek
"Euhhh die nieuwe Cal hé.....ik overweeg *U*
Die pastel is zooo mooi, helemaal Terts" 

Niet lang daarna kwam DE vraag van Kreafabriek.
Zou jij namens Kreafabriek deze sjaal dan willen maken? 

Nou eigenlijk hoefde ik daar niet lang over na te denken.....ik voel me wederom vereerd dat jullie mij vragen en dat ik dit mag doen!! En daarmee schuif ik een goede voornemen zo van tafel. Geen wipjes afmaken, gewoon gaan haken waar mijn hart blij van wordt *U* 

De cal start op 15 februari van dit jaar en zal 13 weken duren, met een optionele 14e week aan het einde. 
Ik neem jullie mee op dit haakavontuur en zal dus elke week mijn vorderingen laten zien. Zal het me lukken? Haken kan ik wel....maar dat borduren? 

Kijk nou eens naar deze foto's van de sjaal......




ik vind het echt zo waanzinnig mooi!

Overweeg jij nog....of ga je ook meedoen?
En welke kleur heeft jouw voorkeur? 

Inmiddels heb ik mijn bestelling gedaan bij Kreafabriek 
(KLIK om naar de webshop te gaan)
 en is het afwachten op het moment dat ze geleverd gaan worden.

Spannend! 

Lieve Groetjes
Tertia

19 opmerkingen:

  1. Dit had mijn verhaal kunnen zijn. Alleen dat er geen vraag kwam van de kreafabriek. ;(
    Mijn voornemens liggen ook op de stoep..... Heb de juweel besteld.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi misschien maar niet meer aan goede voornemens gaan doen. Het zal vast een mooie sjaal gaan worden die we met veel liefde maken

      Verwijderen
  2. Hey Tertia,
    Wat gaaf dat je zulke contacten hebt. Super cool dat je mee gaat doen. Ik wil zelf ook meedoen met pakket ''Jewel''. Hoewel ik niet zulke goede ervaring heb gehad met scheepjes garen (heel veel knoopjes) wil ik toch het gokje nog eens wagen.
    Fijne woensdag nog.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb van het knoopjes "probleem" weleens gelezen inderdaad maar zelf nooit last van gehad. Ik neem aan dat Scheepjes de klachten heeft opgepakt en het gaten heeft verbeterd? We gaan het ondervinden ;-) Leuk dat je ook meedoet!

      Verwijderen
  3. Haha, leuk dat je mee gaat doen! Ik ben een beetje CAL moe en ga eerst mijn UFO's eens afmaken! Kijken hoe lang ik het volhoud!

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Corine er zijn momenteel ook heel veel cals waar je mee kan doen. Daarom ben ik best wel selectief. Dapper van je om toch eerst al je ufo's te gaan afmaken!

      Verwijderen
  4. Ik zag hem ook vorige week en was meteen verkocht (letterlijk en figuurlijk). Heb Jewel besteld.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. WOW WOW WOW Dit zou ik ZO GRAAG doen ! Maar... weet je misschien of het patroon alwel IN HET ENGELS bestaat ?? (Ik heb de Web winkel bezocht, maar er zijn geen "contact" middelen)).
    Hartelijk bedankt voor de inspiratie en ook voor jou antwoord, beste Tertia ! :)

    Nadine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nadine......het is een nieuwe cal/ontwerp Ik denk dat er ook een Engelstalige patroon zal uitkomen. Ik raad je aan om even de website of Facebook van Scheepjes te raadplegen.

      Verwijderen
  6. Ik was zeker niet van plan om een neiuwe cal te beginnen. Maar net als jij denk ik, wat is dit mooi!! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kan 'm ook achteraf alsnog gaan maken....toch? 😉

      Verwijderen
  7. Heerlijk dat je deze vraag kreeg. Tegen het haken van deze speciale CAL-sjaal zeg je toch geen nee. De WIP's komen daarna wel weer.
    Ik twijfel nog of ik meedoe. Er zijn zoveel leuke dingen om te haken en een mens kan zijn geld helaas maar één keer uitgeven.

    Groetjes en veel haakplezier, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies Margaret 😉
      Er zijn inderdaad zoveel andere leuke patronen om te haken.... ik snap je twijfeling. Desnoods maak je m later?

      Verwijderen
  8. Ik heb de regenboog besteld. Vind het ook heel fijn dat het een sjaal is en geen deken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige cal, zo origineel en met mooi garen en fijne kleuren. Persoonlijk ben ik erg van het dekens haken. Ik hoop dat het patroon te verbreden is, dan doe ik zeker mee.
    Ik wens jou alvast veel haakplezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gaaf!
    Ik werd van de week getagd door een vriendin en dacht "wauw", maar ... ik heb ook nog het één en ander liggen dat afgemaakt mag worden. Ook heel leuke dingen, dus dat ga ik eerst maar eens doen. Maar ik snap dat je hier heel blij van wordt. Prachtige sjaal!
    Heel veel haak- en borduurplezier. Ik ga je vorderingen volgen. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!