dinsdag 14 maart 2017

Mijn andere W.I.P's

Hallo vanaf deze kant van het scherm.
Gewoon even een zomaar blogverhaaltje.
Want de laatste tijd laat ik enkel mijn vorderingen van de Hygge Cal zien en de weekmenu's.

Maar ik heb nog meer aan mijn haaknaald(en) hangen ;-)
Het zijn wat langdurige projecten en deze vorderen beetje bij beetje. 



Aan dit project haak ik tijdens het "haakcafe", waar ik elke 2 weken naar toe ga.
Het is op zich een vrij makkelijk patroon, zodat kletsen en haken tegelijkertijd kan ;-)
Ik heb 2 panden en 1 mouw af, nog 1 mouw te gaan en dan kan ik de vest in elkaar gaan zetten.
Tegen de tijd dat de zomer is begonnen zal mijn vest vast klaar zijn ;-)

Ik zag dit vest trouwens hangen in de winkel (waar het haakcafé is) en was op slag verliefd. Maar aangezien ik nog nooit een vest heb gemaakt twijfelde ik of het me zou lukken.....de dames van het haakcafé hebben me weten te overtuigen. Dus ik kocht "Adriafil" Zebrino garen en ben begonnen. Wanneer de vest klaar is zal ik een blogverhaaltje schrijven met alle ins&outs ;-)


De oogjes.....dit begint met gemak écht een langdradig project te worden.
Oogje voor oogje wordt er gehaakt.....soms een paar op een dag en soms niks.
Maar ooit op een dag zal ook deze deken klaar zijn ;-)



Oeiii en ondanks mijn voornemens om eerst projecten af te maken voordat ik met iets nieuws begin.......ben ik inderdaad toch iets nieuws begonnen. Het voornemen was al van de baan en het zal dan ook altijd een grote valkuil voor mij zijn.....Ach tja *U* zo zit ik nou eenmaal in elkaar.

Weet je nog? Vorig jaar, tijdens mijn bezoekje aan Schouten Handwerken in Hoorn?
Nee....? Lees anders DIT blogbericht maar eens....

Ik nam toen 4 strengen Koigu garen mee....


Dit is écht prachtig garen, wel een "duurder" soort maar ohhh dit voelt en haakt zo fijn!
Affin....het heeft maanden in de kast liggen te wachten tot het goede patroontje voorbij kwam.
De "5-kleuren sjaal" van ByClaire!
Alleen ik maak hem niet in 5 kleuren.
Aanvankelijk was ik met het rechter strengetje begonnen, maar toen begon ik opeens te twijfelen....
Ik vond de kleur niet helemaal perfect passen bij de andere drie stengen. (waarom heb ik 'm, er toen bij gekocht???) Maargoed.....ik mailde Wilbert met de vraag of hij kon achterhalen welke strengen de overige 3 waren en, nog belangrijker, of hij nog een strengetje had.
Wat een service van Wilbert....hij keek gelijk voor me en het linker strengetje daar had hij nog wel van. Dus kwamen er nog 2 strengen mijn kant op.
Na poging nummer honderdzoveel......ben ik nu eindelijk goed op weg met mijn 5-kleuren sjaal die geen 5 kleuren krijgt. Ik ga 3 tinten van deze petrol-achtige kleur gebruiken, waarvan 1tje (met een subtiele glittertje) voor de rand is.
Het is een heerlijk, tomeloos patroon en daar hou ik wel van :-)

Hoewel ik nog een aantal W.I.P's heb liggen, zijn dit de projecten waar ik naast de Hygge Cal zo af en toe mee bezig ben. 

Lieve Groetjes
Tertia


13 opmerkingen:

  1. Je bent lekker bezig en hoeft je niet te vervelen.. WEl mooie werkjes allemaal.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie projecten, mooie garens, mooi afwisseling ;)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies ;-) Die afwisseling is erg fijn, maar het moeten er echt niet té veel gaan worden.

      Verwijderen
  3. Mooie projecten Tertia, De oogjes deken heeft zulke mooie kleuren.
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat zijn best veel projecten, maar wel hele leuke. Ik ben heel nieuwsgierig naar de oogjesdeken. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik eigenlijk ook wel Esther.....zal nog wel even duren voordat hij af is hoor ;-)

      Verwijderen
  5. Heel herkenbaar! Ik schreef ook een blog over mijn goede voornemens: Geen nieuwe projecten tot er eentje af is... die inmiddels allemaal overboord gegooid zijn. Die oogjesdeken ziet er ook heel gaaf uit *note to self: Ik doe het niet, ik doe het niet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ze vorige week even geteld.. Ik zit inmiddels op zo'n 12 projecten... Shame on me!

      Verwijderen
  6. Je bent met mooie dingen aan de haak!
    Herkenbaar hoor ... meerdere dingen in de haakmand ;-).
    Veel haakplezier!
    Groetjes, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie projecten! Ik vind het vaak wel makkelijk om meerdere projecten te hebben. Dan kan ik kiezen waar ik aan wil werken.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!