woensdag 3 mei 2017

Hygge Cal #hetmiddenstuk

Goede avond blogvolgers,
het is woensdag en dus tijd voor een update van mijn Kreafabriek-hygge sjaal in wording.
Ik ben een beetje aan de late kant.....op dit moment moet ik wennen aan een heel nieuw werkritme.
6 uur 's ochtends beginnen is ook lekker op tijd klaar zijn. Alleen eenmaal thuis gekomen ben ik helemaal kapot. 
Maar oh wat heb ik het nu al naar mijn zin én natuurlijk werk ik niet elke dag en zijn de diensten wisselend. Dus op zich houd ik genoeg tijd over om te haken en te bloggen.


Afgelopen dagen borduurde ik weer volop aan mijn hygge sjaal in wording.
En hehe....het middenstuk is klaar hoor!!


Het was een behoorlijke lap om te borduren :-( 
Goed kijken en tellen.
Sttttt een paar steekjes zitten niet helemaal op de juiste plaats, maar volgens mij ziet niemand dat!


Zo op het eerste oog ziet het er allemaal netjes, keurig en heerlijk Scandinavisch hygge uit.
Maar wat ik dan toch een klein beetje jammer vind is dat de mooie pastelkleuren van deze kleurenpakket niet zo "mooi" overkomt als ik verwacht had :-( 

Kijk nou zelf......


Die roze/paarse "vlek" tussen de bloemen in....dat moet (volgens mij) toch écht een vogeltje voorstellen.......ik zie er van alles in, behalve een vogeltje.
Zelfs niet op een afstandje met geknepen spleetoogjes :-( 

Daarin tegen vind ik de grote bloem, in het midden van de sjaal, super mooi en nu in zijn geheel zie je hoe goed de bloemen/blaadjes ranken zijn gelukt.

Ik kan weer verder met haken en borduren.
Vandaag is het laatste haakgedeelte online gekomen, dus ik heb nog een paar weekjes in te halen.
Volgende week een nieuwe update van mijn Kreafabriek-Hygge sjaal, tot dan!!

Lieve Groetjes
Tertia



6 opmerkingen:

  1. Joepie middenstuk klaar! Ik heb bij mij steeds de donkere kleuren aan de buitenkant gedaan zodat je het beter kunt zien. Fijn dat je baan zo goed bevalt. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een meer gehoorde klacht over de pastelkleurige hygges.
    Ik ben met eigen garen bezig dat nog in de kast lag, maar ok daar heb ik moeten puzelen omdat sommige kleuren weg vielen tegen mijn lichtgrijze ondergrond.
    Wat let je om voor het vogeltje de kleuren te veranderen zodat ie beter uit komt?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind hem prachtig worden! Dat vogeltje moest ik wel even zoeken moet ik zeggen. Zou je hem kunnen accentueren met donkere lijntjes zoals met echt borduren?? Veel haakplezier verder en heel veel plezier met je nieuwe werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De aanhouder wint en maakt al dat borduurwerk zo mooi af. Op het schema van het borduurwerk vind ik het vogeltje ook niet superduidelijk. Het gaat toch om het grote geheel. Dat ziet er mooi uit.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wordt wel een prachtstuk, waar je uren aan werkte! Knap!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Knap!! En nee, er valt me geen enkel foutje op hoor!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!