vrijdag 14 juli 2017

Handwerkboekenchallenge #augustus

We zijn halverwege juli en het wordt tijd voor een nieuwe #handwerkboekenchallenge.
Voor de maand augustus dan he ;-)

Want jullie mogen me weer helpen.
Deze keer heb ik 1 boek, maar ik kan niet kiezen uit 2 patronen.


Het boek: 
"Mijn knuffels van sokkenwol" van Kristel Droog-Dekkers.

Hoewel ik het allerliefst dekens haak, vind ik het zo heel af en toe ook wel erg leuk om een amigurumi te haken. Een leuk projectje voor er "tussen door" ;-)

Dit boek staat boordevol leuke, lieve patronen van knuffels, gehaakt met sokkenwol.
Het soort garen dat ik wil gaan gebruiken zal anders zijn......want tegelijkertijd met deze #handwerkboekenchallenge probeer ik ook garen uit mijn eigen voorraad te gebruiken.
Ook een leuke uitdaging ;-) 

Nou in dit boek staan zoveel leuke patronen, dat ik niet kan kiezen welk knuffeltje ik wil gaan maken.
Dus deze keer de keus uit 2 patronen uit één boek.


Allereerst staat "Paardje Piem" hoog op mijn wil-ik-ook-nog-amigurumi-haken lijstje.
Maar dan de versie als "Emmie Eenhoorn"
Het basispatroon staat in het boek (of is los te koop op de website van MyKrissieDolls)
Met een gratis patroon kun je "Paardje Piem" omtoveren tot "Emmie Eenhoorn" 
Klik HIER om naar dit patroon te gaan. 
LET OP: om Emmie Eenhoorn te maken heb je dus wel het basis patroon van Paardje Piem nodig!

Het garen uit mijn eigen voorraad:......ooit gekocht en nog niet wetende wat ervan zou maken: 
Lily sugar 'n cream garen in de kleuren ecru voor de basis, lime en roze.
Opmerkelijk dat dit garen een geurtje heeft! 
Dat zal een sweet "Emmie Eenhoorn" gaan worden ;-) 

Maar ik zag nog een leuk patroon!!


"Vosje Victor", een hele stoere vos, omdat mijn pubermeisje het zo'n geinige knuffel vindt.
Maar ook omdat ik het perfecte garen in huis heb.
Heerlijke, zachte Softfun van Scheepjes!
De bruine voskleur kocht ik ooit eens in de opruiming en de ecru bolletjes zijn leftovers van een dekenproject (de Ripplestreet deken


Dit lijkt me een hele leuke uitdaging voor een nieuwe #handwerkboekenchallenge.
Maar welke zal ik gaan maken? 
Wil je me helpen? Geef in dit blogbericht een reactie welke patroon jouw voorkeur heeft.
"Emmie Eenhoorn" of "Vosje Victor"

Op zondag 30 juli zal ik bekend maken welk patroon het gaat worden.
Het zal een leuk vakantieproject  zijn :-) 

Lieve Groetjes
Tertia





25 opmerkingen:

  1. Ik kan niet kiezen. Ben benieuwd wat het gaat worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kunt ze ook gewoon allebei maken😄😄😄
    Maar het vosje is wel super schattig

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vosje Victor, omdat je dochter hem zo leuk vind en je ook nog eens het perfecte garen er voor in huis hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het Vosje vind ik super leuk.
    Dus die zou ik voor jouw kiezen.
    Succes groetjes ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voor Emmie de eenhoorn zou ik gaan😉 maar vind ze beide super leuk😊

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als ik moest kiezen zou ik voor het vosje gaan. Ik vind vosjes leuke dieren, dus een makkelijke keus voor mij. Succes met kiezen!!! En met het maken, want amigurumi vind ik best lastig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Duidelijk Vosje Victor��

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O, vindt ze allebei erg leuk. Ik stem voor beide ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Moeilijk... ik heb het niet zo voor eenhoorns of vosjes of zelfs amigurumi in het algemeen. De eenhoorns zie je overal en de vosjes ook. Maar als ik dan toch moest kiezen, dan wordt het het vosje omdat je dochter er zin in heeft ;-) Niks zo leuk als je kind een plezier doen :-) ( Maar stiekem vind ik de kleurtjes voor de eenhoorn heel leuk... zou je geen pastelkleurig vosje kunnen maken?? haha )

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik vind vosje victor ook het leukste

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ohh wat lastig! Ik denk toch dat ik voor eenhoorn Emmie zou gaan en daarna de vos zou haken, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik kon ook niet kiezen omdat ik zowel van paardjes als vosjes hou. Maar als het een eenhoorn wordt ga ik voor het vosje 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Vosje Victor! Ik ben zelf op dit moment ook met een knuffel uit dit boek bezig en maak 'm van sokkenwol. Wordt erg leuk! Goed boekje!
    Succes en veel plezier!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Paardje piep heb ik al eens gemaakt en heel leuk hoor, maar ik zou nu dus voor het vosje gaan, staat ook op mijn to do lijstje 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat leuk een mooie knuffel te maken zo voor tussendoor. vaak zijn andere haakcall's afgelopen en is het leuk om zoiets te haken. Ik zou voor vosje Victor gaan, vooral omdat je daar gelijk de mooie kleuren voor in huis hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ha ha, vosje Victor heeft mijn voorkeur :)
    Veel haakplezier ;)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ben zelf erg dol op paardjes dus ik zou de eerste zeggen. Maar het is wel leuk om voor je pubermeisje vosje victor te maken. Het kan allebei. Ik ben benieuwd welke je kiest.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Vosje Victor vind ik het leukst.

    Groetjes,
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het vosje maar dat komt omdat ik die als eerste uit dat boek heb gehaakt. Vind hem de leukste

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat is dit moeilijk.. ik zou het paardje gaan haken maar die keus is er niet.. Nou dan maar het eenkhoorntje.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik zou voor het vosje gaan. Want persoonlijk heb ik niet zoveel met eenhoorns.... XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!