woensdag 27 december 2017

Nog meer nieuwe (deken) Cal's die binnenkort gaan starten

Hebben jullie fijne kerstdagen gehad?

Onze kerstdagen waren eenvoudig, maar gezellig.
Dit jaar "moest" ik werken tijdens de kerstdagen. Gelukkig kwam ik er "goed" vanaf met een tussendienst van 11-16 uur. Dus toen ik thuis kwam kon ik zowat aanschuiven voor het kerstdiner.
Ook weleens fijn....dat manlief en pubermeisje aan het kokkerellen zijn gegaan.
Varkenshaas uit de oven met pesto, spek en champignonssaus.
Ik kan je vertellen dat we hebben gesmuld, alsof we in een restaurant zaten :-) 

2e kerstdag was heerlijk relaxed, lekker ontbijten met ons drietjes, op de koffie bij de ouders en verder niets......Ik maakte van deze vrije dag dankbaar gebruik om internet eens af te speuren want ik trof de laatste dagen weer veel aankondigingen wat betreft Crochet Alongs!

Ondanks ik zelf geen ontwerpen meer maak, blijf ik ze leuk vinden, al die "meehaak" projecten.
Ik heb er weer een paar voor jullie op een rijtje gezet.

Eind oktober vertelde ik jullie al dat Jolanda en Naomi een nieuwe cal aankomende januari gaan starten. Op het moment van mijn geplaatste blogverhaaltje was het vers nieuws. Inmiddels zijn er meer details bekent! 


Cal 2018"Nostalgia" 

De Nostalgia wordt in een filethaaktechniek gehaakt. Open en dichte hokjes die samen een patroon vormen. Deze nostalgische deken bestaat uit banen die door middel van tussenbanen aan elkaar worden gehaakt. Er is een witte en een ecru variant gehaakt met Durable breikatoen no.8.
Vanaf 26 januari komt er elke week, op vrijdag, een nieuw stukje van het patroon online.
Deze sprei krijgt uiteindelijk een afmeting van ca. 155cm x 205cm, een éénpersoons bedformaat. 
Deze cal is te volgen op Facebookgroep "Haakplein" of via de website "Haakplein.com" waar je nu al het allerhande bestand kan downloaden waarin meer info over deze Cal staat.





"Aan de Haak Cal, Homey Comfort" 

Ik zag enkel dit plaatje en ik was eigenlijk al helemaal verliefd op de Cal van "Aan de Haak" (die leuke haakmagazine) Eind februari  2018 start deze cal.
De deken is gemaakt van Durable Cosy en er is een kleinere variant van Durable Cosy Fine, beide in 2 kleurvariaties verkrijgbaar. 
Helaas kan ik op dit moment nergens vinden hoe groot de deken zal gaan worden :-(
Wil je op de hoogte blijven van deze Cal?, check dan de website van "Aan de Haak", waar je kan inschrijven op de nieuwsbrief! 

Ik overweeg of ik ga meedoen met deze Cal. Ik had me voorgenomen geen nieuw garen in 2018 aan te schaffen en eerst vanuit mijn eigen wolvoorraad te gaan shoppen. Maar de kleurtjes van de deken op bovenstaand foto vind ik wel heeeeeeeel erg mooi *U* 




"Haakdingen Cal, MadeByMom"

Op de Facebookpagina van Haakdingen spotte ik deze cal!
Een deken ontworpen door de moeder van Dianne Baan.

Deze deken bestaat uit verschillende onderdelen. 
Je begint te haken met het middendeel van de deken. Het midden van de deken bestaat uit een aantal blokken. Door te variëren met het aantal middenblokken, haak je verschillende formaten van deze Cal. 12 voor een 2-persoonsdeken, 3 voor een 1-persoonsdeken en 4 middenblokken voor de vierkante deken. Tussen de verschillende onderdelen is een bies gehaakt die voor een mooi contrast in de deken zorgt maar er ook één geheel van maakt. Na het aan elkaar haken van deze blokken, start je met haken van de randen aan deze blokken. Die worden rechtstreeks aan het middendeel gehaakt. Deze bevatten veel leuke en afwisselende steken. Om de ontstane openingen in de hoeken op te vullen, haak je 4 mooie vierkanten. Voor de afwerking van deze deken heb je alleen een eenvoudige rand nodig. Al met al een deken met veel verschillende en afwisselende technieken.
Een echte uitdaging dus!

Deze Cal start op 30 december 2017 en duurt ongeveer 3 maanden.
De deken is gehaakt met Scheepjes Colour Crafter.
Zoals de beschrijving hierboven, kan je kiezen voor verschillende formaten en verschillende kleurvariaties.
Check de website van "Haakdingen" voor meer info over deze Cal.




"Een Mooi Gebaar Cal" 

Wil je elke dag een granny square haken?  Dan kan je je hart ophalen met deze Cal!
De "Een Mooi Gebaar" Cal begint op 1 januari 2018. Elke dag komt een patroon online van een vierkantje dat je kunt haken. De Cal stopt op 31 december 2018, dan is er ook een patroon voor de rand bekend gemaakt. Het patroon voor het aan elkaar zetten van de vierkantjes komt ergens in januari al, zodat je ze volgens de "join-as-you-go" methode kunt vasthaken als je dat graag wilt.

Deze Cal kan je volgen via de Facebookpagina van "Een mooi gebaar" of check de website van "Een Mooi Gebaar" voor meer info over deze Cal.


"ByClaire-agenda Cal"

Heb jij de ByClaire agenda van 2018 in huis?
Ikke wel....al een paar maanden ligt hij keurig te wachten tot het nieuwe jaar is gestart.
Deze agenda is niet alleen leuk (en kleurrijk) om je haakafspraken in te noteren.
Hij bevat ook een heuse Cal!!


Een prachtige, kleurrijke filetdeken. Iedere maand vind je een haakpatroon, waar je gedurende die maand er een aantal van haakt. Met aan het eind van het jaar een prachtig resultaat van een mooie deken en een fijne haakherinning aan 2018.


Alle informatie over deze deken, betreffende de kleuren, hoeveelheid garen en de patronen vind je in de agenda zelf.  Deze moet je dus wel hebben, wil je deze Cal maken.
Te bestellen via de website van ByClaire, maar ik heb 'm gewoon gekocht in onze (plaatselijke) boekenwinkel. Overduidelijk dat ik deze deken ga haken, toch?  ;-) 

Heb je nou écht geen zin om te wachten op deze aankomende Cals?
Dan heb ik nog een hele mooie Cal gevonden die al afgelopen is. Aan één stuk lekker doorhaken dus ;-) 


Op het Instagram account van "Vestywo" ontdekte ik de
 "Sunshine Flower Cal2017"
De prachtig grijs/groen verweerde tinten vielen mij op.
Heel rustig, een lust voor het oog.
Kom ik erachter dat alle patronen op de blog van Vestywo beschreven staat!

Deze deken is gehaakt met Yarn & Colors, must have en meet ongeveer 140x 185 cm.
Alle patronen kan je lezen via de blog van "Vestywo", maar kijk zeker op instagram onder #sunshineflowercal2017 voor nog meer mooie foto's! 

Let op....deze patronen zullen tot rond oktober 2018 blijven staan, daarna volgt er een nieuwe cal!

En toen was mijn wilikooknoghaken-lijst nog langer geworden!
In 2018 hoeven we ons dus nog steeds niet te vervelen op haakgebied ;-) 

Lieve Groetjes
Tertia



9 opmerkingen:

  1. Hey Tertia,
    Lekker makkelijk dat je lekker kon aanschuiven voor het kerstdiner. Ik moest tweede kerstdag op stage werken met de brunch voor cliënten en familie en had ik ook een tussendienst van 10-15. Helemaal prima.
    Ik zat me serieus vanochtend te bedenken dat ik eens ga zoeken naar wat voor CAL's 2018 gaat bieden, en toen zag ik jouw post. haha. Handig hoor. Er zijn er weer mooie bij maar eigenlijk mag ik ook niet van mezelf. Ik heb nog 4 CAL's uit 2016 geloof ik die ik nog moet maken. En inderdaad geen garen shoppen in 2018, het gaat zo moeilijk worden en ik denk niet dat ik mezelf eraan kan houden. haha.
    Fijne jaarwisseling alvast Tertia en een gezond, gelukkig en creatief 2018 toegewenst.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind de nostalgia erg mooi, maar ook de by Claire CAL, ik zie wel. eerst de Winter Glow afmaken, hahaha. Zo blijf je bezig he

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die nostalgia deken spreekt mij erg aan! Even kijken of ik daar aan mee ga doen. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nostalgia spreekt mij wel aan. Eens kijken of ik dat ga meehaken. De byClaire agenda`s vind ik erg groot dus die heb ik dit jaar niet gekocht

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk om na het werk zo thuis te komen als jouw man en dochter een lekker kerstdiner hebben gekookt.
    Wow, wat een CAL's. En dat is pas een deel van alle CAL's voor 2018. Meedoen, terwijl er nog zoveel WIP's liggen? Ik twijfel nog, maar die uit de byClaire agenda lijkt me wel wat.
    Ik ben benieuwd welke CAL jij gaat haken en hoe het dan gaat met al die andere mooie deken-WIP's.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh waaw, hadden we nu maar 3 paar handen, dan konden we meteen aan de slag met alle dekens! Zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Veel filet haakwerk! Heb ik nog nooit gedaan volgens mij :-)
    Dankjewel voor dit overzicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk hoor dat aanschuiven bij zo’n zalig kerstdiner thuis. Lief van ze! Mooi overzicht. En wat leuk die CAL in de agenda, dat had ik nog niet eerder gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat super lief dat je het patroon promoot op je blog! Heel gaaf om te lezen! Dankjewel! :) Je hoeft je inderdaad niet te vervelen in 2018 op haakgebied! :)
    Fijne avond!

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!