woensdag 22 maart 2017

Hygge Cal #week5

Het huiswerk van week 5 was eigenlijk niet zo heel erg spannend.
Stiekem kwam dat eigenlijk wel goed uit.
De laatste dagen/week ben ik niet helemaal fit en mijn energie is dan ook ver te zoeken.
Laat staan dat ik echt zin heb om intensief te gaan haken :-( 


Alle, 57 toeren van vasten zijn gehaakt, maar ik moet nog de seperator maken.
Geen nood, geen stress deze is zo gedaan ;-)

Ik ben vandaag wel even mijn stoffenvoorraad in gedoken.
Als voormalig quiltster heb ik nog heel veel katoentjes liggen die misschien geschikt kunnen zijn voor de achterkant van de sjaal. 
Mmmm viel dat eigenlijk even tegen :-(
Quiltlapjes zijn klein en hebben meestal een afmeting van een fatquater (50x55cm) en dat is écht niet genoeg voor een sjaal die ongeveer 190 lang wordt. 

Maargoed....toch nog 3 soorten gevonden die in aanmerking komen voor de achterkant.
De stippels acht ik het meest geschikt!
Maar ik vond ook nog een lap tricot stof en een fleece deken, beide in het ecru, maar beide net niet de matchende tint als het stonewashed garen.


Klein beetje gestressd word ik hier wel van.....
(want tja...straks vind ik geen mooie stof voor de achterkant...stel je voor, dát kan toch niet!!)
Gelukkig hebben we nog een x aantal weken te gaan voordat dat de stofjes nodig zijn.

Ergens in mijn achterhoofd heb ik eigenlijk al "iets" wat ik graag zou willen.


Dit idee.......het is een stofje met een Frans printje, ook wel "Toille du jouy" genaamd.
Koninklijke stoffen uit Versailles, De dessins lijken op de fijne en gedetailleerde tekeningen van typisch Chinees aardewerk. Je hebt ze in verschillende printjes, kleurtjes en prijsjes. 

Affin ik laat nog even mijn gedachten erover gaan.

Ik kreeg nog de vraag of de sjaal niet te stug gaat worden?
Ik moet zeggen dat het gehaakte gedeelte me erg meevalt....tuurlijk, daar waar geborduurd is wordt de sjaal wel ietsjes dikker. Maar het is absoluut NIET zo dat de sjaal een plank aan het worden is.
Trouwens de sjaal wordt meer een sierlijke omslagdoek. Je moet hem niet willen gaan dragen als een warme wintersjaal laat maar zeggen....

Het nieuwe huiswerk van deze week bestaat ook weer uit 57 toeren van vasten, dus volgende week eventjes een keer geen update van mijn vorderingen. 

Lieve Groetjes
Tertia





12 opmerkingen:

  1. Vind je beide bloemen stofjes erg leuk. Maar je Franse stofje vind ik echt super!
    Succes met bedenken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Tertia,
    Ik vroeg me ook af of het niet te stug wordt. Ik liet mijn moeder een foto zien ervan en zij noemde het een lampenkap, zoals de sjaal om de schouders was gedrapeerd zeg maar haha. Maar hij wordt erg mooi. Ik vind de borduurpatronen heel mooi worden. Het stofje is erg mooi :-).
    Fijne woensdag nog.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind die stipjes wel erg passend, volgens de kleuren op mijn PC toch...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! Ik ben benieuwd welke stof je gaat kiezen, vind zelf die met de stipjes wel heel leuk geloof ik :-) Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zou zoeken naar effen of een Scandinavisch stofje om in de style te blijven. Overigens kleuren je stofjes wel, alleen vind ik ze in de verkeerde style.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik moet ook nog achter een stofje aan. Ik vind bij jou de stipjes geloof ik het leukst. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoop dat je je inmiddels een beetje beter voelt.
    Succes met de 'stofjesstress'! Komt vast goed :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lastige keus. Ik vond het stippeltje wel erg leuk maar dat andere stofje met het decor vind ik ook erg mooi.. We zullen het wel zien waar jij voor kiest. Je hebt nog even... eerst maar eens opknappen ook..

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie stofjes voor de achterkant (ben dol op mooie stofjes!). De sjaal wordt echt heel mooi!
    Groetjes, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  10. beterschap hoor meis en volgens mij vinden we allemaal de stipjes het mooist, maar die waren toch te klein die lapjes...
    lieve groetjes Ada

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat vervelend voor je dat je niet helemaal fit bent. Beterschap.
    Knap dat je het huiswerk toch netjes bij houdt. Laat de afwerking van de sjaal gewoon even bezinken. Je ontdekt dan vast opeens hoe je de sjaal mooi kunt afwerken.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie stofjes! Succes met kiezen (en verder haken/borduren natuurlijk).

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!