vrijdag 18 april 2014

Crochet Along week 16


Week 16 alweer!
Deze week herhalen we de "bobbelsteek"

Zoals je misschien gemerkt heb is het nu een willekeurige herhaling van de variatie steken die we eerder hebben gemaakt.
Regelmatig krijg ik de vraag of er ook nog nieuwe steken komen.....
Ik vind het erg jammer dat zulke vragen gesteld worden want ik denk dan 
dat er niet goed gelezen is 
wat deze Crochet Along 2014 inhoudt.

Graag wil ik je verwijzen naar mijn eerste blogverhaaltje over hoe deze Crochet Along eigenlijk tot stand is gekomen.
HIER kan je dat nalezen.......

Hopelijk begrijp je nu een beetje waar de Crochet Along 2014 voor staat.
Verwacht je toch iets anders....tja jammer dan.

Ook maken haaksters zich ongerust over de lengte, wat eigenlijk ook niet nodig is.
Tzt komt er een beschrijving hoe jij je deken tot een gewenste lengte kan haken.
Daarvoor zijn helemaal geen extra nieuwe steken nodig.

Bij deze plaats  een foto van de Engelse versie, 
gemaakt door Hannah van "Not your average crochet" 
om je een indruk te geven hoe de deken eruit gaat zien



Hopelijk is alles nu wel duidelijk, voor zover het niet was 
en ben je gerustgesteld dat het allemaal goed gaat komen :-)

Dus met een gerust hart gaan we vrolijk verder.



Lieve Groetjes
Tertia




23 opmerkingen:

  1. Jaaa, ik kan weer verder. bedankt weer!!!
    En ik wist al wel dat er geen nieuwe soorten steken bij kwamen, maar dat maakt het toch echt niet minder leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Blij te horen Wilma dat jij dit wel wist....heel veel mensen schijnbaar niet omdat ze er zo midden in vallen. Helemaal prima natuurlijk maar ik lees me altijd even in wanneer ik aan zo'n project begin. Schijnbaar doet niet iedereen dat en krijg ik heel vaak deze vragen. Bij deze nogmaals hopelijk uit de wereld geholpen ;-) Succes verder met haken!

      Verwijderen
  2. Oh, en ik zie dat blz 3 eigenlijk niks opstaat, alleen 'let op voor je print'. Misschien aanpassen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superr! Ik ben blij met wat jullie doen! Ik vind het super om mee te doen aan deze cal (al ligt ik nu eventjes achter..) maar jullie doet het superrr! Dankjewel voor alle werk, tijd & moeite die jullie erin steken! Liefsss

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou,ik sluit me helemaal bij het vorige berichtje aan. Helemaal top wat jullie helemaal belangeloos doen. Jammer dat men dat soms lijkt te vergeten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Net op tijd aangehaakt voor week 16! En bedankt voor het patroon, ook al komen er geen nieuwe soorten steken bij ;-). Volgens mij gaat het gewoon om het gezamenlijke groepsproject en dat vind ik erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk weer een stukje verder haken. Leuk om jouw deken als voorbeeld te zien groeien. En natuurlijk weer bedankt voor het haken, uitwerken en delen vaan het 16e patroon.

    Fijne paasdagen, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi, bedankt weer, ik ben er ook laat ingerold en natuurlijk ook op de engelse site gekeken hoe het er uiteindelijk uit zou zien, zag dus dat er bepaalde steken herhaald werden, maakt het er niet minder leuk om hoor, ik vind het idee er achter van elke week een stukje haken met het idee dat er op t zelfde moment nou ja t zelfde, veel vrouwen t zelfde doen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Tertia,

    Ik heb er ook nog steeds veel lol in hoor! Maakt mij niet uit of er wel dan niet nieuwe steken bijkomen. Je kunt toch variëren met kleuren, dan lijkt het sowieso anders!
    Bedankt maar weer en ik ga in mijn paasweekend de bobbels haken.

    hartelijke groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat vind ik ook de max... dat iedereen (of bijna toch) aan hetzelfde bezig is en ze er toch allemaal anders gaan uitzien.
    Bedankt voor alle energie die jullie er in steken!!!

    Fijne Paasdagen voor iedereen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Tertia,

    jullie hebben alles heel duidelijk beschreven hoor.
    Dank je wel, beiden, voor al het werk.
    Het blijft leuk.
    En de deken is nu al heerlijk 'warm'.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik laat me gewoon verrassen hoe de deken gaat worden. Het enige waar ik invloed op heb is de kleurenvolgorde. Als de CAL afgelopen is kijk ik of ik de deken langer wil hebben of niet.
    Ik vind het wel leuk om nu eens niet precies te weten wat me allemaal te wachten staat en hoe het gaat worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ben pas achter dit "project" gekomen toen er al 13 weken voorbij waren. Vind het prachtig om hiermee aan het werk te zijn en omdat ik aardig wat tijd heb in deze periode ben ik nu bij.
    Geweldig dat je er zoveel energie in steekt om anderen mee te laten genieten

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo, ik zag met veel ongeduld uit naar les 17, maar het was tot mijn verbazing terug les 16, die hadden we vorige week al gekregen, nu kan ik wel ongeveer zien op de foto wat we moeten doen, maar sommige van onze mensen hebben daar een probleem mee. Komt les 17 dan nog? of moeten we daar nog op wachten tot volgende vrijdag?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vorige week is er een klein foutje ingeslopen met een verkeerde link naar week 16. Dat heeft slechts iets van 10 minuutjes geduurd. Voor degene die hem hadden geluk (of pech) Week 15 moest het zijn en deze week dus 16. Waarschijnlijk mis je dus een paar toeren van week 15 dan :-(

      Verwijderen
    2. 4t is ok hoor, ik had dus geluk ,om les 16 te kunnen downloaden en ook les 15, en nu zitten we daar he, we zijn zo hevig, Dan maar effe de tijd opvullen met inktvisjes te haken, vervelen doen we ons niet hoor.

      Verwijderen
  14. De CAL geeft ook hele leuke contacten onderweg! We reden de bollenroute in de NoordOostPolder en daar zat een mevrouw bij een tulpenkraampje langs de weg te haken. Ik mocht haar deken fotograferen en tegen de achtergrond van de bollenvelden kwam die prachtig uit! De foto is te zien op http://tweedehandswerk.nl/crochet-along-langs-de-bollenroute/

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat geweldig weer en bedankt voor het delen ☺
    Gezellige en fijne pasen ☼
    Liefs van Erica
    {Heidebloempjuh}

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi,

    kan iemand van jullie mij helpen?
    Ik weet namelijk niet goed hoe ik de draden mooi wegwerk.
    bij mij komt het uiteinde altijd tevoorschijnt
    moet ik misschien ergens een knoopje leggen?

    alvast bedankt

    Mailen mag ook Silent2dehands@outlook.be

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Van mijn vriendin kreeg ik de tip mee te haken. Zij is al bij de laatste toer tot dusver. Ik "haak" nu pas aan. Prachtig ben al aan het verzinnen welke kleuren ik ga gebruiken. Dank je wel voor het delen en het enthousiasme van dit patroon. Kan niet wachten te starten. Nog één vraagje voor het wekelijkse patroon gewoon op deze site kijken? Groetjes, Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Na een vakantie weekje in den Helder, waarin ik het haken heb ontdekt en ik al zoekende naar patroontjes op google via "mevrouw haakgaren" geïnspireerd werd om deze leuke deken te gaan haken, besloot ik me ook bij jullie aan te haken..... vanmiddag heb ik mooie bolletjes haakgaren uitgezocht en nu zit ik in de start blokken om te gaan haken, ik ben benieuwd!!!
    Wordt vervolgd.......
    Groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Even een vraagje: start je deze week aan de goede of aan de verkeerde kant van de deken? Alvast bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!