zondag 4 september 2016

#happycampinglife, van dagjes uit tot klussen en wandelen met Nola

De eerste week van werk en school is voorbij.
Het was even wennen om weer in het ritme te komen.
Normaal gesproken snak ik naar "het gewone" leven maar dit jaar lijk ik er wat meer moeite mee te hebben. Maar gelukkig is het alweer weekend, in de relaxstand en om maar even de kop in de zand te steken blik ik nog eventjes terug naar onze vakantie.

Tijdens de vakantie maakte we nog enkele uitstapjes.
Op de planning stond meer dan we uiteindelijk hebben gedaan, maar omdat Jadey al zo zwak was, durfde we niet lang weg te blijven of haar achter te laten bij een oppas. Achteraf ben ik hier heel blij om, ik wéét zeker dat ze de laatste weken op de camping heeft genoten. 

Mijn eerste uitstapje was naar Hoorn, in mijn eentje ging ik eventjes op bezoek bij Wilbert.
Met onderweg een pitstop bij het "rustpunt" waar ze van die heerlijke zeepjes verkopen.
Zeepjes van het "Beemster zeepfabriekje" Ik schreef al eens eerder een blogverhaaltje over deze zeepjes, (KLIKERDEKLIK)
Ik nam gelijk 8 stuks mee *U*, maar dat kwam ook omdat ik niet kon kiezen.....

Mijn favoriet
"Ibiza dag" en "Ibiza nacht"


De zeepjes zijn schattig verpakt in de meeste lieve papiertjes en op de sticker staat precies de ingrediënten vermeld. Ben je in de buurt is het écht een aanrader.
Let op....het is een rustpunt en niet echt een winkeltje. Je betaald met gepast geld en stopt dat in de daarvoor bestemde geldkistje. Je kan er ook koffie met een taartje eten en er is een wc (ook erg fijn na een lange autorit)

In Hoorn werd ik weer hartelijk ontvangen door Wilbert en zijn medewerkster. Wat een lieve, hartelijke mensen zijn dat toch. Ik ging natuurlijk niet zonder reden naar Hoorn.
Ik ging namelijk mijn gemaakte Lily Pond deken weer ophalen. Weet je nog? Deze was uit logeren bij Schouten Handwerken ;-)
(lees anders HIER het blogverhaaltje mocht je dat gemist hebben)

Na koffie en een kletspraatje wilde ik Hoorn eens gaan bekijken.
Maar de regen bracht mij op een terrasje voor een verplichte lunch (he bah wat vervelend nou ;-))


Helaas bleef het regen, dus ik besloot om maar weer terug naar de camping te gaan.
Daar wachtte mij een verrassing........Manlief had spontaan besloten om te gaan beginnen met het verleggen van het terras. Minder stoep en iets meer gras stond namelijk nog op ons "to-do-lijst"


Het plan was om het grasveldje bij te zaaien met graszaad, maar na (slechts al) enkele dagen tegen een zwarte rand zand aan te kijken was mijn man het zat......


Hij kon het graszaad wel uit de grond kijken....van lief tegen het gras praten deed het ook niet sneller groeien......Dus kwamen er graszoden. Dat gaf direct het gewenste resultaat ;-) 


Dit jaar stonden nog een paar klusdingen op het programma.
Het verleggen van de gasleidingen en de plek waar de gasflessen staan.
Eerst achter de caravan wat erg onhandig was.
Nu staan de flessen achter de opstap in een fijne tuinkast die man via marktplaats op de kop tikte.
Dat klusje konden we dus ook afvinken :-)

En via marktplaats vond ik dan ook eindelijk een "nieuwe" eethoek voor in de caravan.
Het volgende (en laatste) klus van dit jaar.


Eindelijk ging deze lelijke eethoek eruit. Het zat te laag en zeg nou zelf....te lelijk voor woorden dit.....toch?!!
9 jaar lang heb ik hier tegen aan gekeken, maar dit jaar maakten we eindelijk een beginnetje met de binnenkant van onze stawagen naar onze smaak te maken.
De uitdaging "lowbudget", dus het opknappen gaat in gedeeltes. Eerst deze eethoek dus...

Het slopen van de vaste bank ging snel......


En ook was de vloerbedekking en zeil er snel uit.....


En kon het klusteam beginnen met het leggen van nieuwe, frisse tapijt tegels......


En toen was het mijn beurt om te gaan klussen.....


De stoelen en tafel kocht ik afzonderlijk van elkaar en ik vond de grijze tafel niet helemaal bij de stoelen passen. Dus kocht ik decoverf van de action en ging deze tafel eigenhandig opknappen.
Is eens wat anders dan haken ;-) 


Schuren is niet leuk, heb ik ondervonden. Gelukkig hoefde het maar lichtjes opgeschuurd te worden en toen kon er geverfd worden. Ik zag mijn tafel veranderen en mooier worden.
En na een vernislaagje was de klus geklaard!


Van grijs naar een lichte klei kleur.
En het resultaat mag er zijn!!!


Ik ben helemaal blij met de eethoek nu.
En die doile die ik haakte was natuurlijk een kleedje voor op mijn nieuwe tafel, dat snap je misschien wel!


Volgend jaar gaan we verder met klussen aan de binnenkant van onze stawagen, er valt nog genoeg te doen.

Naast alle inspanning was er nog voldoende tijd over om te ontspannen hoor. 
Niet dat je nu gaat denken dat onze een werkkamp was ;-)
Pubermeisje en ik maakte nog een uitstapje met de trein.


Vanuit Deventer-centraal vertrokken we naar Rotterdam.
Ik ontmoette mijn oude schoolvriendin, die daar woont en met ons drietjes gingen we de Euromast op. Tja als je in Rotterdam bent moet je minstens toch wel een keer daarop zijn geweest.


Helaas hadden we een beetje pech...uitgerekend deze dag was het regenachtig en eenmaal boven in de mast bleek het ook nog eens mistig te zijn.....Hahahaha


Dus we besloten spontaan te gaan lunchen op de euromast en na het eten wilde pubermeisje  graag nog een keertje bovenin kijken. Nu hadden we wel gelukt! Het was inmiddels opgeklaard en konden uiteindelijk toch nog een beetje van Rotterdam zien.


Natuurlijk werd er ook gewinkeld en gingen we naar de markthal waar we donuts en lekkere worst voor papa kochten.

 

We sloten de dag af met een heerlijke pizza bij het favoriete restaurantje van mijn schoolvriendin.
Wat heb ik van deze dag genoten.

Wist je trouwens dat onze camping in een hele mooie omgeving staat?  Nou ben ik niet zo van het fietsen maar wandelen doe ik wel graag.
Ik heb al heel wat (ochtend) wandelingetjes met Nola gemaakt.









Ik heb zo intens van deze wandelingen met Nola genoten dat we onze wandelingen samen nu thuis ook voortzetten. Olst heeft ook een hele mooie omgeving ;-) 

Zoals je misschien hebt gemerkt is onze vakantie heel divers geweest. Van heerlijk luieren, lezen en haken tot klussen, dagjes uit en wandelingen maken. Niks moet en alles mag is zo'n beetje het uitgangspunt geweest.


Genieten van de meest simpele dingen zoals de dag slowly starten met een kop koffie. Heerlijk buiten waar het zonnetje zich af toe liet zien, de vogeltjes fluiten en de wind tussen de bomen ruist.
Dat is mijn #happycampinglife en waarom ik onze caravan zo fijn vind.

Deze 6 weken zijn dan ook voorbij gevlogen.
We hopen nog op een mooie najaar waarin het ons gegund wordt om nog enkele weekenden dit gevoel te mogen herbeleven. En anders hebben we de foto's nog ;-)

Fijne zondag!
Lieve Groetjes
Tertia

10 opmerkingen:

  1. Leuk verhaal en je was in mijn geboortestad in Rotterdam, die heel wat meer te bieden heeft dan de Euromast en de Markthal hoor. Ik heb genoten van je foto's. Fijne zondag geniet ervan, goret El

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha jaaaa ik weet dat Rotterdam natuurlijk veel meer te bieden heeft. Ik ben er al eens vaker geweest. Eigenlijk is een dag gewoon te kort.

      Verwijderen
  2. leuke foto's en een leuk verhaal Tertia. De eethoek is er een stuk op vooruit gegaan en ze voorspellen idd een een paar nazomerse dagen in september, dus jullie kunnen zeker nog terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat was een heerlijke zomer! Ik kan me goed voorstellen dat je daar met plezier aan terugdenkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een klussen zeg. Maar meer dan mooi is alles geworden. En als het regent ook lekker naar jullie caravan gaan hoor. Genieten maar!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. In jouw verhaal en foto's lijkt de vakantie veel langer dan zes weken. Jullie caravan ziet er met de nieuwe eethoek prachtig uit. Ik wens je echt nog een paar mooie weekenden op de camping.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi om je verslag van je vakantie te lezen! Lekker actief geweest tussen alle inactieve dagen... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik merk dat een aantal blogjes mij ontgaan zijn. Ff een beetje terug lezen nu ...
    Wat een mooie opknapbeurt zowel binnen als buiten bij de caravan. Boffen met zo'n lekkere stek voor de vakanties en weekenden!
    En wat een gezellig dagje uit. Wat is er veel moois in ons eigen landje hè? Soms wat regen ;-), maar ach ... na regen komt ...

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!