zaterdag 29 april 2017

Lalylala, Carla

Mijn grote voorkeur is toch wel het haken van dekens.....
Hoewel...de laatste tijd ben ik ook wel into het haken van sjaals.
Maar zo héél af en toe vind ik het haken van een amigurumi poppeke ook wel erg leuk.

Amigurumi haken is toch wel anders haken dan "iets plats" 
Ja duhhh logisch, want je maakt echt een 3D project.
Nou..... ik bedoel eigenlijk meer dat amigurumi haken best wel gepruts is, vooral wanneer je dit niet dagelijks doet. 

Maar ik heb een enorme zwak voor Lalylala poppekes.
Kijk dit is Bina.
Foto komt van de officiële Lalylala website. 
Intussen is er een hele Lalylala familie ontstaan.
Check de officiele "Lalylala website" voor alle patronen. 
Zowel koop als freebies.
Vrijwel elke patroon is ook in het Nederlands te krijgen.

En sinds enige tijd zijn er "seasons patterns" te krijgen.
Een "season" patroon bestaat uit 3 figuurtjes van een bepaalde thema.
Op een winterse dag kocht ik het thema "voorjaar" (spring) omdat ik zo naar het voorjaar snakte.

Foto komt van de officiële Lalylala website.

Dit patroon bestaat uit een vogelhuisje, een krokus bolletje en een koolmeesje.
Natuurlijk helemaal in Lalylala style :-) 

Ergens eind maart begon ik aan "Carla".
Niet dat het een heel ingewikkeld patroon is, maar wel priegelwerk schoot het niet zo erg op.
Maar de aanhoudende winterkou zorgde ervoor dat ik steeds meer voorjaar wilde.
Dus.... ik heb zelf maar een beetje voorjaar gemaakt ;-) 

Mijn Carla is klaar!!
En wat is ze leuk, lief en schattig *U*


Kijk d'r nou eens tussen de cactussen staan, als een echte fotomodel.
Zeg nou zelf...de hele woonkamer fleurt ervan op ;-) 


Ik heb nog veel te leren met dat amigurumi haken.
De voetjes zijn niet helemaal zoals het moet zijn en sommige minderingsteekjes zie je zitten.
Maar ach.....niet te hard tegen Carla vertellen hoor, ze brengt heel veel gezelligheid mee in huis.


Carla is een kooppatroon, maar wist je dat er gratis een aanvulling te downloaden is, zodat je van Carla ook nog een "sneeuwklokje, een hyacint of een krokus" kan maken?
Super leuk toch!

Foto komt van de officiële Lalylala website.
Voorlopig laat ik het even bij Carla, maar misschien krijgt ze in de toekomst nog wel gezelschap van "Titus", die vind ik namelijk ook heel erg schattig.


Oja....ergens in het najaar komt er een heus Lalylala boek
Het wordt niet alleen een amigurumi boek met patronen, maar een avontuurlijk reis in een nieuwe Lalylala (sprookjes?) wereld.
Het boek zal Engelstalig worden, maar ik heb gelezen dat alle patronen uit het boek ook los besteld kunnen worden en die zijn dan wel vertaald naar het Nederlands.

Meer Lalylala informatie, patronen of het allernieuwste nieuws kan je vinden op de website van Lalylala.

Lieve Groetjes
Tertia



7 opmerkingen:

  1. Nog nooit een Lalylala gehaakt, maar ik vind ze wel heel leuk! Ik ben alleen niet zo goed in dat amigurumi haken. (Dat probleempje met de minderingssteken heb ik ook steeds trouwens.)
    Geniet nog van Carla, want ze is wel goed gelukt hoor en inderdaad een leuk lentebrengertje :-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk! Ik heb de patroontjes, maar deze serie haakte ik nog niet. Krijg wel zin als ik die van jou zie... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben al zo lang verliefd op de lalylala's, maar ik zie de patronen alleen in het Engels en dat kan ik absoluut niet. Zijn ze in het Nederlands alleen straks via het boek te bestellen? Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor de patronen zijn voor zover ik weet, allemaal ook in het Nederlands te krijgen. Het staat bij het patroon vermeld.
      Het boek zelf gaat Engelstalig worden, maar de patronen zullen ook los in het Nederlands te krijgen/kopen zijn. Heb ik mij laten vertellen.

      Verwijderen
  4. Whatsapp hacken met gratis updates als download kan nu zeer gemakkelijk,
    klik hier nu
    http://wapphacken.nl

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!