maandag 16 oktober 2017

Een weekend Knit&Knot


Nog steeds moe, maar voldaan neem ik eventjes de tijd om een blogverhaaltje te typen.
Want jullie zijn natuurlijk hartstikke nieuwsgierig hoe het op de Knit&Knot beurs was??
Nou.....het was vreselijk leuk, gezellig en fantastisch!!

Ik heb heel veel mensen, oude "bekenden, volgers en andere lieve haakverslaafden gezien en gesproken. Mijn hoofd zit er nog vol van en ik weet niet zo goed waar ik zal beginnen met dit blogbericht.....

Bij het begin dan maar.....?
De Knit&Knotbeurs begon al op vrijdag 13 oktober.
Ikzelf was aanwezig op zaterdag 14 en zondag 15 oktober.
In alle vroegte stapte ik, met een reuze koffer vol met al mijn gehaakte dekens en nog iets van 3 andere tassen gevuld met Caron, Yarn&Colors, TeJo en mijn lunch, in de auto om naar Tilburg af te reizen.
Mooi op tijd, rond de klok van 9 uur was ik aanwezig en had ik nog een uur de tijd om alle dekens uit te pakken. Gelukkig was Sietske er al en samen maakte we de stand tot een gezellig geheel.
Ja....de Bloggerstafel was een heuse stand geworden! 


Ahummm.....maar ik had zoveel dekens meegenomen, dat ik toch nog een deel van een bloggerstafel nodig had. Gelukkig was dat geen probleem *U*


Al snel kwam ik "bekenden" tegen.
Marianne, van MaRRose  en Janneke van JipByJan waren zaterdag aanwezig bij de stand van Draad en Praat die er stond met haar nieuwe magazine "Handmade Living". 
Natuurlijk moest ik Marianne het beginnetje van mijn hexagonnendeken laten zien :-) 
En omdat ik toch het boek "eindeloos haken" bij me had vroeg ik ook of ze nog iets erin wilde schrijven.....


Zo lief.....dank je wel lieve Marianne. Met dat haakplezier gaat het wel goed komen! 
Je bent een lief en goed mens X

En toen zag ik een stapeltje dekens op de één van de bloggerstafel liggen....blijkt het de allernieuwste deken(patroon) van JipByJan te zijn!! Helaas geen foto's van gemaakt omdat ik al snel enthousiast met Janneke in gesprek raakte. Het is écht zo'n mooie deken (nog mooier dan op de foto's die ik voorbij had zien komen) Ik besloot ter plekke dit patroon aan te schaffen.....want ja...als je hartje een sprongetje maakt bij het zien van een dekenpatroon dan is deze Terts verkocht hoor ;-) 


Deze foto is zó slecht....doet de deken echt niet mooi laten uitkomen.
HIER vind je mooiere en duidelijker foto's van deze prachtige deken en ook een link waar je dit patroon zou kunnen bestellen.

Affin........ intussen was de Knit&Knot beurs geopend en werd het alsmaar drukker en gezelliger.
Ik had een aantal bollen van het mooie Caron Simply Soft garen meegenomen, om mensen kennis te laten maken.......Kijken, voelen en zelfs een stukje haken!



Ik hoop dat heel veel mensen net zo hard enthousiast zijn of worden van dit garen, als ik ben.
En pssstttt.............de korting van 5% op alle Caron Simply Soft garen geldt vandaag en morgen nog, zowel in de winkel als in de webshop bij Schouten Handwerken ;-) 


TeJo was trouwens ook mee naar de beurs. Ik had m netjes bij de Cal2015 deken geparkeerd.
Maar het was soms zo druk dat ik niet altijd een oogje in het zeil kon houden en ik heb vernomen dat hij apenstrepen heeft uitgehaald :-( 
Ik krijg nu in mijn oor gefluisterd dat meneer een eigen blogverhaaltje wilt schrijven, dus ik ben benieuwd. Nou...houdt deze blog maar in de gaten.


Ik probeerde ook nog verder te werken aan de "Charming Vintage Square" gemaakt van Yarn&Colors dankzij Yourzs.......ook daar geldt de korting nog van 5% op alle Yarn&Colors garen.
Gebruikt wel de code "kleurtjes" om deze korting te krijgen.
Maarre....ik geloof dat TeJo me heeft geholpen met haken.
Check dit Facebookberichtje maar eens ;-) 


Intussen was ik druk aan de klets met mensen die mijn dekens kwamen bewonderen, me herkenden of iets wilde vragen. Het is zo gaaf om te merken dat mensen me nog "kennen" van de cal of van mijn blog. Mensen die de dag beginnen met het lezen van mijn blog of zeggen dat ik mijn blog schrijf zoals ik praat.....helemaal op zijn Terts dus. Ja ik ging daar (stiekem) wel van stralen......

Halverwege de zaterdagmiddag kwam ik Loes van Freubelweb ook nog tegen. Volgens mij raakte we niet uitgesproken over haken en stonden ter plekke zelfs "zieltjes" te winnen, hoe leuk haken wel niet is!!! Jaja pas maar op want voor je het weet ben je haak verslaafd hoor!
Maar wist je al dat Loes/Freubelweb samen met Wolcafe een cal gaan organiseren.
Tijdens de Knit&Knot dagen kon je deze gave wandhanger bewonderen.


Prachtig he! Dat is nog eens iets anders dan een deken of een vest haken.
Ik heb met mijn neus er boven op staan kijken (met mijn ogen) en gevoeld (met mijn handen) 
Heel bijzonder, gemaakt van o.a. mooie wolsoorten van Borgo de Pazzi.
Ik ben er nog niet helemaal uit of ik deze mee ga haken....heeft te maken met gevalletje (te)veel projecten en te weinig tijd :-( Een mens kan nou niet eenmaal alles he! 
Wil je meer weten over deze cal of meedoen?
Volg dan de Facebookgroep "Freubelweb Wolcafe Cal" 

Op beide dagen werd het na 15:00 uur ietsjes minder druk en dat gaf ons even de gelegenheid om de beurs over te zoeven....ik heb niet alles uitgebreid zitten kijken hoor.
Maar toen ik langs boekhandel "Erato" liep moest ik toch even naar de nieuwste haakboeken kijken.
Mijn oog viel op een mooi haakboek van Edie Eckman "Randen haken".
Het is een Nederlandstalig haakboek vol met patronen om overal langs en omheen te haken. De randen zijn zowel geschreven als met een diagram en je kan ze op allerlei manier aanpassen. Als echte dekenhaakster vind ik dit een heuse "musthave"!



Ook kwam ik dit haakboekje tegen......


"Doekjes haken"
Ik vind het wel grappig....een gehaakte keukendoekje op het aanrecht.
Het is een leuk haakboekje en zekers geschikt voor beginners, omdat er diverse haaksteken aan bod komen. Op de Durable stand scoorde ik nog "Double Four" bollen, 100% katoen dus helemaal geschikt om zo'n keukendoekje te kunnen haken. Daarmee kan ik gelijk dit garen testen!
Ik kom er nog op terug ;-)


En hoewel ik het me niet had voorgenomen om veel garen aan te schaffen, kon ik het niet laten om deze prachtige bol bij onze allercharmantste bebaarde buurman te kopen.


Ze schijnen op bijna elke handwerkbeurs te staan als Morelfil, spreken Engels/Duits/Italiaans. Mijn gesprekje met deze vriendelijke man was erg hilarisch omdat deze Terts zo geen Engels en Duits kan spreken.
Ik was blij dat ik mijn aankopen op een rustig momentje had gedaan.......met gebrekkig Engels, handgebaren en een lieve lach begrepen we mekaar best wel :-)
Hij ging me volgen....dus bij deze 
Thank you Andrea, for the beautyful yarn, it was nice to have you as neighbor ;-)

Oke...dit is écht het enige garen dat ik aangeschaft heb, tijdens deze beurs.
Op zondag besloot ik mezelf nog te verwennen met een "mooi" schaartje.


Tijdens deze heerlijke dagen op de Knit&Knot beurs leerde ik ook nieuwe mensen kennen. 
Waaronder Anneke van Hartedeeltjes.
Ik haakte een paar hartjes voor haar project maar hierover zal ik deze week meer vertellen in een apart blogverhaaltje. 


Ik heb deze dagen zoveel lieve, leuke gezellige mensen gezien en gesproken.
Het was écht een feestje. Dank jullie wel voor deze mooie dagen.
Ik heb er onwijs van genoten. Wat is het toch heerlijk om zo'n geweldige passie voor het haken te kunnen delen. 
Lieve Sietske, dank je wel voor je gezelligheid en het logeerbed :-)


Lieve Groetjes
Tertia


13 opmerkingen:

  1. Wat ben je toch een schat! Ik ben blij en trots dat ik met jou een stand mocht delen! Op naar nog veel meer haakdates vol wol en mooie gesprekken! Enne... het logeerbed staat altijd tot je beschikking!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er allemaal erg leuk uit! Dat boekje wil ik graag . Er is ook een brei boekje van... 😍

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er allemaal erg leuk uit! Dat boekje wil ik graag . Er is ook een brei boekje van... 😍

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat klinkt als een super gezellige beurs! Je buurman stond ook op Handwerkbeurs, toen hadden ze 2 kramen, en ik heb er prachtig mooi garen gekocht. Ze waren zo lief om even op een paar bollen voor mij te passen, terwijl ik op hun andere stand op zoek ging naar bijbehorende bollen. Handen- en voetenwerk, maar dat werkt prima, handwerken verbindt mensen over de hele wereld!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gezellige beurs heb je meegemaakt. Ik vind het zo jammer dat het zo ver bij mij vandaan is. Anders Was Ik Zeker Langs gekomen. Er komen trouwens nog meer leuke beuren, ga je daar ook naar toe? Ben ook benieuwd naar het verhaal van TeJo en zijn apenstreken.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, ik heb ook overwogen om naar deze beurs te gaan, maar de reistijd weerhield me. Het klinkt allemaal super geslaagd, leuk dat ik er zo toch nog wat van mee krijg :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is te merken dat je nog steeds enthousiast bent :-) Wat fijn allemaal!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Natuurlijk kennen de mensen jou nog van de CAL. Heel (Haak)Nederland sprak toen over de dekens en over jou en Jolanda. Ik vond het fijn om jou tussen al jouw prachtige dekens te zien.
    Fijn dat je ook zelf ovver de beurs kon lopen. Je hebt mooie en fijne aankopen gedaan. Vooral dat schaartje is prachtig.

    Nu lekker nagenieten, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een spontaan verslag. Veel haakplezier.
    En ik heb vorige week een blogbericht gepost met een gratis haakpatroontje van een pannenlap.
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk verslag van Knit & Knot. Dochterlief en ik hebben er ook van genoten. Leuk ook om je eens live te ontmoeten! Het boekje heb ik ook gekocht en ben al heerlijk bezig met de leuke patroontjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk verslag van je knit en knot avontuur. Ik ben niet geweest helaas. het ziet er ontzettend gezellig uit en wat heb je mooie aankopen gedaan.
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vond het al jammer dat ik niet kon gaan omdat het zo ver was. Maar dit maakt het niet beter, ik heb echt wel iets gemist! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!