woensdag 18 oktober 2017

Hartedeeltjes: Baden in Liefde......een missie van Anneke Kuijken


Tijdens de Knit&Knot beurs kwam ik een bijzondere vrouw tegen.
Anneke Kuijken van Hartedeeltjes.

Anneke had een plekje naast mij aan de bloggerstafel, of had ik een plekje naast haar?
Whatever......maakt niet uit ;-) 


Zaterdag was het flink druk tijdens de beurs. Nog een tikkie gespannen nam ik deze dag in ontvangst niet wetend wat er allemaal zou gebeuren. Druk met mijn dekens, gezellig aanwezig zijn, mensen te woord staan, af en toe een natje en droogje verorberen......
Het drong niet echt tot met door wie die vrouw naast me aan het doen was met haar poppenbadkuipje......
(Sorry Anneke)

Maar zondag raakte ik in gesprek met haar.
Ik keek verder met mijn neus in haar poppenbadkuipje en vroeg me af waarmee ze bezig was.
Enthousiast begon ze te vertellen over haar hartjes.
Dat ze minstens 100.000 gehaakte hartjes wilden hebben om een badkuip mee te vullen.
Ik keek haar verbazend aan.....én ik dacht bij mezelf "Wat heeft heeft dat nou weer voor een nut" (ohhhh vergeef me Anneke) 

"In een bad stappen gevuld met liefde...wie wil dat nou niet?", zei Anneke
Euhhhh al die verschillende mensen in dezelfde gehaakte hartjes "baden".....ieuwwww, dacht ik. (sorry Anneke)
Maar Anneke vertelde verder.

Over haar wens.....
......liefde voor het oprapen!

"Zoveel mogelijk harten verwarmen met een mooi gebaar, dat is wat mijn wens is.

Een hartje, klein, simpel, met liefde gehaakt, voorzien van een kaartje is wat ik verspreid. Een hartje wat een grote impact kan hebben voor zowel de ontvanger als de gever. Liefde zit al in iets kleins, dat is mijn visie en ik zou het geweldig vinden als meerdere mensen dat (weer gaan) zien!

Voor mij is het verwarmen, raken, ontroeren van een hart het mooiste wat bestaat, de essentie van mijn leven. Daarin heb ik contact met iemand, waar mijn hart een vreugdesprong van maakt. Dit wil ik delen, met zoveel mogelijk andere mensen. Liefde delen is liefde vermenigvuldigen. Het is toch heerlijk om ‘zomaar’ een liefdevol presentje te krijgen. Naar mijn idee verdient ieder mens een blij hart" 

En Anneke vertelde verder....hoe het haken van de hartjes mensen samen verbindt. Er haakte mensen mee die een burnout hadden en iets simpels om handen wilden.....Mensen die mekaar op een ontmoetingsplek leerden kennen, hartjes haakten en waarbij vriendschappen ontstonden.
Op dit moment had Anneke me met haar missie......

Want ook ik heb tijdens de Cal2014, die ik met Jolanda neerzette, het "verbinden" ervaren.
Zoveel mensen die uit hun isolement kwamen alleen al door het haken van de dekens en in Anneke's geval dus de hartjes.....Wat hartverwarmend....het ontroerde me eigenlijk ook.
Want ja...zo is het wel...
Wat een mooie missie!!

Ik moest op dat moment terug denken aan het moment dat ik bij Wolplein, tijdens één van onze meet&greets het niet kon laten om in een bad vol met bolletjes wol te gaan liggen.
Geweldig was dat! 
Voor mij een (hilarische) ervaring om nooit te vergeten.


Baden in Liefde, het liggen in een bad vol met hartjes....hoe gaaf is dat eigenlijk?
Dat moet,denk ik net zo'n bijzondere ervaring zijn, als ik had in het bad bij Wolplein. 
Zoniet véél bijzonderder misschien.....
je wordt immers omringt door liefde. 


Dus tijdens de beurs haakte ik een paar hartjes voor deze geweldige missie!
En ik ga er zeker nog meer haken! 
Inmiddels zijn er meer dan 50.000 hartjes gehaakt, maar er zijn nog veel meer hartjes nodig!
Kom je ook helpen?



Op de website van "Hartedeeltjes" kan je nog veel meer lezen over dit project en ook het patroon van het hartje dat gehaakt mag worden. 
En heb je genoeg hartjes gehaakt dan kan alle hartjes inleveren bij één van de "Inzamelpunten" of opsturen (lees hiervoor even de website)

Ook TeJo zijn hart was geraakt en hij ging even proefbaden in het poppenbadje ;-)



Dankjewel Anneke voor deze "eyeopening" voor mij, je hebt mijn hart geraakt en verschil gemaakt.
Ik wens je waanzinnig veel succes om je badkuip vol te krijgen en mensen te raken met je missie!

Wil je Anneke / Hartedeeltjes volgen?
Ze is te vinden op haar 

Lieve Groetjes
Tertia

10 opmerkingen:

  1. Dit houdt me ook bezig, alleen jammer dat we in België zo'n super acties niet zien.
    Succes met het hartelijk haken ❤️
    Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Sofie, maar juist ook aan België zou je hieraan meekunnen werken. Organiseer een gezellige ochtend met je haakvrienden, haak hartjes en stuur ze naar Hartedeeltjes....Anneke wordt daar zeker weten blij van! Veel succes

      Verwijderen
  2. Wat een prachtige blog heb je geschreven! Ik raak er ook door ontroerd!
    Liefs,
    Sietske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie gedachte achter deze hartjesactie. Je heb er een mooi bericht over geschreven, waardoor vast veel mensen enthousiast worden om mee te doen.
    Hilarisch om jou in het bad met garens te zien liggen. Echt een bijzondere ervaring, lijkt me.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Tertia,
    Wat heb je er een mooi blog over geschreven. En je wordt direct vrolijk van al die hartjes. Het is echt een heel leuk idee van Anneke.
    Leuk hoor.
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een lief initiatief van Anne. En al lijkt soms iets vreemd er zit een groot hart achter.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is grappig vorige week hoorde en las ik voor het eerst over Hartedeeltjes. En nu weer bij jou! Wat een geweldig initiatief. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Grappig hoe dingen bij elkaar komen. Ik haak ook al een tijdje mee met Anneke, las haar Facebookpost en dacht 'Tertia? Die naam komt me bekend voor' Dus op de link geklikt. Natuurlijk! Ik heb in 2014 en 2015 meegehaakt met de dekens. De cirkel is rond ��

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi initiatief. Ik ken het ook nog maar sinds kort.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!