dinsdag 4 juni 2019

De tuin van Mulder





Weten jullie nog dat we vorig jaar onze achtertuin opnieuw hebben laten bestraten?
Ik schreef een blogverhaaltje, klik HIER als je dat bericht nog eens wilt lezen.

Hiermee hadden we de basis klaar om verder aan de tuin "te bouwen".
Want geloof me, zo'n tuin inrichten gaat niet in één keer (qua financiën, voornamelijk)
Ik wilde heel graag plantjes in mijn tuin, niet dat ik zo'n tuinierder ben, maar een beetje groen en kleur mag best, anders is het wel heel erg beton allemaal ;-) 




We gingen recyclen, de oude stoeptegels werden gebruikt om borders van te maken.
Afgelopen najaar is manlief begonnen met de stoeptegels snijden en plakken.
Met een prachtige border als resultaat!


Tja....dan ga je naar een tuincentrum om kamerplantjes te kopen en dan kom je opeens de perfecte tuintafel tegen! Ook nog eens flink afgeprijsd, dus jullie snappen vast wel dat deze nu in onze vernieuwde tuin staat te pronken *U*


Op de valreep konden we nog genieten van die prachtige nazomer in september, waarin manlief  verder ging met de andere borders en ik heerlijke haakmomenten in de tuin beleefde ;-)


Maar toen sloeg het weer om en kwam het najaar en de winter. Alle werkzaamheden aan de tuin lagen stil, tot afgelopen Pasen.....
Ik vertelde al in een vorig blogbericht dat we tijdens onze "lazy" paasweekend heerlijk in de tuin bezig waren. Manlief deed "tuindingen" en ik was alweer bezig met een haakwerkje :-)



Inmiddels zijn alle borders klaar!
En is er een noodbestrating gelegd voor onze fijne "beach chair".
De bedoeling is dat tussen de borders een bestrating van (kunst)vlonders gaat komen. Alles op zijn tijd ;-) 


Heel de winter heb ik lopen bedenken welke plantjes ik graag in de tuin wil.
Eigenlijk heb ik er geen verstand van, dus vroeg ik om raad aan mijn mama. (zij is van het tuinieren)
Samen hebben we het één en ander in boeken opgezocht, een lijstje opgesteld en zo kwam ik tot de conclusie dat ik de tuin niet te druk aan verschillende kleuren wil hebben.
Witte bloemen met groen, dat moest het gaan worden!

Vorige week kreeg ik "het" op de heupen en moest er plantjes gekocht worden.
(lang levende de vakantiegeld hihihi)

Gewapend met het samengesteld lijstje gingen mijn dochter en ik naar het tuincentrum.
Zo'n lijstje is een fijne richtlijn, we vonden een aantal plantjes ervan. Maar ik kocht voornamelijk de plantjes ik het mooist vond.




 De pret kon beginnen.....eerst bepalen waar de plantjes zouden gaan komen....tuinaarde toevoegen, gaten graven en planten maar. En dan maar hopen dat ze niet binnen de kortst mogelijke tijd dood zullen gaan :-(

Nu, een paar dagen later, na elke avond sproeien en ze lief toespreken, zie ik allemaal bloeiende knoppen!!


Ik spam jullie nu even met een aantal foto's. Ik ben zo niet van het tuinieren, maar wat vind ik dit toch mooi. Het is steeds genieten wanneer ik in mijn tuintje ben.


De Cosmos Bipinnatus staat vol met nieuwe knoppen, en dat voor een plantje van de Lidl!


Ik zag dit plantje en wist dat deze in mijn tuin moest! Agapanthus Summer Love white, ja IK ben helemaal in l.o.v.e. en zie......de volgende bloemknoppen komen al bijna uit!


Astrantia, Star of Billion, volgens mij ook wel Zeeuws knoopje genoemd. Niet helemaal wit, maar met een klein vleugje roze/paars. Té mooi om niet in de tuin te hebben.


De Pioenroos, (ook van de Lidl) in het wit. Dit jaar nog maar één knop, maar hij staat op punt om uit te komen. Zo prachtig deze plant.


Gezellige blommetjes deze Arenaria Montana.


Phlox White, ik zie al witte puntjes verschijnen, dat zullen zeker hele mooierds gaan worden!



De bakken met Petunia's doen het ook goed ;-) 


M'n witte Hortensia's hadden het een beetje moeilijk. Deze had ik ergens in februari al geplant, maar toen kwam de vorst nog eens voorbij....ik dacht dat ze dood gingen, maar zie daar....toch weer voorzichtig aan in de bloei gekomen. Ik hoop dat ze volgend jaar flink zijn gegroeid met nog meer bloemen erin.


Vorig jaar kreeg ik van iemand van IG, zaadjes van stokrozen. Ik ben zwaar benieuwd hoe dit uitpakt. Waarschijnlijk zullen dit de enige niet witte bloemen in onze tuin worden.

Er staan nog meer plantjes in de tuin, maar deze moeten eerst verder groeien voordat ze bloemen geven. En eerlijk gezegd.....sta ik elke dag eventjes bij m'n plantjes te kijken, schoffelen en te harken. Liefkozend water te geven en vind ik het ook nog eens leuk!
Het wordt wel wat met de tuin van Mulder ;-)

Lieve Tuingroetjes
Tertia



5 opmerkingen:

  1. Prachtig geworden! Ik had het al op andere social media gezien (en geliked), dan wens ik jullie nu graag heel veel plezier in jullie mooie tuin!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Tertia,
    Wat een mooie tuin. hele mooie plantjes heb je uitgezocht.
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel erg mooi , en word vast nog mooier !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezellig met al die plantjes.
    Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig idee met die oude stoeptegels! Wat is dat mooi geworden. Wij hebben het 'recyclen' hier ook een keer gedaan, de straatsteentjes eruit en omgekeerd er weer in. Het leek weer als nieuw. Zo leuk om te zien dat je soms met oude dingen weer iets heel moois kunt maken. En dan die pioenrozen, prachtig!

    Geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!