dinsdag 31 januari 2012

Een vrije dag van een quiltster

Vanochtend, nadat ik dochterlief heb uitgezwaaid die naar school ging, zwabberde ik met een stofdoek door het huis. De stofzuiger werd uit de kast gehaald en hoppa......klaar met huishouden.
Nog even een half uurtje wandelen met de hondjes, zodat die lekker uitgeput in hun mandje tegen de verwarming konden gaan liggen (daar ook geen gezeur mee van hahaha)

Radio op mijn favoriete zender, 100%NL
En daar kwam hij tevoorschijn



Mijn prachtige sampler!!, die alleen nog maar doorgepit hoeft te worden.
Vandaag zijn er weer heel wat steekjes bij gekomen en stapje voor stapje wordt hij steeds meer een "affo"
En ik moet bekennen.....dat ik aardig relaxed zat te quilten. Goh hee...dat ik dat nog eens zou gaan zeggen. Ja zo langzamerhand begin ik de slag van het doorpitten te beheersen. Oke misschien niet alle steekjes zijn nu al even gelijk en recht. Maar dat hoeft ook niet. Want wat mag je nou verwachten van een "my first quilt"?
Hoe gefrustreerd deze quilt enkele maanden geleden nog voor me was, zo ben ik de uitdaging aan gegaan. En hoewel ik nog lange niet klaar ben, ik koester hem nu al, die momenten saampjes, die momentjes dat hij me leert geduldig te zijn en dat ik stapje voor stapje de techniek van het doorpitten ga beheersen.

Wauwwww!!!!....
En voor degene die me net even iets beter kennen, weten dat ik op een ander vlak ook op de goede weg zit :-)

Oke nog even een paar foto's van deze prachtige quilt in wording






Lieve Groetjes
Tertia

23 opmerkingen:

  1. ziet er goed uit! en ik denk dat ik je op dat andere vlak ook ken! Toppie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel goed dat je het weer hebt opgepakt, hij is zo mooi deze quilt.Ga zo door.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo je gaat lekker en ja het wordt een schitterende quilt! Veel plezier met je steekjes, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig!
    Met veel geduld en veel oefening gaat het vanzelf steeds beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tertia, je hebt prachtige stofjes gebruikt voor je eerste quilt. Wordt mooi als je helemaal klaar bent met doorquilten, succes.
    Groetjes,
    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. geniet maar van het quilten, want het is een prachtige quilt-in-wording!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk hé dat doorquilten, het werkt zeer ontspannend.
    Ziet er goed uit Tertia!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd dat je op het goede pad zit, met quilten en op een ander vlak, heerlijk om te horen, ook al ken ik je niet persoonlijk.
    Geniet van je quiltwerk, het kan zo ontspannend zijn!
    Groetjes, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze wordt echt heel mooi, ben heel benieuwd als hij helemaal geshowed gaat worden. Groetjes van Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Joepie!!! Wat een heerlijk positief berichtje. Fijn om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. lieve Tertia,nou ik heb pas maandag leren quilten,maar iedereen op de cursus,was aan ballen het lukte niet ik weet niet of ik uit een quilt kan makken, nou heb ik mijn twijfels,maar die van jouw is erg mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow!!!! Echt een P*L*A*A*T*J*E!!!!
    En het is echt waar: Oefening baart kunst...... (ookopanderegebieden... ;) .......)
    Heel fijne dag, ondanks de kou...
    Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hij wordt heel mooi. Als j de slag te pakken hebt is het ook heel rustgevend.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je bent echt goed bezig met doorquil-
    ten! En wat fijn, dat je het steeds
    meer ontspannend gaat vinden; dat is
    de bedoeling van doorquilten, heb ik
    begrepen (maar het heeft bij mij ook
    best wel een tijdje geduurd).
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat goed dat het doorquilten zo goed gaat en dat je er steeds meer plezier aan beleefd. Hij wordt dan ook erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. hij wordt prachtig hoor.
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hij is echt geweldig je quilt en wat heerlijk voor je dat je nu ook de rust in het quilten hebt gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Deze word mooi!!!!!
    Wees maar trots op je creatie!;-)
    Groetjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Goed bezig! En het ziet er goed uit.
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wordt zeker een quilt waar je trots op mag zijn, Tertia. Ook het doorpitten laat herinneringen achter die bij deze quilt horen. Zo krijgt hij zijn eigen karakter, en bezorgt jou later positieve gedachtenassociaties.
    Veel plezier ermee.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!