woensdag 7 december 2016

Update #3 Kimberley's cosy stripe blanket



Ik kan niets anders zeggen dat ik dit zo'n heerlijk project vindt om te haken.....
Af en toe wordt er een streepje gehaakt wanneer ik moet wachten voordat ik bijv. naar het werk ga. En soms worden er heel veel strepen achter elkaar gemaakt, vooral wanneer ik 's avonds naar de t.v. kijk...euhhh luister ;-) 
En soms worden er strepen gehaakt wanneer ik een momentje van rust zoek.....

Het patroon is héél makkelijk te doen. 
Er wordt weleens gevraagd of er een Nederlandse beschrijving is, maar geloof me.....wanneer je goed naar de foto's op de blog van "Attic24" kijkt,  is het heel goed te volgen. 
Zelfs mij is het gelukt ;-) 


Ik heb inmiddels van alle kleuren 4x een streep gehaakt en ben over de helft!
Op dit moment meet de deken 1.20 meter en dat is eigenlijk precies op schema, volgens mijn berekening. 
(zie DIT blogbericht)



Natuurlijk moest het deken keurings-team ook even komen snuffelen, maar zoals je ziet heeft Nola er niet zo veel zin in ;-) 
Dat komt omdat ze gisteravond al uitgebreid heeft liggen rollebollen op de deken........


Nou....ik kan je vertellen dat ze niet weg te krijgen was! 

Banjer had deze keer weinig woorden nodig....hij zat zo "cute" te poseren.


Ik zit lekker in de "flow" met haken aan deze deken en stiekem hoop ik dat hij dit jaar nog af gaat komen. 
Wie weet heb ik wel een hele blije pubermeisje met de kerst ;-) 

Met nog 2x een streep per kleur te haken, ben ik in mijn hoofd al bezig met de rand.
De wens van pubermeisje is een rand in één kleur en persoonlijk vind ik dat, denk ik ook het mooiste.
Maar nu is de vraag....welke kleur?
 En welke patroon? Houdt ik het originele randpatroon aan, dat eigenlijk uit meerdere kleuren bestaat. Maak ik die in één kleur? 
Of ga ik zelf een rand bedenken? 
Het patroon van de rand vind je HIER

Tips, ideeën en suggesties zijn van harte welkom!
Gelukkig mag ik nog een flink aantal toeren heerlijk tomeloos haken :-)


Lieve Groetjes
Tertia





12 opmerkingen:

  1. Hey Tertia,
    Wat een mooie deken. Echt super gaaf. :-)
    Fijne woensdag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gek hè dat je dan halfweg bent en al begint te denken welke rand en hoe en welke kleur?! Ik doe dat zelf ook altijd..... dus zo herkenbaar! Haak ze aan je rijen en de rand komt vast ook helemaal goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig kleed wordt het!
    Het randje van het patroon vind ik heel mooi fijntjes erbij. Ik zou dat randje gebruiken en dan voor de rust in één kleur haken.
    Haak nog even lekker verder en succes het kiezen van de rand. Dat gaat helemaal goed komen.
    Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. waw, prachtig haalwerk. echt goed geslaagt.
    Welk ras zijn je honden ?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent goed opgeschoten met de deken. Hij wordt prachtig. die twee schattige hondjes willen ook zo'n mooie deken. Zie ze hun best doen om jou te verleiden.
    De rand in één kleur is vast het mooist. Pubermeisje heeft vast een voorkeur voor de kleur.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super wordt de deken...en ik ben het helemaal met je eens...een heerlijk patroon. De mijne is nu net af, die kun je zien op mijn blog. Ik mis 'm gewoon als haakwerk ;) Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij is prachtig! En wat een fijn project. Zo zonder nadenken heerlijk een eind weg haken. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb de rand gedaan zoals in het patroon aangegeven en vind deze heel passend

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een lieve honden heb je toch. Ik herken dat wel dat ze overal bij willen zijn. De deken is ook zo mooi. Oei een idee voor een rand, vind ik zelf ook altijd een lastige. Ik haak vaak een schelpen randje van 6 stokjes in een steek en dan 1 steek over slaan.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi! Ik denk dat de originele rand heel mooi zou zijn in één kleur. Ik zou een "middenkleur" kiezen, dus niet te licht en niet te donker. Volgens mij zou het turquoise een mooi effect geven.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!