donderdag 15 december 2016

Winter-setje van polswarmers én een col.

Het is bijna winter, de blaadjes zijn inmiddels van de bomen gevallen en 's ochtends is het al behoorlijk koud! 
Hoog op mijn lijstje stond nog altijd polswarmers haken......omdat het stuur van de bus behoorlijk koud kan zijn, leek mij dit een prima blogitem voor "Garenwinkel Henja".
Ik gebruikte voor de polswarmers en col 3 bollen Softfun denim donkerblauw en 1 bol Softfun Fuchsia van Scheepjes.
Ik zocht op het internet en vond het patroon van Crejjtion: "Chunky fingerless Gloves"

Ik gebruikte voor een setje polswarmers (en een col):
3 bollen Scheepjes Softfun Denim donkerblauw
1 bol Scheepjes Softfun Fuchsia

Ik gebruikte haaknaald 4 en zette, zoals in de beschrijving staat 40 lossen op, met enkele draad!
Maak de polswarmer volgens beschrijving af, de laatste toer maakte ik in elke steek een vaste van Softfun Fuchsia, zodat je een mooie opvallende randje krijgt.


Zo’n setje polswarmers is natuurlijk ontzettend mooi, fijn en lekker warm, maar om eerlijk te zijn miste ik nog iets van een col erbij.
 
Werkbeschrijving col

Ik wilde graag dezelfde steek voor de col gebruiken, dus ik ben zelf aan de slag gegaan. Ik haakte 220 lossen, zodat ik de col 2x om mijn nek kan doen. Verder volgde ik de beschrijving van de polswarmers.
Let er wel op dat je de lossenketting niet draait wanneer je deze met een halve vaste dicht maakt!
Herhaal toer 2 t/m 5 net zolang tot je col een mooie hoogte heeft……. Mijn col telt 15 “schelpjes” hoog.
De laatste toer haakte ik in elke steek een vaste van Softfun Fuchsia, zodat je ook weer een mooie opvallende randje krijgt.
Vergeet niet alle losse draadjes af te werken.

Wil je ook zo'n setje maken, klik HIER om een compleet garenpakketje te bestellen.


 Veel plezier met het maken en dragen van je winterse setje!

Lieve groetjes 
Tertia


4 opmerkingen:

  1. Wat een leuke polswarmers. Ik kreeg er vorige week ook een stel. Errug fijn. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wauw! Wat een mooie set. Het patroon van de polswarmers heb ik al eens voorbij zien komen. Wat een leuk garen heb je er voor gekozen. Een ideetje om te onthouden!
    Groetjes, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk setje. Daar zul je veel plezier van hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Tertia,
    Wat een mooi setje zeg. Kun je goed gebruiken nu. Brrrr.
    Fijne maandag

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!