maandag 22 oktober 2012

Een give away!!

Wie jarig is trakteert!!......

En omdat ik nog nooit een give away heb gedaan, vind ik dit wel een hele mooie gelegenheid om er eentje te doen.

Dus ga ik een heuse charmpack weggeven....


"Farmer's Market" van mijn favoriete stoffenleverancier MODA! (mooi he)

Wat moet je daarvoor doen??
Nee....je hoeft niet perse volger van mijn blog zijn.
Nee....je hoeft geen reklame voor mijn give away maken.

Je hoeft alleen maar een reactie geven wat JIJ van deze prachtige charmpack eventueel zou kunnen gaan maken. (geef gerust een link naar foto's en/of patronen)

Uit de (hopelijk veel) reacties kies ik welk idee ik de leukste/mooiste vind! Op vrijdag 26 oktober maak ik de uitslag bekent.

Succes!
Lieve Groetjes
Tertia

70 opmerkingen:

  1. Hey Tertia, ten eerste van harte gefeliciteerd met je verjaardag, maak er een mooi nieuw levensjaar van!
    Ten tweede wat een leuke give away!
    Ik denk dat ik er de camping quilt van ga maken, deze mooie stofjes door de midden snijden en dan afgewisseld met mooie borduurtjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tertia, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wat een leuke Give à way. Ja, wat zal ik daar is van willen maken. Heb nog even geen idee. Maar heb nog een paar dagen om daar over na te denken.

    Gr. Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  3. piep

    hey meid,
    een heel dikke proficiat, maak een hele fijne dag van zoals jij hem graag ingevuld wil zien
    Ik doe natuurlijk graag mee met je prachtige give away
    maar wens alle deelnemers evenveel geluk.

    knuf mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er een leuke, gezellige dag van!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Proficiat. Ik waag een kansje en zou de stofjes gebruiken voor de farmers wife blokken.groeten Lia van den Brand

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd met je verjaardag. Een heel mooi charmpakket geef je weg, ik zou hem graag gebruiken voor mijn Dear Jane. groet, Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijne verjaardag! Ik zou het charmpakket gebruiken in de opvolger van mijn wybertjesquilt, de strikjesquilt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Allereerst ook nog via deze weg dan FB van harte gefeliciteerd.
    Ik zou er een quilt van malen met alleen maar driehoekjes of een ragtime quilt. Ik ken deze serie niet, dus het hangt natuurlijk ook van de lapjes af. Dus allereerst de lapjes uitleggen en aaien
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  10. gefeliciteerd , en wat een leuke weggever, ik vind het altijd jammer om deze blokken te versnijden en ik zou het nog niet weten wat ik er mee zou doen, ik denk een 9 patch en dan versnijden en weer aanelkaarnaaien in een verschoven motief. weet niet hoe deze techniek heet, groetjes Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gefeliciteerd hoor! Ik wil niet meedoen aan je give away, ik heb zelf net zoiets in de give away, mischien kun je hem bij mij weer terug winnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Van Harte Gefeliciteerd, wens je heel veel gezondheid en veel plezier in alles wat je doet!
    fijne verjaardag,
    groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hartelijk Gefeliciteerd en een fijne verjaardag met allen die je lief zijn!
    Wat een mooi charmpakket! Ik zou het graag gebruiken om aan de quilt Celine te beginnen een mooi patroon van Dorry van Beers van Quilt-it. Het is een quilt met veel verschillende blokken waar ook kruissteekborduurtjes in verwerkt zijn van allerlei quiltattributen.
    Stoffige groetjes van Sunny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat een leuk idee, kan ik meteen inspiratie opdoen. Ik zou elk uniek lapje gebruiken voor mijn klosjes en vingerhoedjes. Past precies uit een lapje en maak ik twee quiltjes blij. De dubbele lapjes zou ik weer verloeten op mijn blog. Gefeliciteerd en veel plezier met de ideetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Tertia,
    Natuurlijk eerst van harte gefeliciteerd en ik wens je een goed (quilt)jaar.
    Leuke give away. Ik heb vorig jaar van een charmpack een zomer-tafelkleedje gemaakt (gewoon de vierkantjes aan elkaar en daarop bloemen geappliqueerd). Pas geleden dacht ik dat ik toch maar ook eens een herfstkleedje moest maken en volgens mij is deze charmpack daar heel goed geschikt voor!
    Groetjes
    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en vul jou dag maar in zoals je die vandaag het leukste vind'
    Het is een mooi pakketje, ik zou een tafeldoekje voor mijn moeder maken.
    Fijne dag voor jou,
    Karine

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gefeliciteerd met je verjaardag en een fijne mooie herfstdag gewenst
    ik doe graag mee met de giveaway

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nog van harte gefeliciteerd en wat een mooie give-away. Ik zou er een tafellopertje van maken, welke al langer op mijn todo-lijstje staat:
    http://www.unitednotions.com/MBS-charmed-living-runner.pdf

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Tertia van harte met je verjaardag en maak er een leuke dag van en wat een leuke give-away. Wat ik nog op mijn wensenlijstje heb staan en waar het alsmaar niet van komt is een tafelkleed voor de tuintafel. Iets simpels.
    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Tertia,

    Van harte gefeliciteerd!! Ik zou er een versneden 4-patch van maken, naar het voorbeeld van Jenny Doan van Missouri Quilts:
    http://www.youtube.com/watch?v=jA-10A_Uc6k&playnext=1&list=PL927205BE49143D91&feature=results_video

    Ik had dit voorbeeld nog niet eerder gezien en ik vind het erg leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuk! Een give away,
    Omdat ik nog een newby ben in blogland is het natuurlijk helemaal leuk om al die leuke blogs te volgen.
    Heerlijk een helenieuwe creatieve wereld.
    Wat ik leuk zou vinden om te maken van dit prachtige pakje met lapjes is dit https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRuCbEsY4nnlwi_feuoqXvmVCu0cMrlqSOxG_-H3CqhsE3cCRRYSA
    Een maantasje. Nog heerlijk overzichtelijk voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele quiltjaren.
    Mocht ik je give away winnen dan maak ik er een leuk tafelkleed van voor de eetkamertafel ( heb een kleine tafel)
    Groetjes Dini
    akuijer@versatel.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hallo Tertia ook ik wil je van harte feliciteren en veel gezondheid en geluk wensen met je verjaardag.wat ik van het charmpak zou maken mixen met de andere moda stofjes die ik al heb en dan ook weer in verschillende projekten waar ik mee bezig ben gebruiken.Groetjes en een fijne dag Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. gefeliciteerd, en van het pakketje, ga ik een quilt maken voor mijn gast van de Zonnebloem om haar lekker warm te houden in haar rolstoel bij het samen wandelen, en kijken naar de kersen(denk ik) op de lapjes.
    ria t.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Tertia en een hele fijne dag gewenst.
    Maak een ander maar lekker blij met deze prachtige lapjes want ik krijg mijn kast bijna niet meer dicht......

    BeantwoordenVerwijderen
  26. VAn harte gefekiciteerd met je verjaardag. Weer eens wat anders ipv cadeautjes krijgen, is het nu cadeatjes weggeven.
    Een fijne dag en weer een fijn jaar met veel quiltplezier

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Van harte gefeliciteerd. Ik wens je een hele fijne dag. Ik zou van deze lapjes een tafelkleed willen maken. Niet te veel versneden want dat zou zonde van de patronen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Leuk, zo,n sympathieke give away, je staat sowieso al in mijn bloglijst van de leuke blogs.Ik zou er een doorgesneden ninepatch van maken met een mooie rand eventueel met applicatie in de vorm van bloemen en takken of besjes. Ik ben GEK op de stoffen van Jan Patek dus dat zou helemaal goed komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi meis, Gefelisiflapsteerd!
    Nou, ik wist meteen wat ik er van zou gaan maken hoor; drie hele schattige poppendekentjes voor in de poppenwiegjes/wagentjes van mijn drie kleine heerlijkheidjes Anna, Emma Sofietje en Juultje.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag ik wens je een hele fijne dag toe. Ik doe graag mee met je giveaway en zou de lapjes gebruiken voor een soort van kleine logcabin blokjes en er zo een mooie herfstquilt van te maken.
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  31. zo wat een tijd je lijkt wel een nachtbraker maar aan een leuke dagkan je nooit te vroeg beginnen van harte wat ik er van zal gaan maken misschien een heleboel onderzetters past ook goed bij je verjaardag lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hoi Hoi.
    Heel harelijk gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele jaren.
    Heb je aleen keer meer zoveel post gehad met je verjaardag?Dit is wel kei gezellig.Wat ik met de lapjes zou doen weet ik nog niet mogelijk een krans en niet te veel snijden in de mooie lapjes.Nog een fijne dag.
    Truus v d N

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Tertia Gefeliciteerd met je verjaardag. Ik ben bezig met de mandjes quilt en daar gebruik ik een charm pack voor, maar ik moet nog 275 mandjes dus ik zou er mandjes van maken.

    Groetjes,
    Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Bep van der Ploeg-Lascaris22 oktober 2012 om 11:01

    Hallo Tertia, je vraagt het zo lief, dus bij deze ook heel hartelijk gefeliciteerd met je zoveelste (valt wel mee, toch?!) verjaardag! Een heel gezellig nieuw jaar erbij, vol gezondheid en geluk!
    Hartelijke groetjes,
    bepvdp.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hartelijk gefeliciteerd Tertia.
    Wat ik er van zou maken als ik je mooie give-away zou winnen? Euhhhhh, dan moet ik eerst alle stofjes zien die er inzitten, want dan begint het wel te borrelen.
    Fijne dag Tertia!!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Allereerst gefeliciteerd met je verjaardag!
    Ik zou er een krans van maken.
    Elk lapje dichtnaaien en vullen, dan op de rieten krans vastbinden met een stukje riet of een bijpassen mooi lintje :)
    Groetjes,
    Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Zo, allereerst gefeliciteerd. Weer een mijlpaal. En dan ook nog een mooie give-away. En dan moeten we even bedenken wat er met die mooie lapjes gedaan moet worden. Nou dat vind ik heel moeilijk, want ik zie alleen maar de bovenste. Maar ik denk dat ik ze zou gebruiken voor een van die mooie quilts van Ellie's Quiltpalace. Die maakt zulke leuke quilts. En dan wordt het nog moeilijk kiezen. Maar omdat mijn ooudste dochter volgend jaar wil gaan trouwen denk ik toch aan de wedding ring quilt. (Julliet's wedding ring) Daar lijken ze mij echt geweldig voor.

    Groetjes Marjolein uit Zoetermeer

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Gefeleiciteerd met je verjaardag.

    Mocht ik de gelukkige zijn dan zal ik charmpack gebruiken in combinatie met kleine borduurwerkjes, en er dan een tas of iets dergelijks van maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.
    En als ik zou winnen is het een mooie aanvulling van de farmers quilt.maar een mooie krans opvullen met dezelfde stoffen is altijd een leukerd.
    hrtelijke groetjes Greet.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Gefeliciteerd!!! Maak er ee fijne dag van,..

    BeantwoordenVerwijderen
  41. van harte gefeliciteerd,
    heb nog nooit op een give away gereageerd, maar vind dit pakketjes super mooi.
    Ben met hexagonettjes bezig en deze zouden er mooi bij passen.
    Groetjes ria

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Allereerst van harte gefeliciteerd en geniet van deze dag. Wanneer ik de winnaar van deze give away zou worden, zou ik de stofjes gebruiken om het hartjesgordijn mee aan te vullen. Ik heb het patroon gekocht bij Quiltshop Leur als KIT en er zit stof in voor 2 rijen hartjes. Het moeten 13 rijen worden, dus.....zou dit heel welkom zijn. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag !!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. van harte gefeliciteerd met je verjaardag en wat een leuk idee. normaal krijg je kadootjes als je jarig bent maar jij geeft wat weg.
    Als ik de kleuren van je give away bekijk passen die uitstekend bij de herinneringsquilt die ik aan het maken ben. Dit wordt een quilt met om en om een gekleurd en een geborduurd blok. De borduursel hebben allemaal betrekking op het leven van overleden man en mij. in het midden wil ik een blok maken met onze namen en sterrenbeelden en daar heb ik nog geen dtofjes voor dus wie weet? ik houdt me warm aanbevolen voor je give away
    groetjes
    Bernadette

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Gefeliciteerd met je verjaardag en nog heel veel gezellige, gezonde en creatieve jaren!
    Ik zou er graag een kleedje van maken voor over de tuintafel, dus ja ik doe graag mee! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Gefeliciteerd met je verjaardag, en wat een mooie dag! Helemaal als er iets te winnen valt :-) Deze lapjes combineren volgens mij prachtig bij de stofjes die ik onlangs bij Mascha heb gekocht, en dan zou ik er een hele mooie driehoekjesquilt van maken, denk ik nu, maar misschien dat de lapjes (of mijn dochters) iets anders roepen, vooral voor de oudste kunnen de stofjes niet romantisch genoeg zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Tertia,van harte gefeleciteerd,fijne dag toegewenst.
    Wat ik zou maken.......heb de applecorestempel hier nog liggen,of.....Er is altijd zoveel moois te zien op PB.

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Allereerst wil ik je natuurlijk heel
    hartelijk feliciteren met je verjaar-
    dag! Maak er een mooie dag van met
    je gezin en je hondjes en iedereen,
    die je lief is! En je give-away is
    wel een heel erg fraaie charmpack,
    die je eigenlijk eerst heel lang alleen maar moet bewonderen en aaien,
    maar die ook prachtig verwerkt zou
    kunnen worden in mijn Phebe...
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog maar gezonde jaren er bij
    ik zou graag mee willen doen ik ben mandjes aan het maken dat zou er mooi bij kunnen
    groetjes Bea.

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, en je hebt een geweldige give-away. Wat ik er eventueel van zou maken.....ik weet het nog niet.
    Groetjes Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Hoi Tertia,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Geniet van deze mooie dag!!! Ik heb toen straks lekker over je blog gestruint en zag dat je ook WF speelt. Dat vind ik dus echt gezellig, want ik speel graag met mensen die ik enigszins ken. Ik heb nog geen tijd gehad om terug te spelen, want we krijgen zo bezoek,
    dus er moest gekookt worden. Mijn dochter is namelijk vrijdag jarig en wordt 15. Maar aangezien deze vrienden vrijdag week in NL zijn, vieren we het met hun vanavond met allerlei lekkere dingen.

    Van die mooie stofjes van Moda??? Ik zou er een applicatie werkje maken met poppetjes/figuurtjes, dit met wat patchwork randen met driehoekjes en het blokje van drunkmanspath, daar ook wat randen van. Dit allemaal op een ecru achtergrond stof, want ik gebruik zelden echt witte stof.

    Nogmaals veel plezier vandaag, Babette van Hattem.

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Van harte gefeliciteerd en nog vele gelukkige, gezonde en creatieve jaren.
    Wat een leuke give-away. Een mooi setje. Haast zonde om te gaan gebruiken. Zou eerst even geaaid en gekoesterd moeten worden.
    Leuk voor mijn hexagonnen, of mijn puzzelquilt.
    Je begrijpt dat ik ook graag een gokje waag.
    Groetjes en fijne dag nog.
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Hallo Tertia! Ook zo nog van ahrte gefeiciteerd met je verjaardag. Ik hoop dat je een fijne dag hebt en dat je leuke lapjes hebt gekregen.
    Je hebt trouwens een hele leuke blog!
    Hartelijke groet,
    Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Van harrte gefeliciteerd, ik hoop dat je een hele leuke dag hebt met veel vrienden en cadeautjes! En een fijn, gezond en mooi nieuw levensjaar.
    Ik ding ook graag mee naar de lapjes!
    Ik ben stofjes aan het verzamelen om een quilt voor mijn vader te maken, die MS heeft. Hij zit momenteel in een dip omdat de ziekte in de aanval is en hij nu veel uitvalsverschijnselen heeft. Ik hoop hem met een lekker warme quilt om onder te kruipen een hart onder de riem te steken.
    Hartelijke groetjes,
    Helene

    BeantwoordenVerwijderen
  55. na de felicitaties op FB vanmorgen, hier ook nog eens: proficiat!
    wat ik hiermee zou doen? een versneden ninepatch, vind ik ideaal met zo'n leuk pakketje

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Goedenavond Tertia, allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    ik doe ook graag mee met je give away, eerlijk gezegd weet ik even niet zo gauw wat ik er eventueel van zou gaan maken, want ik weet niet welke kleurtjes deze charmpak heeft, maar mocht ik dit winnen, dan komt er vast wel een oplossing voor!!!
    Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag . Meestal krijgt de jarige cadeautjes maar jij doet het andersom .
    Ik wil graag meedoen met je giveaway . er staat allang iets op mijn to-do lijstje . Ik zou graag dit speldekussen maken .
    Ik kan de link niet plaatsen maar hij staat op de site van moda fabrics , fun stuff en dan patterns .

    Nog veel plezier .

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Hallo tertia,
    Van harte gefeliciteerd en een goed quiltjaar toegewenst.
    Lapjes, we verzamelen het en koesteren het,Een mooie kussen van je charmpack? Ik ga ervoor! Deze quiltster always want more!
    groetjes Harma

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, ik wens jou een fijne dag toe. Ik hoop dat je mooie charmpack bij een creatieveling terecht komt, ik zou voorlopig alleen aaien over zo'n prachtige stapel stofjes en hard doorwerkend aan de lopende projecten.

    BeantwoordenVerwijderen
  60. gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele quiltjaartjes erbij.


    Vrolijke groetjes Renee

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Nog van <3 <3 e gefeliciteerd met je verjaardag :)
    Superleuke give-away, wat ik er mee zou doen?? Geen idee, eerst aaien ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Gefeliciteerd met je verjaardag !!!
    Wat een leuke give away.
    Ik denk dat, als ik mocht winnen, ik er een kleiner quiltje van maak, want de beren zuchten al langere tijd dat ze er eentje willen hebben LOL

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Wat een leuke give away, mocht ik hem winnen dan is hij voor mijn vriendin Anita die net een zware operatie achter de rug heeft en hier vast iets moois van weet te maken. Een give away om weg te geven dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  64. gelukkige verjaardag !

    mocht ik de gelukkige zijn : ik zou de lapjes gebruiken in een 'summer memories' quilt !

    groetjes, marina

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Allereerst gefeliciteerd met je verjaardag, hopelijk een leuke dag geworden.
    Deze give-away charmpack zou voor mij de basis zijn om voor mijn featherweight naaimachientje Lady rose een hoes te maken, een hoesje voor t opklapbaar tafeltje en als ik dan nog wat charms over heb een mooi kleedje om de machine op te zetten tijdens het werken. maar ik droom nog even door....
    groetjes
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Tertia gefeliciteerd met je verjaardag, leuk om dan voor het eerst een give away te houden. Ik waag graag een kansje bij je, de lapjes lijken me erg leuk. Veel plezier met je eerste verloting en bedankt voor het organiseren ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Wat geweldig, een give away ter ere van je verjaardag! Gefeliciteerd :)
    Met het opruimen van mijn zomerkleren is er voor de33 ste keer een prachtige jurk van Laura Asley door mijn handen gegaan, die ik op mijn 21ste verjaardag van mijn vader kreeg. Ik pas em al lang niet meer, maar die jurk is me zo dierbaar. Ik heb besloten om de jurk als quiltstof te gaan gebruiken en het bovenste lapje van jouw charmpack past daar precies bij. Ik wil iets gaan maken wat een mooie herinnering is aan mijn vader die in 1998 is overleden. Wat dat gaat worden weet ik nog niet, maar ik denk iets met foto's erin.
    Lieve groetjes Merel

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Nog gefeliciteerd met je verjaardag. Ik ben pas begonnen met quilten en moet nog beginnen met een voorraad lapjes. Het lijkt me leuk om met deze lapjes een quilt met Sunbonnet Sue's te maken.
    Groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Gefeliciteerd. wat leuk dat je en give away doet. Ik ben druk bezig met mijn dear jane maar een klein quiltje met een traditioneel patroon ziu hier prima mee te maken zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Nou, nou ik ben nummer 70 al. Gefeliciteerd met je verjaardag en wat leuk dat je een charmpack weggeeft. Het lijkt mij heel leuk om van deze schattige stofjes een mandjesquilt te maken. Van die kleine mandjes, je weet wel, die een paar jaar geleden zo in waren.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!