zaterdag 13 oktober 2012

Ik ga op stap en ik neem mee............



Goedemorgen deze zaterdag morgen,

In alle vroegte van de dag ben ik al bezig mijn spulletjes aan het pakken.
Want vandaag ga ik op stap....
En ik neem mee:

Mijn naaimachine, zoals je ziet heb ik een Bernina activa 140. Hij is al heel wat jaartjes oud maar nog steeds naait hij alles wat los en vast zit. Zo'n 18 jaar geleden ben ik begonnen met kleding maken. Ik woonde toen net op mezelf en wilde een hobbie hebben. Omdat mijn moeder altijd kleding maakte wilde ik dit ook heel graag leren. Ik ben begonnen met een hele oude naaimachine van mijn oma. Loodzwaar dat ding en hij kon alleen maar voor-en-achteruit. Al snel kocht ik mijn eerste moderne naaimachine, om eerlijk te zijn weet ik niet eens meer welke dat was. Door omstandigheden kon ik opeens deze (dure) Bernina kopen en met de dag van vandaag, nog steeds super blij mee. Maargoed ik dwaal heel erg af nu.....;-)

Uiteraard neem ik dan ook maar naaigaren, spelden, een lineaal, mn stofschaar en rolmes mee.
Maar zie je "hem" daar al liggen......

Die prachtige jellyroll natuurlijk!!!


Het is de stoffenserie "Rouenneries" van French General (Moda, of course ;-))
Vandaag ga ik richting Almen voor een workshop "Jellyrol quilt" maken.
Het patroon komt uit het boek "Jelly roll Quilts" maar tot nu toe durfde ik daar nog niets uit maken. Maar vandaag gaat daar verandering in komen.



Nou ik ga gauw alles klaarzetten, voordat mijn vriendin met de auto voor staat en ik te laat ben :-)

Lieve Groetjes
Tertia

16 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je een workshop gaat doen! En dat met die prachtige stoffen. Ik ben er fan van. Heel veel plezier. Zien we het resultaat?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Succes,dat beloofd.
    Heel mooi boek en prachtige stoffen.
    Ben alvast heel benieuwd naar het resultaat...
    Groetjes en fijne dag nog.Nanske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel plezier vandaag, ik ben benieuwd wat er uit gaat rollen. Groetjes van Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veel plezier, ik hoop dat je vandaag je koudwatervrees overwint en nu meer met dit leuke boek kan doen dan alleen plaatjes lekkeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk z'n workshop. Dan durf je er toch wat makkelijker het mes in je jellyrol te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O wat leuk, Tertia. Ik heb dat boek al een heel poosje, maar heb er ook nog niets uit gemaakt. Ben heel benieuwd waar je mee thuis komt. :-) Prachtige rol heb je mee!
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Veel plezier, en het resultaat zien we vast wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ben heel nieuwsgierig hoe het gegaan is vandaag op cursus.
    Wat een mooie Jellyroll heb je er voor gekozen.
    Het boek heb ik ook en al eens een quilt uit gemaakt.
    We krijgen het resultaat vast nog wel te zien.
    Groetjes, Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is leuk hoor een quilt van een yellyroll maken en er staan prachtige quilts in het boek en ik ben benieuwd welke je gaat maken.

    Vrolijke groetjes Renee

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijke dagjes zijn dat altijd! Ik ben benieuwd naar het resultaat. ( al is dat toch altijd weer ondergeschikt aan het plezier van zo'n dag hè) groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel veel plezier en ik ben benieuwd naar het resultaat :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Genoten? Ben benieuwd naar het resultaat!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!