vrijdag 19 oktober 2012

Elke week een blokje!......?

Ooooh ik ben zó slecht in "deadlines"
"Voor de zomervakantie wil ik hem af hebben....."
Riep ik vorig jaar, maar afgelopen zomervakantie was hij nog niet af hoor.

Vóór 2013 wil ik hem af hebben. Roep ik in gedachten...zeg het maar niet hardop, want ik ken mijzelf ;-)

Elke week een blokje doorpitten dan? Ik doe mijn best, hoewel ik de "feeling" van het doorquilten nog moet krijgen. (vind er geen ruk aan eigenlijk) Maar ik zet door.

Het 5e blokje wordt nu doorgepit....van de totaal 15 blokken. Ik zit dus nog niet eens op één/derde gedeelte "zucht"




Gewoon stug doorgaan en als afwisseling bezig met het Huis van de Freule of Bless this Home of mijn nieuwste Jellyrollquilt of met de blauwe rakkertjes of.....Nouja genoeg andere leuke projecten dussss ;-)

Lieve Groetjes
Tertia

P.s. Binnenkort....mijn eerste give away. LEUK,LEUK,LEUK houdt mijn blog in de gaten!! :-)




20 opmerkingen:

  1. ik voel met je mee, ik stel het handquilten ook altijd weer uit, zelfs al staat alles hier binnen handbereik

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je straks over de helft bent gaat het sneller. Want dan komt het einde in zicht.
    Groetjes, Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou niet opgeven hoor, het is zo'n mooie quilt en als hij klaar is ben je er helemaal blij mee.
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooo Tertia, wat herkenbaar! De eerste jaren dat ik quiltte vond ik dat doorpitten ook verschrikkelijk! Het was een stom werkje en het zat nooit naar m'n zin. Maar ineens had ik de slag te pakken en ging het als vanzelf. Sindsdien worden al mijn quilts heel intensief gequilt. Wat een genot, al die kleine steekjes maken en genieten van het eindresultaat.
    Ik zou zeggen: zeker niet opgeven, want je quilt wordt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel veel succes ! Steeds kleine stukjes helpt hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Handquilten is prachtig! Maar er gaat wel heel veel tijd in zitten...... hier ook wel vier tops om door te pitten...... en ook nog zoveel leuks te doen.....
    Sterkte, maar ook veel plezier!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Succes en net wat je schrijft stug doorzetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Elke week een blokje zou voor mij heel goed werken. Gewoon volhouden volgens mij. Maar ja, ik heb misschien wel makkelijk praten; ik vind het doorpitten eigenlijk wel leuk.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tertia, dit is zo'n mooie top, die moet je echt af quilten, zonde om deze weer weg te leggen. Maar je schiet al op. Succes verder. groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is natuurlijk heel goed dat je iedere keer een blokje wil doorpitten, maar je zou het ook met draadjes kunnen doen, 3 of 5, dan schiet het ook wel op. Ik kan helemaal niet zo mooi door quilten, maar ik vind het wel leuk om te doen, alleen als ik er aan moet beginnen, zit ik er ook altijd tegenaan te hikken. Eenmaal begonnen, weet ik vaak van geen ophouden ;-) Toch maar gewoon
    doorzetten. Ik wens je veel succes!
    Fijn weekend en succes met klussen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jammer dat je zo'n tegenzin hebt in het quilten, je quilt ziet er prachtig uit, je bent bijna op 1/3e! Even doorbijten en je bent op de helft en dan is het aftellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Och,lieve meid...
    Ikzelf vind dat quilten zalig maar...
    Ik zit steeds overal door m'n vingers....
    Letterlijk doorzeefd...
    En tot bloedens toe.
    Dan word me gezegd dat ik onder m'n quiltwerk m'n naald moet terugduwen met de nagel van m'n duim...
    ( kon ik dan toch maar laten van die steeds af te bijten dan had ik er ene):-(
    Handquilten gebeurt hier af en toe als het terug wat doenbaar is van de pijn .( lees vlees terug gegroeid)
    Erg,he...
    Ondanks dat ik het vreselijk graag doe.
    Hou je van borduren? vind ik zowat gelijkend...gewoon doorgaan en je ziet alle mooie dingen op je af komen...
    Veel sterkte en groetjes,nanske

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ps...je werk is supermooi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Nanske ...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Kan me goed voorstellen hoe dat voelt.....naaimachine gaat iets sneller....maar hand quilten ziet er altijd mooi uit, dus houdt moed ...eens...!

    vrolijke groetjes Renée

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hou moet het is zo'n mooie quilt joh, succes ermee........gr.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je quilt wordt prachtig! Als ik zo op de foto kijk zie ik dat je de quilt wel strak hebt opgespannen. Wanneer je de quilt wel in de ring maar veel losser opspant (voor je gevoel veel te los!)quilt het makkelijker. De lagen blijven dan goed op elkaar maar je kunt beter bewegen in de ring en meer steekjes tegelijk maken.

    groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Met de hand quilten is best een klus, ik stel het ook altijd uit......Zelf probeer ik iedere dag toch een paar steekjes te zetten. Dan zul je zien dat als je dan eenmaal over de helft bent, hij ineens af is. Succes meid! Zet'm op !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je quilt wordt zooooo mooi. Gewoon lekker doorgaan hoor dan kom je vast wel in de "flow" en misschien ga je het dan nog heel ontspannend vinden ook. Zelf vind ik dat de quilt heel erg "eigen" wordt als je hem zo lang door je handen laat gaan. Bovendien wordt hij steeds maar mooier en mooier in je handen. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo Teria,

    Wat knap van je dat je doorzet en die deadline..herkenbaar helaas. Ik ben nu bezig met de kleine creatiies, die ik vorig jaar wilde opsturen , maar ik heb een zwaar jaar achter de rug, dat me dat dus niet is gelukt. maar nu begin ik er met nieuwe moed aan en moet het af en buiten gaan hoor :-)

    Groetjes, Jaimie

    ps; ik heb nog een andere nieuwe blog aangemaakt, eentje voor alleen naald en draadcreaties :-)
    http://handmadebyjaimie.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!