zondag 7 oktober 2012

De straat van Freule

Niets is fijner een vrije zondag te hebben, zonder verplichte afspraken.....Geen werk, niet op de koffie bij schoonfamilie, geen verjaardag, gewoon een zondagse dag met niks......
Nouja terwijl manlief de formule aan het kijken is en kindlief buiten aan het spelen is, trek ik mij terug in mijn knusse atelier.

Kijk daar liggen de geknipte stofjes al klaar om het eerste huis van Freule te worden.


Deze keer ga ik de uitdaging aan om de quilt met de naaimachine te maken. Hoewel ik in het verleden heel veel kleding heb gemaakt, vind ik patchen op de naaimachine toch best wel lastig....Het is zo precies afspelden en zorgen dat alle puntjes netjes op elkaar komen.

Maar het eerste huis van Freule is klaar!!


Niet slecht he?, dacht ik zo :-)


Alleen de achterkant is een wirwar....Niet alle naadjes gaan dezelfde richting uit :-( Dat is nog even een puntje om goed op te letten dus.



Nou ik kan niet wachten tot de volgende envelop met stofjes mijn brievenbus heeft bereikt. Ja ondanks de vele projecten waarmee ik al bezig ben, vind ik dit een ontzettend leuke bom om te doen!

Lieve Groetjes
Tertia




10 opmerkingen:

  1. Je huisje ziet er erg mooi uit Terray, lijkt me erg lastig met de naaimachine.

    groetjes Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk blok! Wat scheelt is de hoekjes wegknippen vd naad toeslag. Scheelt dikte op de kruispunten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je huis is erg mooi geworden. Ben benieuwd naar de volgende.
    Groetjes, Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geweldig mooi huis is dit geworden en wat goed dat je op de machine zo'n mooi resultaat hebt gehaald! groetjes
    lida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Is een heel mooi huis geworden. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Inderdaad...heel schoon gemaakt met de naaimachine...
    Want het is wat dubbel werken,he...
    Enerzijds...stikt het wel snel maar anderzijds is het dubbel nauwkeurig en dubbel oplettend werken,he...
    Niet te onderschatten!!!
    Heel mooi huis...zou zeggen huisje maar denk dat het best wel groot is...mooie stofjes...
    Zal een mooie quilt worden!
    Succes...toedoeloe,Nanske

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hai Tertia
    wat een leuke bom wordt dit!
    waar heb je deze bom besteld??
    groetjes Jitske

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!