dinsdag 14 oktober 2014

Van quilten naar haken......

Degene die mij al een paar jaar "volgen" weten dat ik voorheen into het quilten was.
Hoewel....
mijn quiltreis is ook nog niet zo heel lang geleden begonnen
 en ik heb nog steeds een hoop te leren op dat gebied.....

In november 2009 begon ik aan mijn quiltreis,
HIER vind je één van mijn eerste blogpost over  het hoe en waarom ik wilde leren quilten :-)


Dit schattige uilenkussentje heb ik nog steeds :-)

Al snel begon ik aan een VERVOLG cursus quilten.
Ik ontdekte dat je best wel veel doorzettingsvermogen moet hebben om een hele quilt te maken.

Dit is mijn "first quilt" geworden.


Begonnen in februari 2010 en af in april 2013.


De vele uffo's (niet afgemaakte projecten)
 stapelden zich op (en liggen er nog)




Maar gelukkig is de "stoere, lieve meidenquilt" wel af gekomen!!


Nog steeds ligt deze prachtige quilt te pronken op dochters bed en houdt haar lekker warm tijdens de koude winternachten.

En toen..........
kwam daar opeens het haken in beeld.
Hoe en waarom?? Dat kan je in dit BLOG verhaaltje lezen........

Over het haken schreef ik;
"Of het mijn "ding"is moet ik nog achterkomen"

Ahummmmm niet wetende wat haken mij tot nu toe heeft gebracht.
De granny square wilde ik overigens niet maken.
Vol goede moed begon ik aan een granny stripe deken......

En vorig jaar, op 18 oktober 2013 was dit dekentje klaar!!
(klik voor het blog verhaal)


Sindsdien kan ik wel zeggen dat ik "haak-verslaafd" ben ;-)

Lieve Groetjes
Tertia











5 opmerkingen:

  1. Heerlijk toch dat je helemaal toegeeft waar je voorkeur nu naar uitgaat. Het is ook heerlijk haken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Twee heerlijke verslavingen die je best naast elkaar vast kunt houden en wie weet ga je deze twee technieken ooit eens combineren. Ja, combineren kan echt en op heel veel manieren.

    Veel plezier met quilten en haken, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh, ik verdeel ook mijn tijd hoor, tussen quilten en juwelen maken. af en toe wat meer tijd voor het ene en dan weer helemaal into het andere.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als je ooit van je UFO's af wilt: droomdekentjes.nl deelt quilts uit aan zieke kinderen (of broertjes/zusjes daarvan) en daar kun je ook alleen tops naar toe sturen, dan maken anderen er een quilt van die uitgedeeld kan worden. Ikzelf zou de onderste wel willen afmaken voor droomdekentjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is dat mooi. Ik was ook eerst alleen voor het quilten, maar nu haak en brei ik er wat kleine dingen tussendoor en loert het BORDUREN om de hoek. Gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt en wat je maakt is PRACHTIG.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!