donderdag 11 oktober 2018

Haakalfabet: De H van.......

Hexagon!

Wat vind ik ze leuk, de hexagon of ook wel zeskant haken genoemd.
De meest bekende is, denk ik wel, de "African Flower.
Dit is het patroon....

patroon via pinterest gevonden
Ja en ik denk voornamelijk in dekens.....Dus hij staat hoog op mijn wil-ik-ook-nog-maken-lijst (van 28762080 km lang ;-) )

Even wat African Flower-deken inspiratie waarvan ik heel blij wordt. 


 


alle inspiratie via pinterest gevonden

Wil je nog meer African Flower inspratie?, check dan HIER mijn pinterestbord

fotocredits Cherry Heart 
Maar er zijn nog veel meer leuke hexagon patronen om dekens te maken.
Een van mijn favoriete hexagondeken is dan ook de "Weekender Blanket" van Cherry Heart
Een vrij eenvoudig patroontje, perfect om bijv. je garenrestjes mee op te maken.
Ik heb maanden geleden al een klein beginnetje gemaakt met Caron Simply Soft en cakejes van de Action in Zee-groen en blauw tinten. 


Het gratis patroon van deze hexagon vindt je HIER, zowel Engelstalig als een link naar de Nederlandse vertaling.

Fotocredits JipbyJan
JipbyJan heeft een onwijs mooi babydekentje ontworpen.
Ook een hexagon patroon, in het Nederlands en super uitgebreid uitgelegd.
Heel bijzonder vind ik de kleurverdeling. 
 Check HIER, op haar blog,  het gratis patroon!

Maar er is nog veel meer moois te vinden op het www.
Happy in Red maakte deze Crochet hexagon Blanket

Fotocredits Happy in Red

Mooie Stone Washed bollen worden omgetoverd tot deze prachtige deken (maar je kan natuurlijk alle soorten garen gebruiken) Het gratis patroon, in het Nederlands, écht super duidelijk uitgelegd, kan je HIER, op haar blog vinden.

Ik kan jullie oneindig veel inspiratie geven voor hexagonnetjes, maar écht..........
als je goed zoekt via Google of Pinterest vind je een schat aan mooie hexagonpatronen voor dekens en/of andere projecten.
Ik maakte speciaal een pinterestbord voor de hexagonnen, je vind er inspiratie voor dekens, maar ook heel veel "losse" patroontjes voor hexagonnen. Klik HIER om naar mijn pinterestbord te gaan.


Mijn "Weekender" hexagonnetjes wat ik jullie liet zien, is slechts het begin van (alweer) een deken.
Ik wilde alleen maar even proberen en tja...dan gaat Terts los he ;-) 
Deken nummer zoveel is hiermee op de haaknaald, geen idee wanneer deze ooit af zal komen, maarre......ik zal jullie op de hoogte houden ;-) 

Lieve Haak Hexagon Groetjes
Tertia



7 opmerkingen:

  1. Wat een inspiratie! Er zitten echt veel te weinig uren in een etmaal om al dat moois te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Tertia,
    Wat een inspiratie weer. Geweldig. Erg mooi die hexagons. die van Cherry heart heb ik inderdaad wel eens voorbij zien komen, ook in haar podcasts. Erg leuk je haakalfabet.
    Fijne donderdag nog.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een variatie met zeshoeken. Kleuren maken duidelijk uit. Vooral bij de African Flowers valt dat op. Logisch dat jij als dekenliefhebber meteen denkt aan dekenmogelijkheden.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja wat zijn ze mooi he? Ik ben ook fan en haakte er ooit ook een deken van. Nog steeds mijn favoriet. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk ik haak ook de minies nog kleiner dan van jou het zijn maar twee toeren heb je ook een idee voor het aan elkaar maken

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super leuk, ja, genoeg inspiratie!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Stuk voor stuk leuke dekens. Veel haakplezier 😉!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!