donderdag 11 juli 2019

Een geborduurde Granny Square

Het is alweer een paar weken geleden dat ik dit cadeautje voor mijn "naaijuf" had gemaakt.


Niet alleen vanwege haar 12,5 jarig jublieum als zzp-er/ 25 jaar naailes, maar ook omdat het mijn laatste naailes zou zijn.
De liefde voor naaien blijkt toch niet zo groot te zijn, als de liefde voor haken. Gecombineerd met te weinig vrije tijd heb ik besloten om met naailes te gaan stoppen.

Maargoed het cadeautje.....
Een geborduurde granny square heeft eigenlijk weinig te maken met naailes.
Maar als je bedenkt dat deze juf mij ooit heeft leren HAKEN, dan vond ik dit wel een super leuk idee!

Ik vond in de kast nog een "oude" nieuwe ledikant lakentje, een borduurring van de Hema (maar ome Alie heeft ze ook) en wat borduurgaren. Het idee kwam van pinterest.


Deze Granny Square diagram printte ik uit en nam dit met een potlood (speciaal voor het quilten, maar een gewone potlood werkt ook) over op de stof.

Ik spande de stof in de ring. Neem hiervoor rustig de tijd, de stof moet goed en recht zitten omdat deze blijft zitten. De bedoeling is om de borduurring op te hangen :-)


En dan is het eenvoudig.....borduren maar!



Elke toer een eigen kleur!



Wanneer alles geborduurd is, knip je de overtollige stof af, een klein randje overlaten en deze vastplakken met alleslijm, aan de binnenkant van de ring.
Ik maakte nog een lintje vast aan de schroef, zodat de ring als een soort van schilderijtje opgehangen kan worden.

Erg eenvoudig, maar een super leuk resultaat.

Iets hakerigs op een andere manier ;-)
Lieve Groetjes
Tertia




5 opmerkingen:

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!