dinsdag 14 september 2021

Haken is mijn therapie

 Nu m'n Caro's woondeken af is, ga ik helemaal los met de Spice of Life Cal.

Deze Cal is eigenlijk al een oudje, uit 2015 en stond nog altijd op mijn "wilikooknogmaken" lijst (van 957818018754785 km lang) 


Sandra van Cherry Heart heeft deze Cal met een vernieuwde garenpakket "Original Remix" opnieuw leven ingeblazen.

Het garen dat gebruikt wordt is van Stylecraft Bellissima en Stylecraft Bambino. Ik kocht deze bij Wolplein in mijn vakantie. Mijn handen jeukten om eraan te beginnen en voor ik het wist waren de eerste toeren al gehaakt.


Je kan trouwens op twee manieren deze Cal met het vernieuwde garenpakket gaan maken.
Je gebruikt deze Original Remix met als kleurvolgorde zoals de originele beschrijving aangeeft of je gebruikt deze Original Remix "The Remix Way" d.w.z dat Sandra de kleurvolgorde ook heeft geremixt zodat de deken een hele andere uiterlijk heeft gekregen. 
Deze variant ga ik volgen :-)


Hoewel deze Stylecraft varianten anders zijn dan het "normale" Stylecraft DK garen, haakt het heerlijk weg. Zowel Bellessima als Bambino zijn 100% premium Acrylic en ze voelen lekker zacht aan. Je haakt dit garen met haaknaald 4, dus je zou het prima kunnen mixen met het gewone Stylecraft.


Ik probeer na iedere patroondeel de draadjes keurig weg te werken, maar ik kan je zeggen dat de verleiding groot is om aan één stuk door te gaan haken *U*


Alle dekens beginnen als een sliertje, maar bij deze deken is daar geen sprake van.....het is al heel snel een mooi lapje geworden :-)


Ik weet niet hoe het bij jou gaat, maar haken kan soms echt een afleiding zijn....wanneer het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. :-(
Toertje voor toertje op een slakkentempo, maar ik geniet van elk stukje dat erbij aan komt.


Eigenlijk haak ik op dit moment alleen nog maar aan deze deken en dat is prima! Het geeft rust en overzicht. Hoe therapeutisch kan dat haken toch zijn, hé ;-)


Het eind is nog lang niet in zicht, gelukkig maar want ik vind dit écht een fijn project. Voor nu zou ik nog niet eens willen dat hij al af is. Haken aan deze deken zijn echt rustmomentjes voor mij.

Ben je enthousiast geworden en zou je deze Cal ook willen haken?
Het hele patroon staat in het Nederlands uitgeschreven bij "Een mooi Gebaar" 
Klik HIER om naar het patroon te gaan.

Wil je de kleurvolgorde aanhouden volgens de "Remix Way", kijk dan op de blog van Sandra "Cherry Heart"
 Klik HIER om naar haar blog te gaan.

Lieve Haakgroetjes
Tertia



4 opmerkingen:

  1. Hey Tertia,
    Heerlijk is dit project zeg. En wat slim om tussendoor de draadjes af te hechten, heb ik niet gedaan (ik schaam mij diep hihi) Maar hoef nog maar 2 toeren van de deken en dan is hij af, op de rand na. Zo'n heerlijk project. Lekker rustig verder haken hoor :-)
    Fijne avond.

    lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haken is zo'n fijne therapie. Het voordeel van een deken is dat je er veel ontspanningsuurtjes aan kunt beleven ;-)
    Jouw deken wordt prachtig. Haak ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke deken. Mooie kleuren en veel afwisseling. Ik ben benieuwd naar het volgende stuk. Veel plezier met haken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie deken gaat dit worden. Ik haak zelf ook zo graag dekens, heerlijk rustgevend vind ik dat. En laatst viel het me zelfs op dat tijdens het haken mijn hartslag een stuk lager ligt! Duidelijker kan je het niet hebben, haken is gewoon super gezond en werkt goed tegen stress.

    lieve groet,
    Anouk

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!