donderdag 23 januari 2014

huiswerk en witjes voor granny's

Ik was snel klaar met mijn huiswerk voor deze week.
Alleen ik had mezelf nog niet de gelegenheid gegeven om hier mijn resultaat te laten zien ;-)


Langzamerhand begin ik te wennen aan stylecraft.
Het blijft mooi, is licht en voelt lekker warm aan.

Maar nu begin ik eigenlijk nieuwsgierig aan het worden naar ander soort wolletjes, alleen al om te vergelijken hoe het voelt en hoe het haakt.
Afgelopen dinsdag ben ik dus even naar Raalte gereden om op "visite" te gaan bij 

Wat een ontzettend lieve mensen werken daar, zeer zeker de moeite waard,
wanneer je in de buurt woont
 eens binnen te stappen.
 (maar ze hebben ook een webwinkel)
Heerlijk gekletst en gedaan over de Crochet Along en andere haakgedoe ;-)

En natuurlijk ben ik niet met lege handen naar huis gegaan.


"Cocktail"
50% katoen en 50% acryl

Leuke witjes om te proberen voor mijn "granny's"
Granny patronen exclusief vertaald naar het Nederlands voor en geplaatst op de facebookgroep
"Dutch Crochet a Granny a Day 2013"

Alleen voor leden dus! 

Lieve Groetjes
Tertia




14 opmerkingen:

  1. Hallo,

    Had je ook even bij mij een kopje thee kunnen komen drinken!
    Ik woon ook in Raalte wel geen winkel maar het was vast gezellig geweest! Waar woon jij???
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach...zo zie je maar hoe klein de wereld is. :-) Ik woon in Olst
    Groetjes Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hé Terita! Wat leuk dat je de cocktail hebt meegenomen!!
    Dat kennen er nog niet zo veel!
    Ik haak er mijn crochet along mee!! Vind het super garen. Lekker licht en toch zacht... Maar niet veel winkels verkopen het... Raalte is niet zo erg ver bij mij vandaan... dus weet ik nu waar ik kan voelen, kijken, keuren.... Meestal bestel ik het via internet, maar kleuren kiezen valt soms gewoon tegen!

    Ben heel benieuwd wat jij van dit garen vindt!!

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke kleurtjes heb jij voor de CAL gekozen. Eindelijk heb ik het goed gehaakt, nadat ik het 6x!!! uitgehaald heb. Moet alleen nog een toertje haken, dan ben ik weer helemaal bij!

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waarom alleen de Granny patronen op FB? Word ik nu gestraft omdat ik principeel tegen FB ben?
    Maf alsjeblieft het patroon in je blog?
    Alvast heel veel dank

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ook geen FB, ook principeel tegen, dus mis ik ook veel, helaas.

      Verwijderen
    2. Nee je wordt niet "gestraft" het is je eigen keuze om FB loos te zijn....net zo goed als onze keuze om deze granny's binnen een groep te plaatsen.

      Verwijderen
  6. ah ,mooie bolletjes heerlijk om weer met wat nieuws thuis te komen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie bolletjes! En wat leuk,dat zelfs jij ook nog weer een er naast gaat doen! Hartelijk dank voor al het werk en de tijd die je er instopt!
    Ik ben lid sinds vorige week en zou het ook leuk vinden om in de lijst hiernaast te komen! Alvast bedankt en veel haakplezier nog!
    groetjes, Trudy
    http://quiltingtrui.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag Terray, allereerst mijn waardering voor alles wat jij en Jolanda voor alle Crochet Along fans hebben gedaan.
    En wat leuk die cocktail wol. Mijn voorkeur gaat meestal uit naar mixed garens. Niet alle 100% wol of acryl passen bij me. Heb ik gelijk nog een vraag: is de Stylecraft acryl waar nu zoveel dekens mee gehaakt worden ook statisch?
    Ik maak 2 dekens, 1 van katoen van Natura (nld. 3.5) en die andere met Phildar Partner 3.5 met nld. 4
    Ook ik zou graag op je lijst willen:
    http://inspiritaspace.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Tertia, mag ik ook nog een tip geven: online garen bijv. katoen Sandy of Sandy Big (dikkere uitvoering). Kijk maar eens op de website van mijn schoonzusje: http://www.signorawebshop.nl/
    Ik mag af en toe wat uit proberen qua garens. Eerst gebruikte ik Phildar, vervolgens Catania, maar nu pak ik graag als ik katoen nodig heb, de Sandy. Die is zachter dan Phildar en net zo mooi als Catania. Ik kan hem je aanraden. (hihi en ze heeft ook een webshop)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tertia,
    Welke haaknaald gebruik jij met de Stylecraft? Mijn bolletjes kunnen elk moment aankomen, dus ik popel om er aan te beginnen.
    Aangeraden zou nr4 zijn. Doe ik de eerste rijen (waar aangeraden wordt met een grotere naald te haken) dan met nr 4,5?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi, ja ik heb opgezet met haaknaald 4,5 en de rest met 4 gedaan. Maar het hangt natuurlijk er ook vanaf hoe strak/los je haakt. Succes!!

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!