vrijdag 28 augustus 2015

Week 35 van de Crochet Along 2015


Vandaag zijn we aangekomen bij de eindrand.
Deze haken we in 2 weken.
En je mag kiezen.....

Omdat we begonnen zijn met 2 verschillende granny's leek ons het ook wel leuk om te eindigen met 2 verschillende randen. 
Omdat de ene deken, de andere deken niet is en toch een beetje van hetzelfde ;-) 

Toen we begonnen aan dit haakavontuur, wisten we nog niet exact hoe de deken eruit zou gaan zien.
We wilden een deken maken met veel verschillende soorten steken en dat is ons geloof ik wel aardig gelukt. 
Sommige steken waren een leuke uitdaging. 
Sommige steken, met name de stokjes, waren weleens saai maar ozo nodig voor een volgende (sier)steek.
Sommige steken zijn gehaakt en weer uitgehaald en dus nooit gebruikt in de deken.
Jaja we waren behoorlijk kritisch en ook best wel perfectionistisch. 

Al hakende aan mijn deken, 
die een hoog "bling bling gehalte heeft gekregen en heerlijk kleurrijk is geworden,
bedacht ik dat de rand ook "hysterisch" moest gaan worden.
Jolanda haar deken is daarin tegen wat rustiger van kleur geworden en die vond dus dat haar deken dan ook een rustige rand nodig had.
Zo kwamen wij tot de oplossing dat er dus uit 2 randen gekozen kan worden.

Neem de rand die jij het mooiste vind,  het beste bij je deken past.
Rand A is "Tertia's rand"
Rand B is "Jolanda's rand" 


Lees even aandachtig de beschrijving door, 
zodat je precies weet wat je moet doen en welke rand je gaat haken. 
Volgende week ga je dan verder met de keuze van jouw rand.


Heel veel succes en plezier!
Lieve Groetjes
Tertia


11 opmerkingen:

  1. dankjewel dames voor dit heerlijke avontuur en voor het voorlaatste deel van het patroon. Ik weet nog niet welke rand ik ga kiezen want ik ga nog even door met haken, heb nog heel wat garen over en wil mijn deken ook wat groter hebben, 2 op 2 meter zou ik hem willen, zodat hij op ons bed past, dus er mag nog een flink stuk bijgehaakt worden hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hoor! Wat een werk moet dat zijn geweest voor jullie. Respect!
    Fijn weekend.
    Xxx Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O no, bijna klaar? Wat jammer. Ik ga, denk ik, voor B. Nu als de gesmeerde bliksem mijn achterstand inhalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk dat we zelf onze eindrand kunnen kiezen!! Voor mij al duidelijk welke het wordt :).
    Ik heb onwijs genoten van deze cal. Mijn eerste keer en ik heb dankzij jullie uitgebreide beschrijving heel goed leren haken. Dank jullie wel daarvoor.
    Ik ben nu officieel haakverslaafd ;).

    Ik hoop van harte dat jullie volgend jaar weer iets leuks gaan doen?? Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee dat jullie ons uit twee verschillende randen laten kiezen. De een zo vrolijk, de ander rustig. Ach ja, zo komt aan alle leuke dingen langzaam een eind.
    Zo tof dat jullie deze deken hebben ontworpen en deze CAL hebben georganiseerd. Echt knap.

    (Je hebt in het bericht bij de link het verkeerde weeknummer staan. Het is week 35)

    Groetjes en fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je oplettendheid....gelijk even aangepast ;-)

      Verwijderen
  6. Dames, wat zijn de randen leuk!!!! nee super leuk zelfs, ik kan niet kiezen. Gelukkig heb ik 2 dekens waar ik een rand aan kan maken.
    Dank jullie wel voor alle beschrijvingen, de gezellige berichtjes, de mooie dekens!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank voor alle heerlijke weken haken en de patronen. Deze kunnen we weer gebruiken want stil zitten kan ik niet.
    Ik ga trouwens voor rand A

    Gr. Jacoline

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel leuk dat we kunnen kiezen uit 2 verschillende randen. Ik ben er al uit: het gaat A worden. Nu eerst mn toeren nog inhalen tot de rand. Mn leren labeltje heb ik ook al in huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Congratulations- your design is a Best Throw Nominee for The Crochet Awards! Find out more about us on our Facebook page at TheCrochetAwards or our website TheCrochetAwards (dot) com

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zou graag in eer keer het patroon van cak 2015 willen downloaden. Is dat mogelijk?

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!