zaterdag 23 september 2017

#Handboekenchallenge augustus

Augustus.....
De uitdaging voor de handwerkboekenchallenge van augustus was natuurlijk Vosje Victor!!


Alle ingrediënten gingen mee op vakantie.....
En gingen ook weer net zo hard mee terug naar huis :-(
Maarrrrr.....thuis werd er aan Vosje Victor gehaakt hoor!
Alle onderdelen waren keurig op tijd klaar in augustus, 
binnen een week zelfs!

Ik haakte Vosje Victor met heerlijke zachte Softfun van Scheepjes.
Dit garen is dikker dan wat ze bij het originele patroon hebben gebruikt.
Hierdoor is Victor vele malen groter uitgevallen, maar dat vind ik niet erg hoor.
Wat wel spannend was.....of ik genoeg garen had?


Ik heb bij de armpjes, de pootjes en zijn staart, het één en ander moeten improviseren,
oftewel creatief moeten oplossen, maar het is me gelukt!!


Dussss in augustus waren alle onderdelen gehaakt.

Arme Vosje Victor, hij heeft lang moeten wachten voordat hij een échte mooie grote vos mocht zijn......zie hem liggen, buiten op de stoep :-( 



Zoals jullie misschien wel weten?
Is amigurumi haken niet helemaal mijn ding.
Alle losse onderdelen aan elkaar haken vind ik nogal een hele uitdaging.


Wat rotwerkje om alle onderdelen op de juiste plaats te krijgen.
Het is alsof Vosje Victor een acupunctuur ondergaat *U*
Dit is de fase dat ik bijna afhaak bij het amigurumi haken.

Het is dat het eindresultaat altijd zo leuk is!
Een zelfgemaakte knuffelbeestje, wie wilt dan niet??

Dus na enige tijd van haken, vullen en naaien......is in september dan deze #handwerkboekenchallenge afgerond.

Vosje Victor is klaar!!


Hij is wel een beetje verlegen hoor ;-)



Psssstttt kom maar hoor, Vosje Victor......


Wat ben jij lief en wat heb jij een mooie sjaal om!


Je hoeft écht niet verlegen te zijn........


Misschien zijn er wel mensen die jou willen adopteren?
Bij belangstelling mag je ons altijd een mailtje sturen.

Lieve Groetjes
Tertia en Vosje Victor

13 opmerkingen:

  1. Hey Tertia,
    Wat is Vosje Victor leuk geworden zeg. Heel mooi. En weer een handboekenchallenge af. Top :-)
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed gelukt! Ik heb ook iets gemaakt uit dat boekje, ik vond het patroon super duidelijk, ook hoe je het in elkaar moet zetten! Echt leuke patronen.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach, wat een lieverd, die Victor. En vast ook lekker knuffelbaar met het gebruikte zachte garen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een dotje. Ik ben trouwens ook niet zo van het beestjes haken maar vind het resultaat wel erg leuk.

    Lieve groet, dinah jh

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vos Victor is helemaal top. En vast lekker zacht door het garen dat je gebruikte. Het aan elkaar vast maken van de onderdelen is niet het leukste werkje. Maar dat is met meer afrondende klusjes bij haakwerk. Gelukkig is het resultaat super.
    Hij krijgt vast snel een nieuw huis.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is Victor leuk! Hij ziet er inderdaad wat verlegen uit. :-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schattige snoet!! Goed gelukt en fijn dat je volgehouden hebt! Dat geprul vind ik er ook vaak te veel aan, maar het is het waard, zoals je zegt.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!