dinsdag 17 september 2019

Het Cal-seizoen is van start gegaan.........

De zomer is voorbij, de dagen worden korter en kouder.
Op het www zie je nu de nieuwste wintergarens volop voorbij komen en daarmee ook nieuwe Crochet Alongs!!
Ik heb er al een aantal gespot die ik jullie niet wil onthouden.
Uiteraard laat ik jullie de Cal's zien waarbij een deken gemaakt wordt.
Want....#dekenshakenismijnding en hopelijk ook de jouwe!!

Fotocredits: Scheepjes

Scheepjes presenteerde begin deze maand de Rozeta Cal.
Deze deken is ontworpen door Tatsiana van Lilla Björn Crochet
Het ontwerp voor deze prachtige rechthoekige deken is geïnspireerd op de prachtige roosvormige raampartijen in gotische gebouwen en hoe gedurdende de dag het licht hier doorheen valt.

De Cal start op 9 oktober 2019 en de patronen zullen gehost worden in de Facebookgroep van Scheepjes, klik HIER om naar de Nederlandse groep te gaan.
Totaal zal deze Cal 11 weken gaan duren en dan ben je halverwege december klaar met je deken.

Er zijn kits samengesteld in 2 garenkwaliteiten (Colour Crafter en Our Tribe) en beide in 4 kleurstellingen: Dawn, Twilight, Dusk en Midnight.
De afmeting van de deken zal met Colour Crafter ongeveer 140 x 173 cm worden en 
met Our Tribe 115 x 145 cm. 

Meer informatie over de deken omtrent de kleuren, het garen en de prijzen van de kits kan je vinden op de website van "Scheepjes"

Fotocredits: Scheepjes

Scheepjes is goed bezig, want vandaag zag ik weer een Cal voorbij komen.
De Botanica Blanket, een ontwerp van Rachele van Cypress Textiles.
Rachele is geïnspireerd door de Kopenhaagse Botanische tuin.
Verschillende tinten groen worden met ecru gecombineerd.
Check de blog van "Cypress Textiles" voor meer informatie en inspiratiefoto's.

Voor zover ik kan nagaan is deze Cal een mix van eerder gebruikte ideeën, squares en randen. 
Helaas kan ik nergens vinden wanneer deze Cal van start gaat en hoelang deze zal gaan duren.
Evenals het patroon in het Nederlands zou komen, is de vraag.
Rachele heeft haar deken van Scheepjes Catona gemaakt en ze hoopt dat een compleet garenpakket voor deze deken samengesteld gaat worden. Op haar blog laat ze ook andere kleurencombinaties zien.
Binnenkort zal er verdere informatie komen met meer details en dan zal allicht het één en ander duidelijk gaan worden. Maarre....ik vind het een super mooie deken en zal deze Cal nauwlettend in de gaten gaan houden ;-) 

Fotocredits: Anniedesign

Gisteren is de Bláithín Blanket Stash-Busting Cal van Anniedesign begonnen.
Het moet een relaxed project gaan worden, elke 2 weken wordt een patroon van een bloemen square gepost, deze wordt gecombineerd met een basis square, om af te wisselen.
Een perfecte deken waar je al je restjes garen in kan verwerken!

De originele deken bestaat uit 72 vierkantjes, waarvan 36 bloemen squares zullen zijn en 36 basis squares. Maargoed, je kan je deken net zo groot/klein maken als jezelf zou willen.
Maak je vooral niet druk over perfecte kleurencombinaties wanneer je restjes gaat gebruiken.
Houdt wel rekening mee dat de allerlaatste toer uit dezelfde kleur bestaat (mocht je dat willen zorg voor genoeg garen in betreffende kleur) 
Meer informatie voordat je aan deze deken wilt beginnen, kan je HIER vinden.

Inmiddels is de beschrijving van de eerste square gepost, de Bramble square en de beschrijving van het basis vierkantje.
Klik HIER om naar de blog van Anniedesign te gaan voor de beschrijving van het patroon.
 Let op! Het patroon is Engelstalig, maar er zijn erg duidelijke fototutorials en met een vertaalschema is het echt prima te doen. Ik heb nu 2 Cal dekens vanuit een Engelstalig patroon, zonder problemen gemaakt. Wanneer je er rustig in verdiept valt het allemaal best wel mee :-)

Mijn handen jeuken om deze deken te maken....ik heb zoveel restjes Caron Simply Soft in verschillende kleuren klaar liggen, maar ik moet écht eerst nog even een paar projecten afronden van mezelf :/-

Fotocredits: Cherry Heart

Jáááá.........deze Cal van Cherry Heart vind ik echt super mooi!
Een heerlijke romantische deken van verschillende squares en een waanzinnig mooie rand :-) 
Deze Cal start op 24 september 2019 en zal 8 weken duren.
Vandaag is het "voorbereidend" PDF-bestand gepost waarin het één en ander uitgelegd wordt.

Voor deze deken is een compleet garen pakket samengesteld, alleen deze is in het buitenland te bestellen. (Black Sheep Wools) Wanneer je een compleet garen pakket besteld krijg je er ook bonus squares bij.
Voor zover ik begrijp werkt dit via een code dat bij je pakket in zit. Het is mij nog niet duidelijk of deze bonus squares ook los gekocht kunnen worden. 
Ik ben benieuwd naar de freebies squares en hoe de deken er dan in zijn geheel gaat uitzien.

Er zijn verschillende kleurencombinaties te krijgen met verschillende garenmerken.
Er wordt gebruikt gemaakt van Scheepjes Stonewashed of Stylecraft Bambino/Belissima
De deken zal ongeveer 117 x 148 cm worden.

Alle ins en outs over deze deken, de kleurencombinaties, het garen, ect. en het voorbereidend PDF-bestand kan je vinden op de blog van Cherry Heart, klik HIER om naar haar blog te gaan.

Wauwwww wat een mooie start en voornemens voor deze Cals, ik ben er nog niet uit welke ik zou gaan maken, maar ik ga ze zeker volgen (en de patronen opslaan) Voorlopig hoeven we ons in ieder geval niet te vervelen en de kans dat de haaknaald een rustpauze krijgt zit er ook niet echt in ;-) 
Weet jij al of je mee gaat doen aan een Cal en welke van deze 4 heeft de voorkeur?

Lieve Haakgroetjes
Tertia 


6 opmerkingen:

  1. Ik ga voor de cherry heart. Is prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijke inspiratie! Leuk!
    Maar ga aan geen van deze beginnen ;-). Eerst andere projecten afronden.
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Tertia,
    die van Cherry heart vind ik zooooooooooo mooi. Vooral in de originele kleuren. Ik twijfel heel erg, maar ik denk dat ik over moet slaan, aangezien ik nog zoveel dekens af moet maken. Maar misschien dat ik hem later alsnog ga maken. haha. Veel plezier met haken.
    Fijne donderdag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De Fiesta CAL van Tinna ziet er ook gaaf uit... 😊

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!