dinsdag 18 mei 2021

Kussen Olle

 


2021, vakantie in eigen land.

Wederom geen all-inclusieve appartement op Rhodos, maar dit bescheiden huisje van Landal Greenparks aan de Reeuwijkse plassen.....
Ipv Griekse zonnestralen hadden we Herfstachtig voorjaarsweer :-)
Ach....we hebben ons vermaakt. Met prive sauna, zonnehemel en ligbad als klein beetje luxe hebben we heerlijk kunnen ontspannen. Ik heb heerlijk kunnen haken aan mijn Sweet Blossom Blanket!

Inmiddels zitten we alweer in de gewone beslommeringen van het leven (werken, huishouden, eten, slapen en dat soort dingen) 
Maar nog voordat we naar dit fijne vakantiehuisje gingen had ik al een leuk projectje klaar, dat ik nog niet had laten zien!

Kussen Olle


Het is een kooppatroon van Handwerkjuffie.
En het doet misschien een beetje Scandinavisch aan.
Dat klopt, want Stéphanie heeft een liefde voor het handwerken in Scandinavisch design.

Kussen Olle, zag ik al jaren geleden voorbij komen, maar tot nu toe nog geen reden gehad om deze te gaan haken.
Tot de dochter met de vraag kwam of ik een paar kussens kan haken die bij haar V-stitch deken past.
Nou er waren nog genoeg restjes garen over, dus dat zou wel moeten lukken!

Ik moest gelijk aan Olle denken.
Gelukkig was de dochter ook erg enthousiast en zo kocht ik dus het patroon.
Laten ze bij de Hema ook nog de juiste binnenkussen (30x50 cm) hebben!
Ik kon aan de slag.

Dit project kwam precies op het juiste tijdstip.
Ik had net die haakmisser gehad en was een klein beetje klaar met grote dekens haken.
Het patroon van Kussen Olle moet je even doorhebben, maar de beschrijving is zo duidelijk dat ik al gauw een mooi stukje op weg was.


Inmiddels is de kussen af en ligt 'tie te pronken op dochters bed.
Hij past zo mooi bij de V-stitch deken.


En check die leuke gehaakte knoopjes dan eens :-)


Het was wel een klein putswerkje maar het maakt de kussen dan wel helemaal "af" 
En weet je.....kussens haken is ook erg leuk. Vooral wanneer je restjes over hebt van een groot dekenproject. Dit heb ik eigenlijk niet eerder zo gedaan, maar ik denk dat daar in de toekomst verandering in gaat komen !


Inmiddels is de vraag voor een 2e bijpassende kussen al ingediend ;-) 
Maarre........eerst de Sweet Blossom deken haken. 
Ik kan je nu al vertellen dat ik enorm geniet van het haken hieraan.
Volgend blogberichtje vertel ik je er alles over mét natuurlijk foto's van mijn vorderingen.

Oja ben je enthousiast over het patroon van Kussen Olle??
Het kooppatroon vind je via de webshop van Handwerkjuffie.
Klik HIER om naar het patroon te gaan.

Lieve Haakgroetjes
Tertia

4 opmerkingen:

  1. Heel mooi kussen, mooie steek ook! En wat een heerlijk huisje!

    Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Tertia,
    Wat een ontzettend mooi kussen. Zo gaaf om het bijpassend bij een deken, een kussen te haken. Top idee.
    Fijne avond.

    lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou dat ziet er niet verkeerd uit dat vakantiehuisje, maar ja Griekse sfeer is toch wat anders. Hopenlijk zit het eraan te komen. Fijn he dat je de mood met het haken terug hebt gevonden. Oh ja handwerkjuffie zulke leuke dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het huisje ziet er heel gezellig uit van de buitenkant. Doet ook een beetje Scandinavisch aan.
    Het kussen past erg mooi bij de deken. Ja, leuk hè, kussens haken. Duurt iets minder lang dan een deken en kent ook vele opties.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!