maandag 26 april 2021

Deken inspiratie

 Hoi lieve volger,

Dank voor jullie massale begrip voor mijn haakmisser. 

Een enkeling vonden het zonde dat hij in de kliko was beland, -want misschien kon er iemand anders nog blij van worden-, maar voor mij was dit de beste optie. Ik wilde dat ding niet meer onder ogen komen.

Ik voel me nog steeds opgelucht en bevrijd en ik kan weer met enthousiasme fantaseren over welke deken mijn volgend project gaat worden (naast de vele wip's ik nog heb liggen *U*)

Ik heb weer verschillende dekens gespot en ik wil jullie graag inspireren.

Foto @ Coastal Crochet

Ik begin met de Cal van Coastal Crochet. Ik ben fan van Eleonora, ze maakt zulke prachtige patronen voor dekens en haar nieuwste Cal is de "Picnic on the Beach blanket"

Een heerlijke deken, met verschillende technieken/steken en zoals ik van haar gewend ben, legt ze alles overduidelijk uit in haar patroon en bijhorende tutorials (YouTube). Het patroon is in het Engels, maar zelfs ik kan deze volgen. 

De cal is in februari dit jaar al begonnen, maar uiteraard kan je deze op je eigen tempo alsnog gaan haken. Het gratis patroon vind je op de website van Coastal Crochet. Klik HIER om naar de website te gaan en zoek op "Picnic on the Beach Blanket" 


Foto @haakplein
Jolanda en Naomi hebben ook weer een leuke cal-deken gemaakt.
De Ups 'n Downs-Cal. 

Het is een gevarieerd en af en toe uitdagend zig-zag patroon geworden.
Deze cal is begonnen in april, maar ook bij deze kan je alsnog aanhaken om in je eigen tempo deze deken te gaan maken. 
De gratis patronen kan je vinden op de website van Haakplein.
Klik HIER om naar de website te gaan.


Foto @Sirdar

Deze Cal vind ik echt zo mooiiiii :-)!
Het is de Sweet Blossom Blanket Cal naar ontwerp van Sue van Sweetpeafamilycrochet. Ik volg haar al enige tijd via Instagram en toen zag ik deze cal voorbij komen.
Ik was op slag verliefd.
Het is een samenwerking met Sirdar, die garenpakketen voor deze cal uitleverd. Maar je kan natuurlijk gewoon met je eigen gekozen garen mee haken want het patroon is gratis.
Let op: het is een Engelstalige Cal, maar alle steken worden supergoed uitgelegd via een tutorial (YouTube) 
Ik heb een account aangemaakt op de website van Sirdar en me aangemeld voor deze cal. Ik krijg, zodra er een nieuw patroondeel online komt, deze automatisch in mijn mailbox via een downloadlink.
Super handig!

Klik HIER om naar de website van Sirdar te gaan, waar je gratis het patroon kan aanvragen.

Mocht je een Instagram-account hebben, ga dan zeker Sweetpeafamiliycrochet volgen! Een aanraden qua haak (en kleuren) inspiratie.

Foto @Wolplein
Ook dit jaar heeft Wolplein weer een prachtige droomdeken gemaakt.
Inmiddels is dit de 5e versie van deze droomserie.
Jaaaa, ik vind het echt een plaatje!

Helaas  is het geen gratis patroon. Persoonlijk vind ik dit erg jammer omdat een "Crochet Along" immers het gevoel van "samen haken" is en je hiermee mensen uitsluit. Natuurlijk snap ik dat een patroon ontwerpen heel veel tijd en energie kost, ik weet er alles van. Maar dan toch......

Maargoed, het weerhoud mij er niet van om deze cal toch te benoemen. Er zijn garenpakketten in verschillende kleuren verkrijgbaar, maar uiteraard kan je ook ander/eigen garen gebruiken.

Ik ben ooit begonnen aan de allereerste droomdeken, dat was helaas geen succes, maar het garen heb ik nog liggen.....ik denk dat het maarzo mogelijk is dat versie 5 wel gemaakt gaat worden ;-) 

De cal is inmiddels van start gegaan, maar wanneer je overweegt om het patroon te kopen, krijg je alle tot nu toe beschikbare weken die geweest zijn, als downloadlink via je mailbox opgestuurd.

Klik HIER voor het kooppatroon.


Nou stuk voor stuk allemaal prachtige dekenprojecten......ik hou ervan ;-)
Dacht ik eerst nog dat ik niet zou kunnen kiezen met welke deken ik wil gaan starten, ben er inmiddels toch uit! 



Kijk het mandje met mijn favoriete Caron Simply Soft garen staat al klaar! 
Mooie pastel tinten........

Ik ga beginnen aan de "Sweet Blossom Blanket Cal" en ik heb er helemaal zin in!!
Gelukkig is mijn haakflow weer helemaal terug :-)

Lieve haakgroetjes
Tertia

6 opmerkingen:

  1. Hey Tertia,
    Oh, wat heb je weer mooie dekens op een rij gezet. Die eerste vind ik ook heel erg gaaf. Maar die laatste waar jij aan gaat beginnen wou ik eigenlijk ook wel heel graag maken. Je hebt namelijk nooit dekens genoeg he. haha. Eerst maar eens weer een deken afmaken. Ik moet nog 5 rijen van mijn hexagon bloemendeken. Ik kijk heel erg uit om jouw deken te zien :-).
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed van je de zin is terug. Ja en alleen de naam is al so cute. Succes met je sweet blossem!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De Sweet Blossom is mijn favoriet. Zo mooi met al die verschillende structuren en ik ben dol op streepjes. Dat komt hier erg mooi naar voren. Fijne inspiratie deel je met ons.
    Leuk dat je gestart bent met een nieuwe deken. Ik volg je reis graag. Veel haakplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die eerste deken... wat een leuke en vrolijke... moet mezelf bedwingen om niet naar de wolwinkel te rennen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hai, ik wil eerst zeggen dat je patronen geweldig zijn en helemaal ook omdat ze gratis zijn.
    Ik wil graag voor de derde keer de 2014 cal gaan haken. Voor mijn 10de kleinkind.😍 allen het downloaden van de patronen en lukt niet. Er staat steeds , not found, heb jij een idee waarom dit gebeurd? Graag hulp. Groet Leentje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Leentje, check even het tab blad bovenaan de site voor de cal 2014, daar heb ik een berichtje geschreven over dit probleem

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!