zondag 1 augustus 2021

Niet omdat het moet, maar gewoon, omdat het kán

Haaaiiiiiii, 

In mijn laatste blogpost schreef ik al dat de komende weken in het teken zou staan van onze keukenrenovatie en dan is zo pardoes een hele maand voorbij gegaan zonder een blogverhaaltje te hebben geschreven.

Ik zou graag een update willen geven over onze vernieuwde keuken, maar het is nog niet helemaal klaar. We zitten te wachten op een inbouwvaatwasser die nog (steeds) geleverd moet worden. De foto's van het eindresultaat houden jullie nog tegoed :-)


Tussen alle verbouwingsperikelen heb ik wel geprobeerd om "zen-momentjes" te creëren en heb ik toch een aantal blokken tunisch kunnen haken.


Mijn "verstandige ik" wilde deze Caro's woondeken eerst af hebben, voordat ik met iets nieuws zou gaan starten, maar ik kan je vertellen dat dát compleet is mislukt :-(

Het kriebelde weer eens om iets nieuws te beginnen.
Dus maakte ik een proeflapje.......


Een project wat al jaren op mijn ~wil-ik-ook-nog-haken-lijstje~ staat.
De bollen van budget yarn liggen er al klaar voor, echt heerlijk zacht garen, wat prima haakt.

Tot nu toe is het nog bij dit proeflapje gebleven.
Voor degene die me al wat langer kennen heb ik een eeuwige strijd met eerste netjes een project afronden of alvast gaan beginnen aan iets nieuws.
Soms is mijn verstandige ik heel standvastig, maar soms heb ik een zwak momentje......

Ik geniet nu van 2 heerlijke vakantie weken, niks bijzonders, "gewoon lekker vrij zijn" (een paar daagjes Amsterdam met dochter, als moeder-dochteruitje staat nog wel in de planning)

Niets is fijner om ook een bezoekje te brengen aan een wolwinkel.
Mijn nieuwe 2e handse Fiatje 500 bracht mij afgelopen donderdag naar Wolplein.
Even kijken, voelen en inspiratie opdoen.

En jajaja mijn eigen wolzolder puilt uit met garen, maar het laatste anderhalf jaar heb ik behoorlijk op rantsoen gestaan en zijn er weinig bolletjes bij gekomen.
Na het opsparen van mijn gekregen fooitjes vond ik dat ik best iets mocht kopen *U*
(niet omdat het moet, maar gewoon omdat het kan)


Ik kocht deze bollen van Stylecraft: Bellissima en Bambino,
allebei 100% premium Acryl garen.
Ze voelen super zacht!

En hoewel ik met mijn "verstandige ik" had afgesproken dat ik éérst het tunisch haken zou afmaken, was de verleiding te groot. De nieuw gekochte bollen schreeuwden het uit om mee te gaan haken en in een zwakke moment waren de eerste toeren van een nieuw dekenproject gehaakt.


Het is de Spice of Life Cal, een oude Cal uit 2015, met een original remix garenpakket anno 2021.
Dat wil zeggen.....ander garen maar de "originele" kleuren die ook in de eerste cal gebruikt zijn.

De Spice of Life Blanket is ontworpen door Sandra van de blog "Cherry Heart",
in DIT blogbericht kan je alles lezen over deze vernieuwde versie.



 "Part 1" heb ik gehaakt en ik vind het nu al helemaal "bellissima" worden :-)
De kleuren, het garen en het patroon.......ja dit is echt een project waarvan ik blij wordt.

Maarrrrrr......nu ga ik eerst weer een rij Tunisch haken, om mijn "verstandige ik" ook tevreden te houden ;-) 
Ik geloof dat een beetje afwisseling het beste voor mij werkt!

Ik wens jullie een fijne zondag
Lieve Haakgroetjes vanuit een regenachtige Olst
Tertia

2 opmerkingen:

  1. leuk project Tertia. En zie ik het goed? heb je meteen de draadjes weggewerkt? volhouden hoor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. allebei erg mooi en ja verwen je zelf maar eens op zijn tijd ik snap het helemaal

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!