dinsdag 21 maart 2023

Poppendinsdag #1

 Poppendinsdag op mijn blog en vandaag het eerste blogverhaaltje.

Ik las dit op de blog van de Breimeisjes, klik HIER om naar haar blog te gaan voor de poppenverhaaltjes.

Vanaf vandaag ga ik mee-bloggen met dit item, niet elke dinsdag, maar wel op een dinsdag wanneer er poppen-avonturen te vertellen zijn.


Wist je dat Carolientje een tweelingbroer heeft?
Dit is Kareltje, met zijn stoere pet en super hippe jeans.


Net zoals bij Carolientje, had ik veel lol tijdens het haken van Kareltje.
Tijdens de "making off" zette ik hem een super coole zonnebril op, vind je niet dat hij een beetje op Elvis lijkt :-)


Ik haakte zijn broek met een blauw gemêleerd garen, zodat het een echte jeans-uitstraling kreeg. Ook maakte ik de stiksels wit en als extra een haakte ik een witte biasband langs de pijp. Zo is het een hele hippe jeansbroek geworden.


Zijn shirt kreeg een grote ster ipv een smiley volgens het originele patroon. Ik vind dit beter bij mijn Kareltje passen *U*


Samen met zijn zus Carolientje ging hij sneakers shoppen. Ze scoorde witte gympen met een zwarte zool en zwarte veters, helemaal zoals Kareltje in gedachten had. 


Wat een leuke twins zijn Carolientje en Kareltje. Ik ben benieuwd welke avonturen ze gaan beleven. Wie weet tot een volgende poppendinsdag!

Carolientje en Kareltje zijn patronen van Caro's Atelier.
Klik HIER om naar de website te gaan voor deze patronen.

Lieve Groetjes
Tertia

9 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk stel, zo samen. Erg leuk gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig stel, zo samen. Erg leuk gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk stel, geweldige foto's ook.
    Ik heb direct een linkje toegevoegd in 't rijtje op mijn blog :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Tertia,
    Wat ontzettend leuk zijn carolientje en kareltje. Zo schattig. Ze zijn hartstikke lief zo samen. Kareltje is heel stoer. Leuk hoor.
    fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig duo.
    Leuke details heb je toegevoegd. Dat maakt het helemaal af.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk setje! En een goed poppenpatroon, zo te zien.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!