vrijdag 3 maart 2023

Project-bags

 Op Instagram zie ik "ze" veelvoudig voorbij komen tijdens speciale verkoopmomenten.

Meestal ben ik te laat om er -verkocht!- bij te zetten, maar nog leuker zou zijn wanneer ik ze zelf zou kunnen maken, bedacht ik me.

Een hele poos zat dit zo in mijn gedachten, maar ik kwam er niet veel verder mee. Want het goede patroon ontbrak..........


Terts waar héb je het over??

Nouja....., dit kwam zo ter sprake tijdens een koffiedate met een vriendin. Zij gooide google erop los en vond binnen no-time het patroon om zelf een project-bag te maken.

Vriendin had nog nooit van een project-bag gehoord, maar door mijn verhaal raakte ze ook enthousiast en zo kwam het dat we een datum planden om onze eigen project-bags te gaan maken.

Ik vond mijn naaimachine ergens achteraf, verscholen tussen de bollen bol, griste een paar leuke lapjes die ik nog had bewaard uit mijn quilt tijdperk en zo ging ik afgelopen woensdag naar mijn vriendin toe.

Ouderwets, gezellig samen achter de naaimachine. (om een verhaal kort te maken, zo'n 15 jaar geleden zaten we vaak samen om kleding te maken, we gingen zelfs samen naar naailes)

Ik moest letterlijk mijn naaimachine afstoffen, want het was alweer een tijdje geleden dat deze gebruikt was. Maar hé die Bernina had er best zin in! Ik denk dat mijn naaimachine zo'n 23-24 jaar oud is, maar ze snort nog net zo goed als toen :-)


Ik moest heel even wennen aan het gevoel, maar naaien is iets wat je eigenlijk niet zo één, twee, drie verleerd. 
Mooie rechte doorstik-naadjes......ik kan het nog :-)


Het gevonden patroon van deze project-bag is super duidelijk en goed uitgelegd. Je hoeft écht geen opleiding voor coupeuse hebben gedaan. Wanneer je de basis van het naaien kent, kom je er zeker mee uit de voeten.
In één ochtendje hadden we onze eerste project-bag klaar!!


Wat is 'tie leuk geworden, vind je niet???!!!

Het smaakte naar meer.....
dus in de middag was project-bag nr. 2 ook af :-)


Ook al zo'n leukerdje he!!

De stofjes had ik nog liggen.....
de tunnel aan de bovenkant heeft het zelfde stofje als de voering.
En de onderkant (het bruine stuk) is een tafelloper van de Action....een tafelloper, jááá echt waar.
 Het voelt als een soort van skai-leer met een zachte achterkant. Een ideaal stofje voor de bodem van zo'n tasje :-)


Het patroon voor deze project-bag kocht ik bij "Sew Natural".
Je krijgt dan een naaipatroon dat bestaat uit een uitgebreide uitleg voor het naaien van een project-bag in maat S.
Hierbij zijn tips voor het maken van een zero-waste versie en een patchwork/ stofrestjes versie.
Ook krijg je een uitleg hoe je gemakkelijk een maat M en/of maat L project-bag kan maken.

Ben je nu ook enthousiast geworden en wil je ook graag je eigen project-bag maken?
Klik HIER om naar het kooppatroon te gaan.


Ik ben helemaal blij met mijn eigen gemaakte project-bags. 
En het kan maar zo zijn dat er nóg meer gemaakt gaan worden :-)

Lieve Naaigroetjes
Tertia

6 opmerkingen:

  1. Die zien er geweldig uit! Ik heb een naaimachine, weet dat ik heel netjes kan naaien, maar beleef er nooit plezier aan. Nu krijg ik toch de kriebels, zal ik ook...?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Muy bonitas las dos, ya ves que la costura no se olvida. BESICOS.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Tertia,
    Super knap gedaan zeg. Heel mooi geworden. Knap hoor, na zoveel jaar weer iets oppakken.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zijn ze mooi geworden!
    Goed idee van de stevige bodem zo.
    Projectbags zijn zo handig in gebruik. En erg leuk projectjes om zelf te maken. Zo kun je 'm helemaal naar eigen smaak maken.
    Ik denk idd ook dat je naaien nooit helemaal verleert. Leuk dat je het weer opgepakt hebt. Knap werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk om dat samen te doen! En je tasjes zijn wel heel er-rug leuk zeg..

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!