zaterdag 8 april 2023

Een slowproject, de primulaplaid



 Heeeel lang geleden begon ik aan de primulaplaid van Arne en Carlos.

Dit patroon staat in het boek "Arne en Carlos breien de bloemetjes buiten". Naast brei-patronen staan er ook enkele haakpatronen in het boek, waaronder deze vrolijke bloemen deken.


 In het kader van "slash your stash" (ik weet niet of dit de juiste term is, maar het bekt wel erg lekker.....) is het een ideaal project om je restjes garen op te maken.

Aangezien Caron Simply Soft mijn lievelings garen is en ik diverse dekens hiervan heb ge(m)haakt, heb ik genoeg restjes over.  Ik was al langer op zoek naar een leuk restjes project en na een aantal pogingen van diverse patronen proberen, gaat het deze primulaplaid dus worden!!

Zo begon ik dus een paar jaar geleden aan dit project, gewoon wanneer ik in m'n haakbubbel op mijn #nieuwezolderplek zit, worden er een paar gehaakt.


Het is een echte slowproject.....want het is heel lang bij dit hysterische geheel gebleven.
Veel kleur in willekeurige volgorde.....niet denken maar gewoon een kleurtje pakken.


Maar de afgelopen weken zocht ik de rust op mijn #nieuwezolderplek (die niet meer zo nieuw is en inmiddels vol staat met bakken garen)

Ik vind het soms erg fijn om in mijn eigen haakbubbel te zitten, ik zoek dan bewust de rust op. Ik en mijn haaknaald en Caron garen.....en zo is de primulaplaid weer ietsjes gegroeid.


Af en toe maak ik een fotootje om mijn work-in-proces te laten zien.
De deken in wording is nu een kwartslag gedraaid, zodat linksboven de eerste hoek gaat vormen.
Vanuit die positie worden er steeds meer bloemen toegevoegd.
Het wordt een kleurrijk geheel omdat de deken uit restjes garen gemaakt wordt. 
Ik ben er nog niet helemaal uit of ik dit bonte geheel nou écht mooi ga vinden.
Bij anderen, die zo'n kleurrijke deken maken vind ik het altijd prachtig eruit zien, maar bij mijn deken zie ik het nog niet......Gek he?
Maar ik denk, wanneer hij helemaal af is, dat ik er toch wel blij mee ga zijn :-)

Een slowproject dus.....geen idee wanneer deze primulaplaid af zal zijn. Maar het is in ider geval wel een kleurrijk feestje om aan te haken!! ;-) 

Lieve Groetjes
Tertia

 

7 opmerkingen:

  1. Echt vrolijk, deze bloemendeken in wording!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er nu al zo leuk uit! Gewoon zo doorgaan en telkens genieten wanneer er weer een bloem bij is gekomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er nu al zo leuk uit...gewoon doorgaan en telkens genieten wanneer er weer een bloem bij gehaakt is!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk rustig aan zo'n fraaie deken werken. Fijn hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik houd hier wel van. Ik haak en brei vrij veel. En van de restjes worden weer "regenboogdekens" gemaakt. Heerlijk om te doen. En inderdaad goed voor het uitdunnen van de wolvoorraad. Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel vrolijk! Deze deken staat ook nog op mijn verlanglijstje om te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een mooie besteding van je restanten.
    Heerlijk zo'n project waar je steeds een stukje aan haakt.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!