maandag 24 april 2023

Waar was ik gebleven....?

 


Nou....zo'n drie jaar geleden begon ik aan de hexagonbloemendeken van JipbyJan.
Veel verder dan 5 hexagons was ik niet gekomen, maar nu was ik op zoek naar een geschikt dekenproject om tijdens de vakantie (en daarna) aan te gaan haken.

En deze bollen staarde me, op m'n #nieuwezolderplek (die niet meer zo nieuw is) hoopvol aan :-)

Aangezien ik de hexagon bloemendeken nog steeds een plaatje vind, pak ik dit project weer op. Ik haak mijn deken met Caron Simply soft garen (mijn lievelings).

Ik zocht de kleuren dicht bij het originele patroon (die gehaakt wordt met stylecraft).
Alleen 3 jaar geleden had ik een mint kleur uitgezocht ipv een paarse tint......waarom ik dat heb gedaan weet ik eigenlijk niet meer, dus deze heb ik nu toch maar vervangen voor een paarse!


Ik kan me ook herinneren dat ik zat te worstelen met de lay-out, met name over het kleur-verloop naar de ecru hexagonnen. Maar nu -3 jaar later- ga ik toch nagenoeg het patroon volgen. 
Wel twee rijen gekleurde hexagonnen extra, maar twee rijen ecru hexagonnen minder. Zo vind ik de deken wat meer in balans......

Zo ziet de originele deken eruit
Fotocredits "Janneke Assink"


Het patroon van deze deken is helaas niet meer te koop, JipbyJan is gestopt met haken en ontwerpen. 


Ik heb wel zitten worstelen met het "join-as-you-go" methode.
Toen der tijd had Janneke een kleine tutorial gemaakt hoe dit moet en gelukkig kon ik dit nog vinden op Youtube :-)

Het leuke van deze hexagon, vind ik, dat de laatste toer in de achterste lus gehaakt wordt, waardoor je het bloemmotief goed kan zien!


En ik moet zeggen dat deze blommetjes lekker weg haken, ik zit helemaal weer in de flow van het haken :-)


De hexagonnetjes gingen mee op vakantie en onder het genot van een roseetje en een lekker hapje werden er heel wat hexagonbloemetjes aan elkaar gehaakt.


-Life is good-


En ik wordt me toch een portie blij van deze deken.
Het eerste stukje van het kleurverloop naar ecru zit eraan gehaakt. Het leuke effect van deze deken gaat nu echt beginnen!


Yesss I like this!!!

Even nog een paar foto's van mijn work in process.....
gewoon omdat de bloemetjes zó leuk zijn *U*





Lieve haakgroetjes
van
Tertia




3 opmerkingen:

  1. Prachtig project, mooi dat je het weer opgepakt hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Tertia,
    Wat een prachtig project is dit. Ik heb hem ook gemaakt en wordt nog steeds heel vrolijk ervan. Ik vond dat vele ecru ook niet zo mooi, ik heb al mijn hexagons bont gekleurd gelaten. Haha. Heel veel plezier met dit project verder.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig is deze deken! Dat kleurverloop naar ecru is zo mooi. Leuk dat je het haken aan deze deken weer opgepakt hebt en dat je de smaak weer te pakken hebt. Haak ze!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!