woensdag 29 november 2023

Mijn creatieve wereld

 Hallo lieve Bloglezertjes....

Zijn jullie er nog? 

Wat een stilte hier op mijn blog hé....onbedoeld, soms wordt het leven geleefd en ben je bezig met hele andere zaken dan regelmatig een blogverhaaltje te schrijven.

De afgelopen maanden heb ik keihard aan mezelf gewerkt en daardoor was er erg weinig ruimte om te haken, maar ook had ik daar soms de puf niet voor, laat staan dat ik hier iets gezelligs had om te vertellen.

Ik afgelopen weken heb ik regelmatig zitten denken of ik mijn blog beter niet kan deleten....weg ermee en gewoon lekker posten op instagram, want tja ik schrijf toch niet meer.

Alleen de gedachten dat al mijn haak- en andere avonturen met één veeg verwijderd zouden worden vond ik niet zo leuk....want heus, geloof me, zo af en toe lees ik mijn eigen verhaaltjes weleens terug.

En dat bloggen, het schrijven van verhaaltjes over mijn creatieve wereld, zit eigenlijk nog steeds diep in mijn hart....Dus nee, mijn blog opdoeken is geen optie.

Maarja Terts....kom je dan regelmatiger weer hier iets posten? Naar alle eerlijkheid.....?

Ik hoop het!!

Want ook hierin zitten mijn twijfels......Met name dat bloggen zo 2000 vorige eeuw is, "iedereen" maakt filmpjes op Instagram of op YouTube.....

Oke, nou vind ik mezelf best wel leuk en aardig, maar om nou met mijn kop steeds zo'n filmpje te gaan doen....daar ben ik niet van. Dus bloggen blijft, ook al zou ik het alleen voor mezelf, als een soort van digitale dagboekje gaan doen.

Ja.....maar het haken staat op een laag pitje....wat heb je dan te vertellen? 

Nou, ik hoop dat het haakdipje van tijdelijke aard is, ook de liefde voor het haken zit zo diep, dat gaat nooit helemaal over.

Maar wat heb je dan al die maanden wel gedaan??

Ik ga het jullie vertellen......ik heb een nieuwe hobby ontdekt.

En tuuuuurlijk heb ik getwijfeld of ik hierover wil gaan bloggen, maar "why not"

Het is immers mijn creatieve wereld, een wereld van haken, naaien, wandelen, wat ik al met jullie deelde......daar past dit ook wel bij.

En volg je mij vanwege mijn haakgerelateerde posts? Tja deze andere bezigheden, wat ik ook leuk vind om te doen, krijg je er gratis en voor niks bij. Vind het je niet leuk, ontvolgen/ niet meer lezen kan ook hé.....dat is jouw keuze :-)

Ik heb de keus genomen om jullie mee te nemen in mijn teken-en schilder avonturen. Want dat is wat ik de afgelopen maanden heb ontdekt.

En heus, ik ben geen Picasso of een van Gogh, dat zou ik ook nooit worden, maar ik vind het voor mezelf wel leuk om over een tijdje mijn eigen groeiproces hierin terug te zien.

Ik neem jullie mee naar juni van dit jaar.


Een eerste probeersel om een huisjesportret te tekenen. Dit was een fijne proeflesje van Carla Kamphuis die dat super leuk op YouTube uitlegt.

Het smaakte naar meer......






Via Instagram onder #huisjes_challenge tekende ik een aantal huisjes aan de hand van een foto. 
Elke vrijdag wordt er een foto gedeeld die je in je eigen style kan na tekenen.
In het begin maakte ik enkel pentekeningen, maar als snel wilde ik wel iets met aquarel gaan inkleuren.

Ik kocht in eerste instantie aquarelverf van de Action, niet wetende of ik dit überhaupt wel leuk genoeg zou gaan vinden. Leuk vond ik het zeker, maar ik merkte dat de kwaliteit te wensen over liet (oke, voor action prijsjes mag je dan ook niet teveel verwachten he)
Het zorgde ervoor dat ik binnen no-time aquarelverf van "Van Gogh" in huis had, wat betere aquarelpapier en andere kwasten.
Ik kan je vertellen dat het een hele doolhof is aan wat er allemaal te krijgen is op "schilder" gebied, elke dag leer ik en ontdek ik.

Intussen werden de eerste tekeningen gekleurd, met aquamarkers, met alcoholmarkers en met aquarelverf.





Echt....sommige tekeningen zien er zo knullig uit *U*
Maar het is een oefenproces hé!

Ik ontdekte dat ik het werken met aquarelverf erg leuk vind en zo volgde ik een aantal willekeurige YouTube tutorials.
(Ik ga ze niet opnoemen.....er valt zoveel te vinden op YouTube, zoek gerust zelf naar wat jij leuk vind mocht je het aquarellen ook willen ontdekken)





Ik probeer mijn eigen style te ontdekken.....maar die is er niet.
Ik doe wat ik leuk vind, huisjes tekenen....landschapjes aquarellen







Niet alles is even perfect, maar ik vind het wel ontzettend leuk om te doen!
En dat is wat telt met hobbies, hé.......

Dusssssss.......
vanaf nu zullen jullie regelmatig een tekening of aquarelletje gaan zien op mijn blog.
 #tertiatekent 

Mijn creatieve wereld

Lieve Groetjes
Tertia


6 opmerkingen:

  1. Wat een mooie tekeningen en schilderijen maak je! Lekker mee bloggen hoor! Persoonlijk vind ik blog verhalen een heerlijk ontspannend moment!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Tertia,
    Wat leuk dat je weer terug bent in blogland. Ik ben blij dat je je blog niet gedelete hebt. Ik heb ook nog steeds mijn blog en daar kun je ook zien dat er veel andere content is. Ik maak veel kaarten en teken/aquarel ook heel graag. Voornamelijk mijn kaarten deel ik momenteel op mijn blog en dat is alleen maar leuk. Ik blijf je blog zeker volgen om te kijken wat je nog meer gaat schilderen.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn om een nieuwe manier te ontdekken om creatief bezig te zijn. Je grenzen te verleggen, nieuwe technieken leren. Heerlijk toch, en de resultaten smaken naar meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geweldig leuke nieuwe hobby heb je. Ik vind het echt heel,knap wat je gemaakt hebt. Goed dat je goede materialen hebt gekocht, dat werkt uiteindelijk het fijnst. Laat je weer wat vaker van je horen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, wat leuk! Je tekeningen vind ik knap gemaakt. Ik ben zelf onlangs ook begonnen met de huisportretjes, maar ik wilde wel dat ik het al zo goed kon als jij...

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!