vrijdag 19 februari 2016

Een bewuste keuze voor de nodige rust en ruimte die ik op dit moment erg nodig heb.



Waar zal ik eens beginnen?
Nou oke....gewoon zoals het is ;-)

Ik heb besloten om te gaan stoppen met mijn beheerder-schap van de facebookgroep Dutch Crochet a granny a Day 2013.

Jullie kennen misschien wel het verhaal.....ergens in september/oktober nam ik het stokje over van deze groep. De groep telde iets van 200-400 leden (ik weet het niet eens precies meer)
De groep was opgericht om elke dag een granny te haken, op je eigen initiatief en dat laten zien in de groep. Maar de groep was een beetje ingedut zoals dat weleens gaat.
Affin ik nam de groep over zonder een duidelijke visie te hebben wat ik nou precies wilde met de groep. Tot ik dé deken tegen kwam. Een bestaande deken die Jolanda voor mij wilde vertalen.
Van het één kwam het ander..(misschien leuk om DIT blogbericht nog eens na te lezen)
en zo ontstond er een ware hype. De Crochet Along 2014.
Jolanda werd medebeheerder en wekelijks werden er patronen gepost zodat je in november 2014 een hele deken had gehaakt.
Na de Crochet Along 2014 volgde ons eigen ontwerp. Voor het gemak noemde we deze de Crochet Along 2015. Wederom een groot succes!
Wat hebben we leuke momenten mee gemaakt, ook al veel overgeschreven en gezegd.
Maar een Crochet Along in goede banen leiden vergt heel veel energie en vrije tijd.
Tijd wat eigenlijk ten koste van mijn gezin en andere dingen ging.
Ik besloot in ieder geval geen cal meer te ontwerpen/neer te zetten.
Jolanda wel en ging dit op een andere facebookgroep doen.

Oke.....en deze groep dan? Wekenlang heb ik mijn eigen groep "van een afstandje" gevolgd"
Leden toelaten, berichten verwijderen die volgens "de regels" hier niet thuis horen.
Af en toe een reactie van mijn kant.
Maar ik vind dit persoonlijk geen goede wijze om een groep te beheren.
Wederom zie ik de groep indutten en dat vind ik zonde......
Daarom heb ik samen met Jolanda besloten dat ik mijn beheerder-schap van deze groep neerleg.
Ik heb met veel plezier deze groep beheert, oke soms de verhitte discussies die er waren, waren niet altijd even leuk en ook lastig om daar juist mee overweg te gaan. Maar......al die prachtige dekens die voorbij kwamen, de enthousiaste verhalen, de mooie vriendschappen overheerst alles.
Maar ik vind het nu tijd om er mee te stoppen zodat er een nieuwe frisse wind door de groep kan waaien.
Jolanda gaat verder met de groep, alle bestanden van de Cal 2014 en 2015 blijven nog gewoon staan (maar ook op deze blog)
 en je kan op de groep altijd nog je vragen stellen over deze cals.
Lieve mensen, bedankt voor alles, jullie enthousiasme, jullie prachtige gemaakte dekens, jullie inspiratie en alles. Het was voor mij een heel bijzonder moment uit mijn leven wat deze groep en de bijhorende cals teweeg hebben gebracht. Ik koester deze momenten zeker!

Daar waar een deur dicht gaat, gaat een andere weer open.
Ik stop niet met haken, ik stop niet met bloggen en ik ga ook niet weg als lid van deze facebookgroep.
Maar ik wil "gewoon  Terts" weer zijn, degene die mooie dekens haakt zoals vóór de Crochet Alongs.

Dus ben ik momenteel hakende aan verschillende projecten.
Degene die me volgen weten het wel......

De oogjes deken, de Lily Pond Cal en de lossen&vasten cal.


Op dit moment is de griep net ons huis voorbij gekomen.
Ik heb 2 dagen in bed/bank doorgebracht, dus van haken is de afgelopen week weinig terecht gekomen. Balen maar niks aan te doen.
De komende weken/maanden ga ik mijn aandacht op haakgebied aan deze dekens besteden.
Grote valkuil voor mij is dat ik heel snel afgeleid ben.....ik begin zo aan een nieuw project wat vervolgens in de kast terecht komt en blijft liggen. Dat vind ik zonde.
Ik heb nu écht met mezelf afgesproken dat de Lily Pond eerst af moet zijn voordat ik iets nieuws mag starten. Een nieuw project zit natuurlijk al helemaal uitgewerkt in mijn hoofd, maar nu dus nog even niet ;-)


Maar ik zal mijn tijd ook moeten verdelen met onze lieve Nola.
Nola is een herplaatser van ruim 3 jaar.
Wat ze allemaal heeft meegemaakt weten we niet precies.
Binnen is de ze allerliefste en meeste knuffelbare cavalier die er bestaat, maar buiten is ze een heel druk ding.
Nu krijgen we hulp van een gedragstherapeut voor honden en dat is zeer intensief.
We hebben nog een lange weg met Nola te gaan, maar we doen dit met veel liefde en geduld.
Nola heeft wat dat betreft onze harten gestolen.

Nou hehe dat was even een berichtje van deze kant.
Mijn beslissing geeft me de nodige rust en ruimte die ik op dit moment erg nodig heb.
Volgende keer plaats ik een Lily Pond update

Ik wens je alvast een heel goed weekend!

Lieve Groetjes
Tertia





29 opmerkingen:

  1. Knap dat je het ook los kunt laten het was /is mooi de cals nu tijd voor jezelf van harte gegund

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed dat je deze beslissing hebt durven nemen.En soms is het tijd om het roer om te gooien en dat heb je nu gedaan! Succes met het heropvoeden van Nola.Het komt vast goed met haar.Ik kom je wel weer her en der tegen.Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Iets dat je niet zo snel beslist maar ik denk dat er een tijd komt dat je moet voor jezelf zorgen en zien dat er evenwicht is in alles.
    Heb ik ook gedaan.
    Ik lees nog blogs ik post niets meer op mijn blog maar behoud die nog voor mezelf.
    En zie nu reageer ik es bij jou omdat ik het zo knap van je vind.
    Veel plezier met je Lilly Pond.
    Ikzelf ben nog steeds heel hard creatief bezig...momenteel met Country house van Lynette Anderson.In combinatie met een job buitenshuis.
    veel groetjes, Nanske!X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Tertia, Het voelt als afscheidnemen snif, terwijl ik je helemaal niet ken. Ik ben je dankbaar voor de prachtige deken, CAL 2016 die elke dag ligt te pronken op onze bed. Een deken met een verhaal. Begonnen in Zaandam, meegenomen op reis en geëindigd in onder de olijvenbomen in Florence. Goed dat je voor jezelf kiest. Geniet van het 'Opvoeden" van Nola. Lekker weer meer tijd voor de mensen om je heen en je hobby's, zonder de minder leuke discussies van de groep. Wat een geduld hebben jullie. Bedankt, ikk blijf je mooie leuke blog volgen, Liefs uit Italië.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed dat je voor jezelf en je gezin kiest.
    Vooral op facebook heb(ben) je (jullie) het lang niet altijd makkelijk gehad. Naast ook heel veel leuke dingen, kanten van de groep.
    Leek me lang niet altijd makkelijk. Maar ben heel blij dat je het initiatief hebt genomen. Heb met heel veel plezier mee gehaakt.
    Blijf je blog , met veel plezier, volgen.
    Veel geluk gewenst met je gezin en hond.... en met het handwerken!!
    groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Terts,
      Een moeilijke, maar wijze beslissing. Even niets meer 'moeten', maar genieten van je gezin, Nola en alle leuke dingen die op je pad komen.
      Beterschap en tot ziens xxx

      Verwijderen
  7. Dankjewel voor alles wat je voor de groep hebt gedaan. Nu lekker genieten van je gezin de dieren en je haken niet te vergeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dankjewel voor alles wat je voor de groep hebt gedaan. Nu lekker genieten van je gezin de dieren en je haken niet te vergeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat kan je zeggen op zo'n weis en dapper besluit, een moeder zou zeggen ben trots op je. Ik ben niet je moeder maar zeg het tog ben trots op je wat een moeilijk besluit.
    Ik zit hier de laaste randen aan mijn deken te zetten en bedenk me hoe dankbaar ik ben, dat ik dit alles heb mgen doen twee cal klaar mooi en zacht . Elke dag kijk ik even of er iets nieuws staat bij Terray geniet van de verhalen en de honden en het gezin. Ik ken je niet en denk je toch te kennen. Ik wil jou en Jolanda bedanken voor al het moois wat jullie hebben gegeven. Het heeft mij door de moeilijkste tijd van mijn leven gehaakt . Ik blijf natuurlijk je volgen .maar wens je rust en geluk en met de prachtigen honden komt het ook goed er is bij jullie genoeg liefde dus het komt goed. Een gemeende kus uit Hongarije

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Tertia,

    Ik begrijp heel goed wat je bedoelt ! Ook een reden waarom Mabel en ik geen groep meer beheren. Het kost onwijs veel tijd en energie om het levend te houden. Je mag trots zijn op alles wat je hebt gedaan. Nu tertia tijd. Geniet van alle nieuwe dingen die op je pad zullen komen en doe waar jij je goed bij voelt.

    Veel liefs,
    Frederika (frehaakt)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Tertia,

    Ik begrijp heel goed wat je bedoelt ! Ook een reden waarom Mabel en ik geen groep meer beheren. Het kost onwijs veel tijd en energie om het levend te houden. Je mag trots zijn op alles wat je hebt gedaan. Nu tertia tijd. Geniet van alle nieuwe dingen die op je pad zullen komen en doe waar jij je goed bij voelt.

    Veel liefs,
    Frederika (frehaakt)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik snap heel goed dat je stopt met het beheren van de groep! Ik ben voor de kerst begonnen met de CAL2015, en ik vind het echt superleuk om te doen! Succes met je dekens!
    Lieve groetjes, Gelinda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat goed dat je voor jezelf kiest Tertia!
    xxx Brigit.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat goed van je. Je moet altijd eerst goed voor jezelf zorgen, voordat je goed voor anderen kan zorgen. Geniet van de Tertia-tijd en van je haken en je familie.
    groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik kan me je beslissing helemaal voorstellen, hoge bomen vangen veel wind, zo is het in het leven, en niet altijd waait de goede wind door de boomkroon, maar je hebt wel iets heel moois op gang gebracht!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hey Tertia,
    Ik zag je bericht al voorbij komen op Facebook en kan me helemaal vinden in je besluit. Ik snap best dat het veel werk is om zo'n groep bij te houden (ik heb soms al moeite met mijn blog bij houden hihi) ik blijf natuurlijk je leuke blog volgen en ben benieuwd naar je lily pond update :-). Fijn weekend.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Goed zo Tertia, soms moet je gewoon voor jezelf kiezen en dingen loslaten. groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Groot gelijk!
    Succes met Nola en het afhaken :-))
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Fijn dat het je gelukt is om deze knoop door he hakken en voor jezelf en je gezin te kiezen. Succes met het heropvoeen van Nola en met het afwerken van de wips

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel goed, Tertia, dank je wel voor je beheerderschap de afgelopen jaren.
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lieve Tertia, goed dat je voor jezelf en je gezin te kiest na de drukke CAL-jaren. Jij en Jolanda hebben zoveel voor anderen gedaan. Met plezier, maar ten koste van de balans in jouw leven en jouw gezin.
    Nu kies je voor kwaliteit in je privé en neem je de zorg voor een lief hondje met een rugzakje op je.
    Knap dat je deze bewuste keuze maakt. Geef nu alle energie en liefde aan de mensen en dieren in jouw huis.

    Lieve groetjes en dikke knuffel, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Was vast geen makkelijke beslissing ... dapper om los te durven laten. Voor mij was CAL 2014 mijn eerste echte grote haakproject en bijna dagelijks liggen er hier 's avonds twee kinderen onder deze mooie deken bij ons op de bank voordat ze naar bed gaan. Het is erg bijzonder om de initiator van deze deken zo af toe langs te zien rijden ;-). Veel dank voor je tomeloze inzet voor CAL 2014, CAL 2015 en wat je nog meer gedaan hebt voor alle mede-haaksters.
    Geniet van je gezin en alle lieve mensen om je heen! En geniet natuurlijk van veel moois haken!
    Veel groetjes,
    Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hele goede beslissing meidje en veel succes met alles. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Bedankt voor je inzet en goed dat je voor je zelf gekozen hebt. Veel succes met Nola en alles wat er op je pad komt. Groetjes Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Soms is het gewoon goed om knopen door te haken en met vernieuwde energie weer verder te gaan. Heel goed van je dat je dat bij jezelf herkend en een pas op de plaats maakt.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat fijn dat het doorhakken van deze beslissing je gelijk al rust geeft. Dan kan het niet anders dan de juiste beslissing zijn.
    Lieve groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Héél véél succes in alles wat je gaat doen! En ja hoor heel fijn dat je ook verderhaakt. Alsook een dikke merci voor de cal's ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. We blijven je volgen en succes met je projecten. Neem mn petje af voor dat je het vol hebt gehouden. 😉 heb net mijn 2015 cal weer opgepakg naast Lle andere projecten en idd die lilypond schiet bij mij ook niet op......ik leg hem steeds weg...en dat terwijl hij zo mooi is 😩. Ik heb er nu maar een deadline aangehangen hij moet af voor de verjaardag van mn moeder 😉. Groetjes vanuit Sweetlake city.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!