zondag 21 februari 2016

Oja....ik was ook nog naar de handwerkbeurs in Zwolle geweest :-)

Jeminee....wat een lieve en ontroerende reacties heb ik gekregen op mijn laatste blogbericht, niet alleen via de blog maar ook via Facebook en Instagram.
Hoewel deze keuze natuurlijk bij mezelf ligt, is het ontzettend fijn om te merken dat mensen mijn keuze begrijpen. En dat doet mij heel erg veel.
Dank jullie wel allemaal!!

Nu had ik eigenlijk een blogberichtje over mijn vorderingen aan de Lily Pond beloofd.
Eigenlijk.....
maar  ik ben vorige week naar de handwerkbeurs in Zwolle geweest en daar heb ik jullie nog niets over verteld :-( 

Want het is haast onmogelijk om niet naar deze beurs te gaan. Ik bedoel...de beurs is in Zwolle, dat is bij mij om hoek, bij wijze van....
Nu is mijn ervaring inmiddels dat elk jaar zo'n beurs ongeveer hetzelfde is.....Druk, vele verleidingen en een overvloed aan garen en lapjes, maar het is zo leuk (en gezellig) om toch te kijken, voelen, kletsen en kopen.
Ik bedacht me nog dat ik enkele jaren geleden voor de quiltstofjes er heen ging, maar de laatste jaren ben ik gespitst op al het mooie garen. Helaas voor échte spectaculaire koopjes hoef je niet naar een beurs te gaan. Maar dit jaar had ik eigenlijk ook niks nodig.

Terwijl moeder natuur op deze dag ons sneeuw gaf, hield het mij en een vriendin niet tegen om in de auto te stappen op weg naar de IJsselhallen. Het meeste verre parkeerplaatsje was voor ons, maar toen kon het plezier echt beginnen.
Waar begin je met kijken he in zo'n grote hal.......nouja we zijn zigzaggend die hal maar door gegaan om niets te hoeven missen. 


Op de beurs was de lancering van het Wieke-magazine. Ik was zeer nieuwsgierig naar dit nieuwe blad. Ik was blij dat ik een los exemplaar kon kopen. Je kan namelijk gelijk een abonnement afsluiten maar zoiets vind ik toch "tricky" voor een nieuw blad waarvan ik eigenlijk eerst de binnenkant wil zien voordat ik het blad koop. Nu is het wel zo dat wanneer je abonnee ben je profiteert van nog meer voordelen, zoals een digitale versie van het blad, maar ook toegang tot een uitgebreide uitleg met extra foto's van alle patronen. Het is maar dat je het weet ;-)



Inmiddels heb ik thuis de Wieke heerlijk doorgelezen en gekeken.
Of het op de vroegere Ariadne lijkt kan ik niet beoordelen.
Ik vind deze moderne uitgave van de Wieke meer lijken op een "feel-good" handwerkblad.
Een soort van flow/happynes maar dan voor haken, breien en ander handwerk.
Met leuke interviews, columns en prachtige tekeningen. Maar ook leuke haak-brei-borduurpatronen en zelfs een oproep om vlaggetjes voor Wieke te maken (voor allerlei promotie-activiteiten)
Wat ik persoonlijk een leuke wisselwerking tussen het blad en de lezer vind hebben.
Wat mij opvalt is dat het papier erg lekker ruikt.
De gehaakte deken die erin staat vind ik een plaatje....(die we uiteraard onthouden om misschien wel ooit te gaan maken) Tja met de brei patronen heb ik dan helaas weer niks. En dat vind ik wel lastig of ik dit blad nou wel of niet leuk vind.....voor de "feelgood" zal ik de Wieke direct aanschaffen.
Je begrijpt dat ik heel nieuwsgierig naar de volgende uitgave ben. Ik hoop hem ergens in een handwerkwinkel bij mij in de buurt te vinden want ik overweeg voorlopig nog geen abonnement.

Terug naar de handwerkbeurs....want ohhhh wat heb ik weer veel wolletjes gezien.
Die prachtige strengels al dan niet hand geverfde garen, in de meest mooie kleurrijke combinaties trok mijn aandacht. Maar ik ben sterk geweest en heb daarvan niks gekocht. 
Ik heb ook veel "bekenden" gezien en gesproken. Altijd leuk en gezellig.



En de "buit" is uiteindelijk heel bescheiden gebleven :-) 
De Wieke dus, 1 bolletje wol voor mijn lossen & vasten deken en een staalkaart.
That's it......meer had ik niet nodig.


Ik heb nog wel flink staan kwijlen bij de stand van Garenwinkel Henja, een online webshop.
Ik volg haar al een tijdje via instagram en wat mij opvalt is, dat ze prachtige kleurinspiraties hebben.
Precies mijn smaak, waar ik blij van wordt.
Ze hebben van deze kleurinspiraties complete pakketjes samengesteld om bijv een kussen te maken. 
Erg leuk gedaan, een kijkje waard op hun website en/of instagram! 
Ik heb me trouwens keurig netjes ingehouden om niets van deze pakketjes te gaan kopen. Kostte me moeite maar ik mocht gewoon niet van mezelf ;-(

Na 3x een rondje in de hal te hebben gelopen besloten we terug naar huis te gaan.
Inmiddels hebben mijn vriendin en ik beide de griep gehad.......maar een week later op deze zondag ben ik gelukkig alweer aan de betere hand. Ik ga verder haken aan mijn Lily Pond zodat het volgende blogberichtje de beloofde Lily Pond Update zal zijn ;-)

Fijne zondag!
Lieve Groetjes
Tertia








9 opmerkingen:

  1. Klinkt als een leuke beurs! Ik was van plan te gaan maar door omstandigheden ging dat helaas niet, zo te lezen heb ik wel wat gemist ;)
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een leuk en eerlijk verslag! Knap dat je niet teveel dingen gekocht hebt ;-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk om op wat blogs te lezen over de handwerkbeurs. Even meegenieten als je er niet bent geweest.
    De Wieke is echt een eigentijds magazine met veel aantrekkelijke dingen. Maar ja, al dat breiwerk ...

    Veel haakplezier met de Lily Pond, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk verhaal over het blad. Ik herken mezelf in je verhaal. Vind ook een soort van Flow. En de deken staat ook op m'n lijstje....
    Dapper van je dat je zo ingehouden hebt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk verhaal over het blad. Ik herken mezelf in je verhaal. Vind ook een soort van Flow. En de deken staat ook op m'n lijstje....
    Dapper van je dat je zo ingehouden hebt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Klinkt als een hele gezellige dag! Ik herken me wel in je verhaal, het is altijd wel leuk en je ziet altijd wel leuke dingen. Zelf kon ik dit jaar niet. Voor een deel zelfbescherming, en ik vond dit jaar andere dingen belangrijker. Hoop dat je lekker geniet van een haakzondag. Het is er weer voor.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey Tertia,
    Wat leuk dat je ook op de handwerkbeurs was. Ben zelf ook geweest. Inderdaad weer heel veel verleidingen etc. Ik heb ook het Wieke magazine gekocht, en weet niet of ik er wel een abonnement op neem. Voorlopig maar even afwachten. Ik was inderdaad ook bij de stand van garenwinkel Henja en heb wel een pakketje gekocht hihi. Daar ben ik nu lekker mee bezig. Ik kijk uit naar je bericht over de lily pond (waar ik nog steeds aan moet beginnen). Fijne (haak)zondag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    ps. Bedankt voor je lieve reactie op mijn blog :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb de Wieke ook gekocht. Vluchtig doorgebladerd want het was hier te druk. Het ziet er, maar mijn idee, precies zo uit als je beschrijft. Ik brei ook niet, maar dat mag de pret niet drukken. Ben ook benieuwd naar het volgende nummer. Vind het zelf wel leuk om een abonnement op een handwerkblad te hebben, dus wie weet is het volgende nummer zó leuk, dat ik me abonneer. Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!