dinsdag 27 februari 2018

Haakinspiratie

En toen was er vorige week zoveel pijn aan mijn linker schouder en arm.....
Slijmbeursontsteking :-(
Ik heb een injectie gehad, paar dagen rust en de pijn is inmiddels minder geworden (maar nog niet helemaal weg) 
Hoewel ik linkshandig ben haak ik "gelukkig" met rechts, dus dat is niet de boosdoener. 
Ik heb zo mijn idee waarvan het wel komt, maar dat is niet iets om over te bloggen ;-)

Verstandig als ik ben, laat ik het haken ook maar even liggen, maar je snapt vast dat ik me heel sacherijnig en zielig voel.

De afgelopen dagen bestond uit...bankhangen, netflixen en eindeloos op pinterest inspiratie op doen.
Eigenlijk is het laatste een beetje als de kat op het spek binden.
Ik kwam een paar leuke haakprojecten tegen die ik met jullie wil delen, ter inspiratie ;-) 

Een mooie ripple deken, maar dan net even iets anders door de square's boven en onder. De kwastjes maken deze deken af. I'm in love!
Klik HIER voor het gratis patroon van deze prachtige Sun Room Afghan (Engelstalig, Amerikaanse haaktermen) 

Deze deken is gemaakt van het garen dat ik zó fijn vind......Caron Simply Soft! 
Het patroon is ook weer Engelstalig maar er zit een haakschema bij. Ik vind de beschrijving op het eerste oog al erg duidelijk! 
Klik HIER voor het gratis patroon.

Een deken van oma's vierkantje....maar dan in diamant vorm.
Wat een leuke variatie! 
Het patroon is Engelstalig en een hele lap tekst, maar er zit een haakschema bij. 
Dit is een deken die zéker op mijn wil-ik-ook-nog-haken-lijst komt te staan.
Klik HIER voor het gratis patroon.

Caron Cabin In The Woods, weer een mooie ripple deken gemaakt van het fijne Caron Simply Soft. 
I love it!
Caron Simply Soft koop ik altijd bij Schouten Handwerken in Hoorn, fantastisch goede service zowel als in de winkel zelf, als online ;-) 
Nee ik heb geen aandelen, maar Wilbert heeft wel de gun factor :-) 
Het patroon is, hoe kan het anders.....Engelstalig maar mét haakschema!
Klik HIER voor het gratis patroon.

Zeg nou zelf....dit is toch een hele vrolijk deken!
Het is de V-stitch met een grappig begin en eind.
Leuk patroon om eventueel van restjes te maken.
Het is een kooppatroon op Etsy, in het Engels en Zweeds.
Klik HIER voor het kooppatroon.

Entrelac haken....deze techniek wil ik altijd nog eens leren.
En aangezien ik van de #dekenshakenismijnding ben, spotte ik deze deken op instagram bij iemand die ik volg. Zo gaaf! Het is een compleet pakket met garen en patroon dat je kan bestellen bij Caro's Atelier. 
Klik HIER om naar de website te gaan.
V staat ook op mijn wil-ik-ook-nog-haken-lijst :-) 

Genoeg deken inspiratie, maar ik kwam ook nog hele leuke andere projecten tegen.

Wat dacht je van deze haakhulp oma :-) 
Ik vind d'r geweldig!
Het is een gratis haakpatroon.
Klik HIER om naar het patroon te gaan.


De vitamini's van de Lidl als haakpatroon, het is een hele hype op internet.
HIER vind je alle patronen van deze leuke fruitjes :-)


Een interieur inspiratie, deze gave Dahlia kussen.
Patroon is in het Engels, maar wel gratis!
Klik HIER voor het patroon.


Onlangs maakte ik deze witlofsalade.....hier in huis blieven ze géén witlof, maar deze salade mag ik vaker maken ;-) 
Klik HIER voor het lekkere recept.

Ennnn.....genoeg inspiratie?
Zit er iets bij wat je zou willen maken? 
Mijn wil-ik-ook-nog-haken-lijstje is inmiddels weer een paar km langer geworden ;-) 

Omdat ik me heel erg zielig vond heb ik ook nog geshopt....een soort van troost shoppen. 
Dat schijnt te werken bij vrouwen die uit haar hum zijn.
In een volgend berichtje zal ik mijn aankopen laten zien.

Lieve Haakgroetjes
Tertia


8 opmerkingen:

  1. Je hebt een boel inspiratie bij elkaar gezocht 😉. Ik hoop dat je snel weer kan 'aanhaken' 😉. Beterschap met je schouder en arm!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Tertia,
    Echt vervelend hoor, zo'n ontsteking. Nog vervelender dat je niet kunt haken lijkt me ;-). Je hebt me weer van veel inspiratie voorzien, ik heb nog zoveel op mijn lijstje staan.
    Fijne avond en beterschap.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beterschap alvast. Wat zocht je mooie projecten uit... bestond een dag maar uit meer uurtjes, niet?!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hee, enkele pins kende ik en heb ik zélf toevallig ook gepind! Wat een prachtige inspiratie hé, ik hoop dat je schouder snel geneest zodat je weer lekker kunt haken. En daarna voorzichtig aan nog met de schouder hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een slijmbeursontsteking: wat een pech voor je en pijnlijk. Ik hoop dat het met rust snel weer beter gaat.
    Wat een mooie dekens. Inspiratie genoeg voor na de slijmbeursontsteking.

    Beterschap, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ai, een slijmbeursontsteking, dat is niet fijn. Ik ben net als jij linkshandig en haak rechtshandign. Hopelijk kanp je snel weer op, zodat je weer kunt gaan haken. Tot die tijd inspiratie doen. Bedankt voor alle leuke ideetjes die je hier deelde!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Genoeg leuks om te maken! Ik hoop dat jij je ondertussen al weer wat beter voelt. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oww dat is neit fijn. Maar ik voel met je mee want heb ook een tijdje niet kunnen haken ivm schouder arm klachten aan mijn rechterkant. Ik ben inmiddels wel voorzichtig weer begonnen.. Gewoon even streng zijn dan kan je zo weer aan de slag. Dank je wel voor de inspiratie, ik vind de Dahliakussen erg mooi.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!