donderdag 8 maart 2018

Troostshoppen



Ik zat wel even in een klein dipje hoor, vorige week :-( 
De pijn in mijn schouder....wat gelukkig na een paar dagen wel weg ging maar niet helemaal verdween. Het niet kunnen haken, althans dat vond mijn verstandige ik.
En dan die kou.......Sommige zullen intens genieten van het koude vriesweer, maar houd er écht niet van. Mijn humeur was tot een dieptepunt gedaald.

Omdat ik mezelf zo zielig vond ben ik gaan troostshoppen.
Online welteverstaan, net zo makkelijk vanuit de luie stoel ;-) 
In mijn vorige blogpost liet ik jullie al een hele gave deken zien.


De woondeken van Caro's atelier.
Deze leuke deken is een combinatie van Tunisch haken en gewoon haken. Het Tunische haakwerk wordt gedaan middels de entrelac techniek.
Deze techniek wil ik altijd nog leren.....dus ik vond dit een prachtige uitgave voor mijn VVV-cadeaukaart die ik van mijn werk met kerst kreeg. En dit viel ook te rijmen met mijn afspraak om zo min mogelijk nieuw garen te kopen. Ik heb inmmers zelf geen cent uitgegeven ;-) 
Trouwens een vette pluspunt voor Caro's Atelier dat ze VVV-cadeaukaarten aanneemt! Veel webshops accepteren deze kaarten niet maar bij deze webshop kan je dan toch terecht voor de wolletjes en andere haakbenodigdheden in ruil voor zo'n plastic tegoedkaartje :-) 


Deze woondeken zijn er in 2 kant en klare kleurpakketten.
Maar ik heb mijn eigen kleurtjes uitgezocht (de 3e optie)
Mooie grijstinten met ecru en roze.
Nu nog een Tunisch haaknaald aanschaffen en ik kan van start. (Maar eerst moet ik van mezelf een deken afronden voordat het mag)

Een complete pakket van deze deken, het garen en patroon, kan je vinden op de website van Caro's Atelier. 
Klik HIER om naar de website te gaan.


Op marktplaats kwam ik nog een "gelukje" tegen.
3 mooie Japans haakboeken die ik nog niet in mijn collectie had.

Deze haakboeken vind ik erg bijzonder. Niet alleen de nodige inspiratie staat erin, maar de foto's in de boeken vind ik ook erg mooi. En mocht je nou toevallig geen Japans kunnen lezen, geen nood!
Alle patronen staan er ook als haakdiagram getekend. 

Even een paar mooie sfeerfoto's uit deze 3 Japanse haakboeken.








Inmiddels ben ik weer een stukje blijer......
Het ene moment was daar nog de vrieskou, maar nu lijkt de lente toch te gaan komen.


En na 1,5 week niet hebben gehaakt, heb ik nu toch voorzichtig de haaknaald weer opgepakt.
Zo langzamerhand raakt de mand leger en wordt de zoete haken&kleur deken langer.
Nu eerst maar eens gefocust blijven en deze deken afmaken voordat ik verder ga met andere projecten. Binnenkort kunnen jullie dus eerst een update van deze deken verwachten.

Lieve Haakgroetjes
Tertia

20 opmerkingen:

  1. He fijn dat je weer kan haken. Het valt niet mee. Juist met die enorme kou moet je heerlijk in je stoel weg kunnen kruipen met een deken in wording op je schoot. En dat troostshoppen? Ik weet waar ik voortaan mijn cadeaubonnen voor bewaar. ;-)

    Lieve groet, Clarisse.

    Ps: weet je dat ik pas de Cal2014 deken heb afgemaakt? Iets later dan de planning. En ook wel een beetje veranderd hier en daar. Heb je zin om te kijken? Dan hier de link voor je. https://steekjebijbeetje.blogspot.nl/2018/02/eindelijk-de-deken-van-de-cal2014.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je cal-deken 2014 is onwijs mooi geworden, eentje om te koesteren ;-)

      Verwijderen
  2. Hey Tertia,
    Wat fijn dat het wat beter gaat. En wat een mooie dingen heb je gekocht. Mooie manier om je kerstcadeau te gebruiken. En wat een geluk met die boekjes. Heel leuk.
    Fijne (haak)dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Doe je wel voorzichtig aan met je slijmbeursontsteking,
    als je gelijk weer fanatiek je arm gaat gebruiken, kan het zo
    weer terugkomen.Ik heb het al 3 keer gehad en ben nu toch
    wat voorzichtiger geworden.
    Groetjes en veel haakplezier weer,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Betsy, uiteraard haak ik met beleid, niet te lang achter elkaar. Gelukkig zit de slijmbeurs aan de andere kant en met haken had ik er ook niet zo heel erg veel last van. Maar inderdaad, ik ga niks forceren.

      Verwijderen
  4. Hoi Tertia,

    Leuk blog weer. Troostshoppen helpt bijna altijd. Weet je dat je voor een entrelacdeken geen Tunische haaknaald nodig hebt? Dat scheelt weer.

    Groetjes, Annet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Annet, ik heb inderdaad vaker gezien dat bij etrelac haken geen Tunische haaknaald nodig is, maar het patroon geeft van wel aan en als ik het patroon dan ook doorlees gaan er zeker wel tot 10 lussen op de haaknaald. Volgens mij past dat niet op een gewone?

      Verwijderen
  5. De deken die je nu aan het maken bent ziet er erg vrolijk uit. Even een vraagje, hoe doe je dat dan met die VVV-kaart, moet je die dan opsturen naar Caro's Atelier?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anja, nee hoor je hoeft niets op te sturen. Ik heb van die plastic VVV tegoedbonnen of cadeaukaarten. Wanneer je gaat betalen kan je vvv kaart aanvinken. Dmv het kaartnummer en een pincode wat op de kaart staat kan je betalen.

      Verwijderen
  6. Hoi Tertia, Wat zien die boeken er mooi uit! Hopelijk ben je snel weer de oude en heeft het troost shoppen geholpen :) Ik heb een nog een beetje late vraag ;). Ik heb het Lily pond pakket in jouw kleuren keuze gekocht maar ik ben al een paar keer begonnen en weet niet zo goed wat ik met de kleurverdeling aanmoet. Is daar misschien een soort van overzicht van? Groetjes Natasja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Natasja, ik hoop dat je dit berichtje leest. Ik heb in mijn blogbericht ergens een kleurverdeling laten zien. Gezocht en gevonden, maar ik denk niet dat deze link werkt, dus je moet even copy en paste doen ;-)
      http://terraysleven.blogspot.nl/2015/05/lily-bud-van-de-lily-pond-cal.html

      Hier vind je een overzicht van mijn kleurverdeling. Heel veel plezier en succes met haken aan je Lily Pond deken!

      Verwijderen
    2. jeej! Dank je wel, ik ben hier superblij mee!!
      Ik kan aan de gang :)

      Verwijderen
  7. Fijn dat je weer een beetje kunt haken. En je hebt prachtige boeken geshopt! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn dat het weer wat beter gaat, want niet kunnen haken is zo frustrerend! Mooie boekjes heb je gescoord, leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Your crocheting is beautiful. Thanks for sharing the Japanese books...they do such lovely work.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat fijn dat je het haken weer op kunt pakken. Voorzichtig aandoen hè?
    Prachtige aanwinsten zowel de bolletjes als de boeken. Veel plezier ervan.
    Knap dat je eerst je strependken af gaat maken ... (Lukt mij niet altijd ... ;-).)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ilse, inderdaad met beleid aan het haken hoor ;-) Niet te lang achter elkaar.
      Ik moet nu gewoon even gefocust blijven....meestal lukt het mij ook niet. Maar een valkuil is dat ik soms teveel projecten tegelijkertijd heb en dat het ook erg veel onrust met zich mee brengt :-(

      Verwijderen
  11. Heerlijk hè, troostshoppen 😉?!
    Fijn, dat het haken weer lukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Soms lijkt het weer te tonen hoe je je voelt: beetje down en zielig. Fijn dat het iets beter gaat met jouw schouder en je de haaknaald weer voorzichtig hebt opgepakt. Lekker genieten van warmer weer en fijn haakwerk.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!