zondag 8 juli 2018

Ditjes & Datjes

Goedemorgen deze zondagmorgen....
Vandaag maar eens een kletspraatje, want ik heb momenteel niet zoveel qua haakwerk te laten zien.

Het is inmiddels alweer een maand geleden dat we op vakantie op het fijne Griekse eiland Kos waren. Wat heb ik een soort van heimwee zeg......Af en toe kijk ik de vakantie foto's terug om me even terug te wanen. Deze zonsondergang was zo fijn, een grote genietsmomentje om te koesteren.


Maar terug op aarde......want de weken na onze vakantie waren een beetje hectisch.
Voor manlief stond er al een operatie gepland.....maar het viel een beetje tegen allemaal.
Gelukkig hersteld hij goed en hopelijk kan hij binnenkort weer aan het werk.
Tegelijkertijd kwam mijn moeder ook in het ziekenhuis te liggen.
Je begrijpt vast wel dat ik veel op en neer aan het kleppen was van/naar het ziekenhuis voor alle bezoekjes. Tussendoor ook nog wat werken en zo bleef er weinig tijd over om eens veel te gaan haken.


Op dit moment ben ik nog steeds bezig met de rand van de zoete haken&kleur deken.
Deze rand wordt simpel & strak....heel veel toeren van vasten rondom.
Dubbelop, waar de draadjes tussenin verstopt komen te zitten.
Deze toeren zijn eindeloos en ik moet echt doorzetten om deze deken "even" af te krijgen.


Af en toe gunnen we ons een heerlijke chilldag bij de caravan. We zijn nog niet zo vaak op de camping geweest, voornamelijk omdat we geen tijd hebben, onze vakantie zit er al op en onze dochter wil niet meer mee (zo gaat dat wanneer ze op een puberleeftijd zijn) 
Maar wanneer we er dan zijn, is het heerlijk zitten en relaxen.  En zo worden er ook weer een aantal toeren van vasten aan die deken gehaakt ;-) 

Omdat we nu meer thuis zijn begint het ook een beetje te kriebelen om eindelijk onze achtertuin te gaan aanpakken. Het eerste plan is om de basis voor elkaar te gaan maken: opnieuw te laten bestraten. 
Van daaruit gaan we verder met onze plan. We zitten nu te wachten op de tuinman die ons een offerte kan geven. Maar we konden het niet laten om alvast deze loungeset aan te schaffen


We hadden het gelukt dat dit een showmodel was, dat scheelde enorm in de prijs.
Inmiddels staat hij bij ons in de tuin te pronken. En ohhhh wat zit hij heerlijk!!



Inmiddels is de eerste week van juli alweer voorbij.
Afgelopen week ontving ik de 2e Ylabox.
Opnieuw was het een feestje om uit te pakken!!
Ik trof mijn favoriete garen in de Ylabox voor een héle toffe tas.
Ik popel om eraan te beginnen, maar ik "moet" eerst van mezelf de zoete haken&kleur deken af hebben! 

Zo ik ben weer bijgekletst......straks ga ik met mijn dochter richting Deventer. De laatste dag van "Deventer op Stelten" (dan is het wat minder druk) Eens kijken hoe indrukwekkend het dit jaar is.
Check HIER mijn blogverhaaltje van Deventer op stelten 2017
Geniet van deze zonnige zondag!!

Lieve Haakgroetjes
Tertia


9 opmerkingen:

  1. Twee familieleden tegelijk in het ziekenhuis slokt veel tijd en energie op. Fijn dat het herstel van jouw man goed verloopt. Hopelijk gaat het ook met jouw moeder de goede kant op.
    De deken wordt prachtig al kan ik me voorstellen dat je voor de rand even moet doorbijten.
    Ik wens jullie een geweldige dag in Deventer toe. Er zijn weer veel dingen te zien en te beleven al was het vorig jaar misschien iets spectaculairder aan jouw foto's te zien.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Tertia,
    Vervelend al die ziekenbezoeken. Je houdt dan inderdaad niet veel tijd over (ik kan het weten haha). Hopelijk komt het goed met allebei. Je deken wordt echt heel mooi. Wat een gave loungeset. Heel erg fijn lijkt me dat.
    Veel plezier in Deventer.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke plek om te haken, genieten!!!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een leuke loungeset tertia. Dat heimwee heb ik ook altijd na onze vakantie, helaas valt onze vakantie deze zomer volledig in het water, mijn man heeft z'n hiel gebroken en zit voor zes weken in het gips en mag er drie maand niet op steunen. een operatie was nodig dus hij was ook enkele dagen in het hospitaal, en in het over en weer gerij gaat idd veel tijd kruipen. Die deken is echt mooi geworden hoor, nog even volhouden en dan is ie af, gaat idd traag met vasten maar 't is wel een mooie stevige rand. En met kids gaat het nu eenmaal zo hé, die komen op een leeftijd dat ze met mama en papa niet meer mee willen, maar met jullie tweetjes is het zeker ook genieten.
    veel beterschap voor je man en je moeder gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een mooie kleuren die deken. welke kleuren heb je gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beterschap voor je man en moeder!
    Wat een gezellig verhaal verder om te lezen. Geniet van de kleine momentjes die fijn zijn thuis en de caravan. Succes met de laatste loodjes aan het deken. Hij is nu al prachtig! De rand maakt hem helemaal af.
    Groetjes, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ach ja als je ook gelijk zoveel dingen hebt snap ik wel dat je heimwee hebt. Ziekenhuistoestanden zijn nooit leuk. beterschap voor alle twee en een beetje rust voor jou. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beterschap met je man en je moeder. Drukke tijd zo voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Maar die rand maakt de deken nog extra mooi hoor! Hoop dat je snel wat meer tijd krijgt om te haken en dat je voorlopig niet meer in het ziekenhuis moet zijn!
    Gelukkig had je zo'n mooie vakantie op Kos, dat nemen ze je al niet meer af :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!