maandag 13 augustus 2018

Want elke deken begint als sliertje......

Na het afronden van de zoete haken&kleur deken en de warme zomerdagen had ik niet zo heel veel trek in haken. Ik probeerde het nog met de ByClairtjes, maar verder was mijn haakzin ver te zoeken :-(

Gelukkig kwam daar in ieder geval de verkoeling aan.....Op een avond, die ik doorbracht op mijn zolderplek, besloot ik al mijn liggende projecten te negeren en een nieuwe te starten.
Jaja ik weet het.....de 486 zoveelste waar ik aan begin. Oké, een beetje overdreven maar ik heb inderdaad genoeg projecten liggen die ook wel eens afgemaakt mogen worden.
Komt allemaal vast wel goed ;-)

Onlangs liet ik jullie deze bollen zien.......


Mooie Caron Simply Soft bollen in de kleuren:
Wit, Bone en Lavender Blue.
Toen ik ze bij Wilbert bestelde wist ik al wat ik ervan zou gaan maken.
Op Instagram zag ik namelijk een hele mooie Crochet Along voorbij komen.

Fotocredits @ CostalCrochet

Het is de #seasidestashbustingblanket van Costal Crochet
Check HIER het instagram-account van Eleonora maar eens.

Deze cal is perfect om je restjes garen op te maken. Maar dat hoeft natuurlijk niet ;-)
Ik werd geïnspireerd door de kleurencombinatie van de cal-deken van "Crochet and Fairylights".

Ik kon me gewoon niet meer inhouden.....de ene deken was af en nu wilde ik aan deze gaan beginnen.
Wie houdt me tegen? Nou niemand dus ;-)
En zo haakte ik de eerste toeren,
want elke deken begint als een sliertje.


Ik had heel wat me-time momentjes op mijn zolderplekje.
Heerlijk!



Het sliertje is inmiddels een strookje geworden......


Inmiddels zit ik weer in een heerlijke haakflow en krijg ik maar niet genoeg van deze deken in wording. Dus ik doe lekker waar ik zelf zin in heb en zoek ik de rust op mijn zolderplekje.
Effekes een paar toertjes haken aan deze leuke cal! 



Oja die draadjes....ik heb mezelf plechtig beloofd dat ik deze om de 5 patroonweken weg moet werken, anders mag ik niet verder ;-) 

Wil je deze cal ook gaan maken?
Het patroon kan je op de blog van Costal Crochet vinden.
Klik HIER om naar de patronen te gaan.

LET OP!
Op dit moment is de cal nog niet klaar, op moment van schrijven staat week 30 online.
Ik haak de cal lekker op mijn eigen tempo ;-) 
Er is geen indicatie van de hoeveelheid garen dat gebruikt wordt, omdat Eleonora met restjes werkt.
Het patroon is in het Engels, UK/GB termen. 


Zoals jullie weten ben ik geen ster met de Engelse taal, maar met gebruik van deze vertaalschema lukt het mij prima om te haken. Ook bijhorende instructiefilmpjes zijn goed te volgen!


Inmiddels is week 4 klaar!
Mijn complimenten voor Eleonora, ik heb nu al heel veel plezier met het (m)(h)aken van deze cal :-) 

Lieve Haakgroetjes
Tertia


12 opmerkingen:

  1. I love the colours you have chosen and it is working out so nicely. Thank you for the links; I will enjoy checking it our. Happy Hooking!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi terray,
    wat mooi die cal van eleonora. ik zie inderdaad dat ze het met restjes doet. ik barst van de restjes. betekent dat nou dat een zelfde soort steek in allerlei kleuren kan terugkomen? ook ik heb nog drie dekens die verder moeten maar ik bruis als ik dit zie. haakvirus

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt verslavend, zo te merken, super leuk. Veel haakplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leukerd... die hou ik in gedachten.... Mooie kleurencombi ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er mooi uit en natuurlijk bepaal je zelf wat je doet ;)
    Het is wel verslavend hoor, een deken haken.
    Ik snap dat het je niet lukte om af te kicken ;)
    Groetjes en veel haakplezier, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie kleuren heb je gecombineerd om deze deken te gaan haken. Het ziet er nu al heel mooi uit met die leuke verschillende toeren. Hier kom je vanzelf mee in de stemming om dóór te haken ;)
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind je kleurcombi zo mooi! Veel plezier met haken aan je zoveelste project 😉😃.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hey Tertia,
    Wat een leuke deken wordt dat weer. Heerlijk om zo'n nieuw project te beginnen. Mooie kleurtjes. Slim dat je nu draadjes gaat afhechten tussendoor ;-). Ik vond het bij mijn frida's flowers deken wel therapeutisch om al die draadjes aan het eind af te hechten haha. Maar slimmer om het tussendoor te doen.
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heerlijk dat je ondanks je WIP's toch gewoon doet waar je zin in hebt en iets nieuws begint! You go girl! Enne hij word mooi! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Eigenlijk vind ik het origineel van restjes helemaal niet zo leuk, maar als ik die in jouw kleuren zie, word ik heel enthousiast! Zo kun je zien wat kleuren met een patroon kunnen doen. Veel plezier met het haken, ik ben reuze benieuwd naar het eindresultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, wauw, wat een mooi begin heb je al gemaakt.
    Gaat vast weer een prachtige deken worden.
    Heel veel plezier met deze haakreis!
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie zomerkleuren! En flink dat je tijdig de draadjes gaat wegwerken :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!