zaterdag 24 augustus 2019

Een snelle update van de ByClairtjes.....


Zo....
even een snelle update van de Byclairtjes.
Het gaat momenteel als een tierelier, ik zit heerlijk in "the flow" van het afmaken van deze blokkendeken.


En soms doet de stappenteller heel enthousiast mee hihihi.
Zo kom ik wel aan mijn 10.000 stappen per dag ;-) 


Afgelopen week was daar het moment dat het allerlaatste ByClairtje aan mijn haaknaald zat.
Ik pakte alvast de "randjes" boeken van de haakzolder....want intussen mijmerde ik al over welke mooie rand er omheen moet komen. 


Maar eerst moet ik deze enorme stapel met blokken verwerken tot een deken!
En dat vergt nogal wat puzzelwerk :-)


Één ding is zeker.....het gaat best kleurrijk worden :-)


Alles keurig netjes per baan gesorteerd, zodat de juiste lapjes aan elkaar komen.
Ik houd gewoon het schema aan dat Claire ook gebruikt voor haar deken.
Maar mijn kleurpalet per blokje heb ik anders gedaan


Kijk, dit is mijn kleurenschema



En dan ben ik de afgelopen dagen druk bezig met alles aan elkaar maken......
Lekker buiten in de achtertuin.


Dat wordt best wel mooi (al zeg ik het zelf *U*)


Het aan elkaar maken gaat volgens beschrijving uit het patroon. 
Wat Claire zegt zal wel goed zijn dacht ik.....
En inderdaad vind ik dit een mooie manier om de blokken aan elkaar te maken.


Het eerste kruispunt ben ik overgestoken.....Phoe wel goed opletten hoor, maar het is me gelukt!!
Nu verder met deze reis naar de eindbestemming. Een mooie kleurrijke blokkendeken.
Jammer genoeg heb ik een aantal werkdagen te gaan en zal het minder snel gaan.
Vrijdag begint mijn vakantie, zou de deken vóór die tijd af zijn???

In ieder geval binnenkort het eind resultaat!

Lieve Haakgroetjes
Tertia







9 opmerkingen:

  1. Wat mooi wordt ie!!!
    Binnenkort mag ik voor een vriendin al haar blokken aan elkaar maken....
    Leuk! Wat zou ik graag de rand maken die jij nu doet!!! Kan ik de beschrijving ergens vinden?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk je post! Geeft mij misschien weer even een zetjein de goede richting..
    Ik ben er ook in de vakantie aan begonnen. De kleine lapjes haken veel lekkerder met het warme weer. Alleen lag het nu juist weer op zn gat! (Komt ook wel dat ik garen van 1 kleur te kort kom en die prompt niet meer te krijgen is..)
    Succes nog even!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie kleurrijke vierkantjes.
    Het begin van het aan elkaar haken ziet er heel mooi uit. Veelbelovend!
    Heel veel haakplezier verder. Ben benieuwd!
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind dit een heel mooie manier hoe ze aan elkaar gaan, oeff zou ik dit ook kunnen? Fijne vakantie, hoop ik ook lekker blogjes van te lezen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat wordt een prachtige deken 😎

    En inderdaad is het een mooie manier van aan elkaar haken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Tertia,
    Wat een mooie deken gaat het worden zeg. De kleuren zijn geweldig. Heerlijk. Alvast een fijne vakantie gewenst. Ik ben benieuwd wanneer die af is.
    Fijne zondag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt flink door gehaakt. Het wordt echt een kleurrijke deken die aan de zomer doet denken. Haak gewoon rustig door. Dan zie je wel wanneer de deken helemaal naar jouw zin af is.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi, mooi, mooi, die lapjes, nu al!
    Haak ze en ik ben benieuwd naar je hele deken. Fijne vakantie alvast,
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!